Kövess minket!

Médiapiac

A közmédián keresztül bárki ott lehet az eucharisztikus kongresszuson

Történelmi jelentőségű és megismételhetetlen műsorfolyamot kínál az MTVA.

Borítóképünk illusztráció, fotó: Pixabay

A közszolgálati csatornák a Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusra (NEK) hangolódva számos vallási témájú műsorral készülnek a katolikus világegyház legnagyobb rendezvényét megelőzően is. Szeptember 5-12. között pedig élő közvetítések során számolnak be a legmeghatározóbb eseményekről, a legfennköltebb pillanatokról – közölte az MTVA Sajtó és Marketing Iroda szerdán az MTI-vel.

Történelmi jelentőségű és megismételhetetlen műsorfolyamot kínál nézőinek a közmédia, hiszen 1938 után ismét Magyarország ad otthont a NEK-nek – fogalmaztak. A világesemény egyik alapvető célja elmélyíteni és tudatosítani a katolikus hívekben, hogy az egyház életének forrása és csúcsa az eucharisztia.

A közszolgálati csatornák amellett, hogy a helyszíneken követik az eseményeket, új műsorokkal, ismeretterjesztő és kulturális tartalmakkal is készülnek, nem csak hívőknek.

A Duna Televízión szeptember 1-jén új, 12 részes napi sorozat indul Őbenne címmel, amely kora délutánonként lesz látható. Ismert személyek – mások mellett Rúzsa Magdi, Gianni Annoni, Szerednyei Béla – elsősorban a hitükről, személyes istenkapcsolatukról vallanak – ismertette az MTVA.

Szeptember 5-én nyolcrészes liturgikus sorozat kezdődik. A Misztérium a római katolikus szentmise részeinek, történéseinek mélyebb értelmére világít rá, valamint ezek teológiai és spirituális mélységeibe is bevezeti a nézőket. Szeptember 6-ától a visszatérő Család-barát és az Almárium a rendezvényhez fűződő témákkal várja a nézőket. Hétköznap esténként a MindenkiNEK című stúdióműsorban összefoglalót láthatnak a nap legfontosabb eseményeiből. A képernyők előtt ülve élőben követhetik a maradandó élményt ígérő hétvégi programokat: a szeptember 5-ei ünnepélyes megnyitót és szentmisét 14.50-től, valamint a szeptember 11-ei szentmisét és eucharisztikus, gyertyás körmenetet 16.40-től.

Szeptember 12-én 7.30-tól Ferenc pápa budapesti látogatását, így az ünnepi zárómisét is végig közvetíti a csatorna.

A hétvége eseményei online is követhetők lesznek a Duna Facebook-oldalán – tájékoztatott az MTVA.

Az M5 kulturális csatorna is a rendezvény rangjához méltó módon, kiemelten foglalkozik a nagyszabású programmal, annak múltjára való kitekintéssel is igyekszik megmutatni a jelentőségét – közölték.

Szeptember 5-10. között 16.30-kor az 1938-as kongresszus résztvevőivel készült portréfilmeket mutat be, Jobb jövődnek záloga címmel. Hétfőtől péntekig 19.00-től a Librettó az ünnepség fényében ahhoz kötődő tartalmakat kínál, szó lesz a bibliai témák különböző művészeti ágakban való megjelenéséről, valamint a NEK aktualitásairól.

Szeptember 6-án 21.00 órától a Ferenc, a nép pápája című kétrészes életrajzi filmet láthatják a nézők. Az Estéli zsoltárban az esemény ethoszához kapcsolódó versek hangoznak el. A csatorna az 52. Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus alkalmából 52 héten keresztül 52 istenes verssel készült – ismertették.

A Kossuth Rádió is a vallási és kulturális tartalmakra helyezi a hangsúlyt. Olyan szempontokból közelíti meg a témát, amelyek mindenki számára értékes tartalommal szolgálnak. A műsorokban bemutatkoznak a háttérben dolgozó önkéntesek és a NEK-hírnökök is, valamint választ kaphatnak a hallgatók arra a kérdésre is, hogy vajon tudományosan lehet-e bizonyítani Isten létét. Szeptember 3-áig hallható a Király a Föld fölött rádiójáték.

Szeptember 5-én a Vasárnapi Újságban szó lesz az esztergomi Teológiai Szimpóziumról, és interjút hallhatnak Erdő Péter bíborossal. 10.05-kor a Találkozz élőben Jézussal! című portrésorozatban újabb exkluzív beszélgetés hangzik el a NEK egyik meghívott előadójával. A nyitómisét a Kossuth Rádió élőben adja, majd hétfőtől a NEK programjainak helyet adó Hungexpóról jelentkezik. Hétköznaponként 9.00-10.00-ig a Napközben című műsorban Veres András, Szerdahelyi Csongor, Székely János, Sajgó Szabolcs, Fábry Kornél és Böjte Csaba is megosztja gondolatait a hallgatókkal. A Kalendárium a NEK rangos kulturális programjait dolgozza fel. Szeptember 11-én az Országjáró stábja 10.00-12.00-ig a margitszigeti családi napról számol be, majd 16.30-tól a szentmiséről, valamint a Kossuth tértől a Hősök teréig tartó eucharisztikus, gyertyás körmenetről tudósít a csatorna. A műsorfolyamban a fő eseményeken túl felidézi az 1938-as kongresszus történéseit, összekötve a múltat és a jelent.

Szeptember 12-e Ferenc pápa látogatásának jegyében telik, 11.30-tól a pápai szentmisét élőben közvetíti a rádió – áll a közleményben.

Médiapiac

Még lehet jelentkezni a Mediaworks tehetséggondozó programjára

November 15-ig még beadhatók a jelentkezések.

Közzétéve:

Borítóképünk illusztráció, fotó: Pixabay

A nagy érdeklődésre tekintettel november 15-ig meghosszabbították a Mediaworks Tehetséggondozó Programjának jelentkezési határidejét. A képzésre elsősorban főiskolásokat, egyetemistákat várnak.

Ahogyan arról korábban a Médiapiac is beszámolt, gyakorlatorientált tehetséggondozó programot indít a Mediaworks Hungary Zrt., hazánk legnagyobb médiavállalata. A képzés résztvevői a magyar konzervatív sajtó kiemelkedő szereplőiből összeállított előadói és mentori gárdával dolgozhatnak együtt.

Utóbbiak rövid megszólalásait az alábbi videóban tekintheti meg:

A jelentkezés részleteiről a program Facebook-oldalán lehet tájékozódni.

Tovább olvasom

Médiapiac

Frissítette a kínai kiberhatóság az idézhető internetes hírforrások listáját

Frissített listát adott ki a kínai kiberhatóság szerdán azokról az internetes hírszolgáltatókról, amelyek anyagait leközölheti a kínai sajtó.

Közzétéve:

Pixabay

A Kínai Kibertér Felügyelet (Cyberspace Administration of China, CAC) hivatalos internetes oldalán közzétett közlemény szerint az új listán szereplő források száma mintegy négyszeresére nőtt az előző, 2016-ban kiadott listához képest. Újdonságként ismertették továbbá, hogy

a szerdán közzétett, 1358 elemet tartalmazó listán most először szerepelnek a közösségi média hivatalos oldalai, valamint okoseszköz-applikációk.

A közlemény szerint azokat a hírközlőket, akik a listán kívüli forrásból vesznek át híranyagot, büntetésben részesítik. Hozzátették továbbá: a hatóság a listát folyamatosan felülvizsgálja, és bármikor eltávolíthat vagy hozzáadhat hírszolgáltatókat.

Kínában, ahol az olyan, külföldi internetes platformok, mint a Facebook, a Twitter vagy a Google nem érhetőek el a felhasználók számára, és jelentősen korlátozzák a hozzáférést a külföldi sajtóorgánumok oldalaihoz is, a hatóságok az utóbbi időben a belföldi internetes tartalmak “megtisztítására” helyezték át a hangsúlyt.

Szeptember közepén a kiberhatóság új iránymutatást adott ki arra vonatkozóan, hogy az internetes platformoknak ki kell iktatniuk az “egészségtelennek” ítélt tartalmakat. Az iránymutatás szerint az internetes portáloknak nagyobb felelősséget kell vállalniuk a felületeiken közzétett tartalmakért, beleértve a felhasználók által megosztott bejegyzéseket is. A kínai hatóságok az utóbbi időben a társadalomra nézve károsnak ítélt témák közé kezdtek sorolni több, nem politikai jellegű tartalmat, egyebek mellett a tőzsdei elemzéseket és az ismert emberekről szóló pletykákat – írta egy szeptemberi cikkében a South China Morning Post (SCMP) című hongkongi lap.

A tőzsdei elemzések esetében elsősorban olyan internetes kommentátorok tevékenységét igyekeznek visszaszorítani, akik az interneten közzétett bejegyzések segítségével próbálják befolyásolni a tőzsdei árfolyamok alakulását. A Tencent kínai technológiai óriáscég az útmutatás alapján több ezer független pénzügyi híroldalt számolt fel, és több mint 20 ezer bejegyzést törölt az általa működtetett, Kínában népszerű WeChat nevű közösségi médiaplatformról.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom

Médiapiac

Kirúgták a Bild főszerkesztőjét

Julian Reichelt többek között női kollégáit zaklatta szexuálisan.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Kirúgták Németország egyik legnagyobb bulvárlapjának főszerkesztőjét. Julian Reicheltről kiderült, hogy a vádak szerint visszaélt a hatalmával, szexuálisan zaklatott női kollégákat, viszonyt folytatott egy kezdő újságíróval, akit aztán olyan pozícióba helyezett, amelyet a nő maga is túl nagy feladatnak tartott – írja a New York Times nyomán a Mandiner

A Bild kiadója, az Axel Springer hétfőn jelentette be, hogy kirúgta a Bild főszerkesztőjét, a hivatalos indoklás szerint azért, mert nem tudta meghúzni a határt a privát és a szakmai dolgai között.

A kiadóvállalat egy ügyvédi irodát bízott meg azzal, hogy kivizsgálja a Reichelt ellen felhozott vádakat. Először nem találtak kirúgást megalapozó bizonyítékokat a viselkedésére, nemrég azonban ez megváltozott. Az Axel Springer szóvivője ugyanakkor nem akarta részletezni, hogy milyen bizonyítékokról van szó.

A New York Times cikke szerint Reichelt viszonyt folytatott a lap egyik kezdő újságírójával – a főszerkesztő akkor 36, az újságíró 25 éves volt.

A nőnek hamarosan vezető newsroomos pozíciót adott, a nyomozás során adott vallomásában azonban a nő azt mondta, nem állt készen erre a feladatra. Mindeközben a főszerkesztő rendszeresen hotelszobákba rendelte.

Tovább olvasom