Kövess minket!

Médiapiac

A baloldali szerkesztőségek többsége nem fogadja a független választási médiafigyelőket

A Transzparens által szervezett delegáció tagjai a héten több mint 50 háttérbeszélgetésen vesznek részt, hogy megismerjék a magyar média működését.

Facebook

Több hazai szerkesztőséget is megkerestünk annak érdekében, hogy fogadják a Választási Médiafigyelő Delegációt. Fontosnak találjuk, hogy személyes találkozónkon keresztül a külföldi szakemberek átfogó képet kapjanak a magyar médiahelyzetről. Megkereséseinknél kimondottan ügyeltünk arra, hogy minden véleményt, szemléletmódot megismerhessen a delegáció

– olvasható a Transzparens Újságírásért Alapítvány oldalán.

Lehetőséget biztosítanak jobb- és baloldaltól, értékektől függetlenül minden magyar szerkesztőségnek, hogy fogadja a Választási Médiafigyelő Delegáció tagjait. Azonban ezzel a lehetőséggel nem minden szerkesztőség élne – írja a Mandiner

A Transzparens Újságírásért Alapítvány garantálni tudja, hogy különböző értékeket és érdekeket képviselő szerkesztőségekkel is tudjanak találkozni a Delegáltak. Ezen felül a héten több, mint 50 háttérbeszélgetésen vesznek részt különféle politikai, állami és civil szereplőkkel.

Köszönetet mondanak azoknak a szerkesztőségeknek, akik együttműködnek a Választási Médiafigyelő Delegációval:Index, HírTV, Karc FM, Pesti Srácok, Magyar Nemzet, Origo, Világgazdaság, Mediaworks, 888.hu, Mandiner, NMHH, Azonnali.

Ezek a szerkesztőségek azok, amelyek nem fogadják a delegációt: Magyar Hang, ATV, Alfahír, Telex, Hírklikk, HVG, Válasz Online, 168 óra, Magyar Narancs, Mérce, 444, Népszava, Spirit FM, Átlátszó, 24.hu, Pesti Hírlap, Inforádió, JövőTV, Bahír, Rádió1, RTL KLUB, BLIKK, MTVA, Figyelő, Portfolio.

Nyitókép:  Facebook

Médiapiac

Íme a számok: ennyi meghívást kapott az ellenzék a közmédia műsoraiba

És ennyit fogadott el…

Közzétéve:

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelõ Alap (MTVA) gyártóbázisának épületei Óbudán, a Kunigunda útja 64. alatt, előtérben az MR1 Kossuth Rádió logója, fotó: MTVA/MTI/Zih Zsolt

“Az elmúlt esztendőkben számos – valójában igaztalan – vád érte a közmédiát a baloldali ellenzék részéről, amely szerint »nem jöhettek a közmédiába«, holott a valóságban szerkesztőink napról napra, hétről hétre keresték és hívták telefonon a baloldal szereplőit” – olvasható a közmédia közleményében a hirado.hu oldalon. Hozzáteszik, mivel e meghívások akkoriban döntően telefonon történtek, hiába jelezték, hogy a vádak igaztalanok.

A közéleti szereplőket, politikusokat, elemzőket, szakértőket, közszereplőket a közmédia két napi műsorfolyamába hívták és hívják most is: az M1 aktuális csatorna Ma reggel és a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorába – írják, rámutatva, hogy

2022. április 3-i választásoktól 2022. november 30-ig folyamatosan hívták, keresték a frakcióval rendelkező és nem rendelkező ellenzéki pártokat, volt baloldali miniszterelnököt, pártelnököket a műsoraikba, így

ez időszak alatt összesen 4462 meghívást küldtek el, amelyek közül összesen 101 alkalommal fogadták el azt, 4361 esetben pedig nem éltek a lehetőséggel.

Összes meghívás az M1 Ma reggel és a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsoraiba, pártokra bontva:

a DK 604 meghívást kapott, 1 esetben fogadta el azt, 603 alkalommal nem jelent meg, 1 alkalommal vett részt,

a Jobbik 694 meghívást kapott, 10 esetben fogadta el azt, 684 alkalommal nem jelent meg, 10 alkalommal vett részt,

az MSZP 1730 meghívást kapott, 4 esetben fogadta el azt, 1726 alkalommal nem jelent meg, 4 alkalommal vett részt,

a Momentum 698 meghívást kapott, 8 esetben fogadta el azt, 690 alkalommal nem jelent meg, 8 alkalommal vett részt,

a Mi Hazánk 24 meghívást kapott, 24 esetben fogadta el azt, minden alkalommal megjelent, 24 alkalommal vett részt,

a Párbeszéd 418 meghívást kapott, 0 esetben fogadta el azt, 418 alkalommal nem jelent meg, 0 alkalommal vett részt,

az LMP 58 meghívást kapott, 28 esetben fogadta el azt, 30 alkalommal nem jelent meg, 28 alkalommal vett részt,

az ISZOMM 22 meghívást kapott, 14 esetben fogadta el azt, 8 alkalommal nem jelent meg, 14 alkalommal vett részt,

a Megoldás Mozgalom 8 meghívást kapott, 8 esetben fogadta el azt, minden alkalommal megjelent, 8 alkalommal vett részt,

a Kétfarkú Kutya Párt 12 meghívást kapott, 2 esetben fogadta el azt, 10 alkalommal nem jelent meg, 2 alkalommal vett részt,

a Mindenki Magyarországa Mozgalom 10 meghívást kapott, 2 esetben fogadta el azt, 8 alkalommal nem jelent meg, 2 alkalommal vett részt,

a Nép Pártján Mozgalom 184 meghívást kapott, 0 esetben fogadta el azt, 184 alkalommal nem jelent meg, 0 alkalommal vett részt.

Meghívások az M1 Ma reggel című műsorába pártokra bontva:

a DK 302 meghívást kapott, 1 esetben fogadta el azt, 301 alkalommal nem jelent meg, 1 alkalommal vett részt,

a Jobbik 347 meghívást kapott, 5 esetben fogadta el azt, 342 alkalommal nem jelent meg, 5 alkalommal vett részt,

az MSZP 865 meghívást kapott, 2 esetben fogadta el azt, 863 alkalommal nem jelent meg, 2 alkalommal vett részt,

a Momentum 349 meghívást kapott, 4 esetben fogadta el azt, 345 alkalommal nem jelent meg, 4 alkalommal vett részt,

a Mi Hazánk 12 meghívást kapott, 12 esetben fogadta el azt, minden alkalommal megjelent, 12 alkalommal vett részt,

a Párbeszéd 209 meghívást kapott, 0 esetben fogadta el azt, 209 alkalommal nem jelent meg, 0 alkalommal vett részt,

az LMP 29 meghívást kapott, 14 esetben fogadta el azt, 15 alkalommal nem jelent meg, 14 alkalommal vett részt,

az ISZOMM 11 meghívást kapott, 7 esetben fogadta el azt, 4 alkalommal nem jelent meg, 7 alkalommal vett részt,

a Megoldás Mozgalom 4 meghívást kapott, 4 esetben fogadta el azt, minden alkalommal megjelent, 4 alkalommal vett részt,

a Kétfarkú Kutya Párt 6 meghívást kapott, 1 esetben fogadta el azt, 5 alkalommal nem jelent meg, 1 alkalommal vett részt,

a Mindenki Magyarországa Mozgalom 5 meghívást kapott, 1  esetben fogadta el azt, 4 alkalommal nem jelent meg, 1 alkalommal vett részt,

a Nép Pártján Mozgalom 92 meghívást kapott, 0 esetben fogadta el azt, 92 alkalommal nem jelent meg, 0 alkalommal vett részt.

Meghívások a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorába pártokra bontva:

a DK 302 meghívást kapott, 0 esetben fogadta el azt, 302 alkalommal nem jelent meg, 0 alkalommal vett részt,

a Jobbik 347 meghívást kapott, 5 esetben fogadta el azt, 342 alkalommal nem jelent meg, 5 alkalommal vett részt,

az MSZP 865 meghívást kapott, 2 esetben fogadta el azt, 863 alkalommal nem jelent meg, 2 alkalommal vett részt,

a Momentum 349 meghívást kapott, 4 esetben fogadta el azt, 345 alkalommal nem jelent meg, 4 alkalommal vett részt,

a Mi Hazánk 12 meghívást kapott, 12 esetben fogadta el azt, minden alkalommal megjelent, 12 alkalommal vett részt,

a Párbeszéd 209 meghívást kapott, 0 esetben fogadta el azt, 209 alkalommal nem jelent meg, 0 alkalommal vett részt,

az LMP 29 meghívást kapott, 14 esetben fogadta el azt, 15 alkalommal nem jelent meg, 14 alkalommal vett részt,

az ISZOMM 11 meghívást kapott, 7 esetben fogadta el azt, 4 alkalommal nem jelent meg, 7 alkalommal vett részt,

a Megoldás Mozgalom 4 meghívást kapott, 4 esetben fogadta el azt, minden alkalommal megjelent, 4 alkalommal vett részt,

a Kétfarkú Kutya Párt 6 meghívást kapott, 1 esetben fogadta el azt, 5 alkalommal nem jelent meg, 1 alkalommal vett részt,

a Mindenki Magyarországa Mozgalom 5 meghívást kapott, 1  esetben fogadta el azt, 4 alkalommal nem jelent meg, 1 alkalommal vett részt,

a Nép Pártján Mozgalom 92 meghívást kapott, 0 esetben fogadta el azt, 92 alkalommal nem jelent meg, 0 alkalommal vett részt.

A közölt adatok írásos dokumentumokkal bizonyíthatók, a műsorokban szereplők megszólalásai pedig visszanézhetők a mediaklikk.hu oldalon – írja a hirado.hu.

Tovább olvasom

Médiapiac

Hatalmas bukás a Disney új rajzfilmje, homoszexuális főszereplővel

Nem tolongtak a családok a mozipénztáraknál a Strange World amerikai nyitóhétvégéjén. Százmillió dolláros veszteséget okozhat a Disney-nek az első homoszexuális tinédzser főhős és a kritikus által is fantáziátlannak nevezett sztori. Mindenesetre azt ígérik, a karácsonyi ünnepre már felkerül az LMBTQ-rajzfilm a Disney+ csatornára.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

Bár a Strange World a hálaadásnapi hosszú hétvégén debütált az amerikai mozikban, ami önmagában garantálhatta volna a sikert a családi rajzfilmnek, az animációs sci-fi mégis csúfosan megbukott: mindössze 18,6 millió dollárt hozott, így a 180 millió dolláros gyártási költségek és a marketingkiadások miatt az alkotók százmilliós veszteséget könyvelhetnek el, nagyjából 360 millió dollárt kellene hoznia a filmnk ahhoz, hogy nullszaldós legyen.

A Strange World bemutatását hatalmas várakozás előzte meg az LMBTQ-közösségben, mivel ez az első olyan Disney-mese, amelynek főszereplője egy homoszexuális tinédzser, a 16 éves queer Ethan Clade.

A Pride.com szerint a Strange World egy családbarát film, amelyet az egész család, köztük a kisgyerekek is élvezhetnek, a Disney pedig hatéves kortól ajánlja a megtekintését – számolt be minderről a Híradó.hu.

Csakhogy a nézőszám jócskán elmaradt a reményeiktől. Az Lgbtqnation.com szerint a bukás oka – amellett, hogy néhány konzervatív és LMBTQ-ellenes szülő nem volt hajlandó elvinni a gyerekeit a filmre – az, hogy a Disney „elszúrta” a promóciót: nem voltak Happy Meal játékok, nem volt popdal a filmzenéből, sem elég metróreklám. Mindez talán nem véletlen – vetették fel a rajongók.

A cikkben megjegyzik ugyanakkor, hogy a streaming is szerepet játszhat az alacsony mozijegy bevételben, hiszen sokan inkább megvárják, amíg egy-egy film felkerül a Disney+ kínálatába, és otthon nézik meg. (A Stranger Worldöt egyébként karácsonykor tűzi műsorra az online csatornán a Disney.)

Bár tény, hogy a Covid-járvány óta egyre kevesebben járnak moziba, a premierek számszerűsített eredményei összehasonlíthatók. A Variety.com, amely a Disney egyik legrosszabb nyitóhétvégéjét emlegeti a Stranger Worlddel kapcsolatban, rámutat, hogy az Encanto 96 millió dollárt kereset, a Lightyear pedig 118 milliót.

A Stranger World tehát talán mégsem olyan nagyszerű, mint azt az LMBTQ-körökben állítják, a CinemaScore-on a közönségtől egy gyenge B minősítést kapott.

A Variety vezető kritikusa, Peter Debruge pedig, bár dicsérte a film színes látványvilágát és szereplőit, magát a történetet viszonylag fantáziátlannak nevezte.

Tovább olvasom

Médiapiac

97 éves a magyar rádiós műsorszórás

1925. december elsején indult el Magyarországon a rendszeres rádiósugárzás. Az évfordulóról közös ünnepségen emlékezett meg a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület Média Klub szakosztálya, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Postamúzeum.

Közzétéve:

MTI/NMHH

Az NMHH kommunikációs igazgatóságának pénteki közlése szerint a nemzetközi rádiózás 100 éves fennállását és a magyar rádiózás első 97 évét ünnepelték a rádiós műsorszórásban jelenleg is érintett cégek képviselői a Postamúzeumhoz tartozó Rádió- és Televíziómúzeumban, Diósdon csütörtökön.

Ha a forma, a készülék, a technológia változik is, a lényeg: a távoliból közelivé váló emberi hang iránti igény megmarad. A rádiózásnak ezért nemcsak múltja, de jelene és jövője is van

– idézték a közleményben Aranyosné Börcs Jankát, az NMHH főigazgatóját, aki ünnepi beszédében szólt arról, hogy a 15 éves és annál idősebb magyarok 64 százaléka naponta, 92 százaléka legalább hetente egyszer hallgat rádiót.

A rádiózás ősi, mélyen bennünk levő emberi igényekre rezonál: a jelenlét, a szabadság és a közösség iránti vágyat jelképezi

– fogalmazott az NMHH főigazgatója.

Sávoly Tamás, az idén harmincéves Postamúzeum munkatársa beszédében megemlékezett a rádiózás állomásairól, kezdve 1925. december 1-jétől, amikor a budapesti Rákóczi út 22. szám alatt a Telefonhírmondó és a Posta közreműködésében megkezdődött a vezeték nélküli folyamatos műsorszórás.

Az ünnepségen Békésy Mariann, Békésy György unokahúga mesélt a Nobel-díjas kutató fordulatos életéről és gazdag munkásságáról. Békésy György hagyatéka és kopjafája a diósdi múzeumban található. Békésy felfedezése a távközléshez is kötődik: eredetileg a telefonkagyló tökéletesítésén dolgozott, ezen keresztül jutott el a belső fül mechanikai jellemzőinek kutatásához, amivel 1961-ben kiérdemelte a fiziológiai és orvostudományi Nobel-díjat – olvasható az NMHH közleményében.

Borítókép: A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által közreadott képen Aranyosné Börcs Janka, az NMHH fõigazgatója a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület Média Klub szakosztálya, az NMHH és a Postamúzeum közös ünnepségén Diósdon 2022. december 1-jén. 1925. december elsején indult el Magyarországon a rendszeres rádiósugárzás

Tovább olvasom