Kövess minket!

Médiapiac

Vége az RTL-vizsgálatnak

A GVH 2014 végén piaci jelzés és nyilvános információk alapján észlelte, hogy az országos televíziós reklámpiac meghatározó szereplőjének számító M-RTL 2015-től csomagban, közös csatorna-átlagáron (SAP+) értékesíti a hirdetőknek az RTL Klub és az RTL3 (Cool, Film+, RTL II) csatornákat.

Mindemellett részesedésvállalások elfogadásához köti a kedvezőbb hirdetői pozíciót, ami alkalmas lehet arra, hogy erőfölényes helyzetével visszaélve torzítsa a versenyt az országos televíziós reklámpiacon. Részben hasonló aggályok fogalmazódtak meg korábban, a Magyar RTL Televízió Zrt. és az IKO Televisions Kft. összefonódása tárgyában lefolytatott eljárásban, ezért a GVH 2011. december 19-én kelt határozatában – az érintett csatornák reklámidejének elkülönült értékesítésére vonatkozó – kötelezettségvállalás mellett engedélyezte az M-RTL irányításszerzését az IKO Televisions Kft. felett.

A GVH döntése szerint a vállalás kétéves, 2013 végéig tartó időtartama kellő időt biztosít a piaci szereplőknek arra, hogy megfelelően felkészüljenek az M-RTL-csoport portfolió-bővüléséből eredő változásokra, például egyes csatornák értékesítési együttműködése által. A kétéves időtáv a GVH álláspontja szerint arra is lehetőséget teremt, hogy egyes csatornák hirdetési szempontból megerősödjenek, még hatásosabb versenykényszert eredményezve ez által a fenti összefonódással létrejövő vállalkozáscsoportnak. A 2014-es üzleti év lezárását követően és a folyamatban lévő szerződéses tárgyalások várható lezárása után a GVH által is nyomon követhetővé válhattak az RTL magatartásának lehetséges hatásai. A GVH 2015. június 15-én indította meg az eljárást, gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmának feltételezett megsértése miatt.

Időközben átrendeződött a piac elsősorban az atmedia Kft. csatorna portfóliójának 2016-ra megvalósult jelentős bővülése miatt. Ilyen körülmények között a feltételezett erőfölényes helyzet nem volt megállapítható, ezért a GVH megszüntette az eljárást 2016. június 20-án hozott végzésével

– áll a GVH pénteki közleményében.

Médiapiac

Hitelesebb hírszolgáltatást tervez a Twitter

Megállapodást írt alá a Twitter az Associated Press (AP) és a Reuters hírügynökséggel, hogy azok segítsenek előmozdítani a pontos tájékoztatást a mikroblog- és közösségihálózat-szolgáltató platformján.

Közzétéve:

Pixabay

A Twitter bejelentése szerint közös projektjük kiszélesíti azt a már folyamatban lévő munkát, amely segíthet egyrészt megmagyarázni, hogy egyes témák miért válnak divatossá a Twitteren, másrészt megbízható forrásokból származó információkat, híreket szállítani és leleplezni a félrevezető tájékoztatást.

A hírügynökségek segítségével biztosítható lesz, hogy valós időben elérhetőek legyenek hiteles információk a frissen felmerülő, legfontosabb beszédtémákban. Ez különösen fontos lesz ott, ahol “tényeket vitatnak”, vagy amikor a társaság saját kurátori csapata nem rendelkezik a megfelelő szakértelemmel vagy nincs elég hozzáférése az adott témában készült megbízható jelentésekhez

– közölte a Twitter. A két hírügynökség feladata lesz az is, hogy segítsenek összefüggéseikbe helyezni a széleskörű érdeklődésre számot tartó témákat, köztük azokat, amelyek potenciálisan félretájékoztató információkhoz vezetnek – tették hozzá.

“Ez a munka a küldetésünk lényege” – mondta Tom Januszewski, az AP globális üzleti fejlesztésért felelős alelnöke egy nyilatkozatban. “Az AP régóta szorosan együttműködik a Twitterrel és más platformokkal is, a tényszerű újságírás hatókörének kiterjesztése érdekében” – fűzte hozzá Januszewski.
Hazel Baker, a Reuters felhasználók által generált tartalmak hírgyűjtéséért felelős vezetője kijelentette: “a bizalom, a pontosság és a pártatlanság áll a Reuters mindennapi tevékenységének középpontjában.”
A megállapodásba foglalt partnerség pénzügyi feltételeit a felek nem hozták nyilvánosságra. Az AP és a Reuters a Facebooknak is tényállításokat ellenőrző partnere.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom

Médiapiac

Új kategóriával bővül a Televíziós Újságírók Díja

A napi sorozatokat is díjazzák a Televíziós Újságírók Díja gálaesten. Az idén bevezetett új kategóriával együtt így összesen 12 elismerést adnak át a szeptember 8-án rendezett ünnepélyes díjkiosztón. A díjra esélyesek névsorát egy hét múlva jelentik be a szervezők.

Közzétéve:

2021-ben immár nyolcadik alkalommal adják át a Televíziós Újságírók Díját. A szakma egyik legrangosabb értékmérőjének számító elismerést minden évben a tavalyi év legjobb hazai, szórakoztató műfajú televíziós teljesítményei – műsorok, sorozatok, műsorvezetők, zsűritagok és színészek – kapják.
Idén, a koronavírus járvány miatt a megszokott márciusi időpont helyett szeptember 8-án tartott ünnepélyes gálaesten 12 kategóriában hirdetnek győztest. Újdonság, hogy ezúttal a napi sorozatok legjobbját is díjazzák.

Az elmúlt évek trendje, hogy folyamatosan nő a magyar sorozatok száma, mely mostanában főleg a napi fikciónál mutatkozott meg. Tavaly már 6 napi széria került képernyőre és a következő években is évente legalább ennyi produkció várható ebben a műfajban. Ezért döntöttünk úgy, hogy mostantól külön kategóriát kapnak a napi sorozatok

– mondta Kenderessy Szabolcs, alapító, a SorozatWiki főszerkesztője.

A Televíziós Újságírók Díjának kategóriái: nagyszabású showműsor, vetélkedő, reality, talkshow, sorozat, napi sorozat, zsűritag, női műsorvezető, férfi műsorvezető, színésznő, színész, valamint mellékszereplő.
A díjat a legfontosabb szak- és hírmédiumok vezető újságíróinak szavazatai alapján ítélik oda. Idén a Televíziós Újságírók Díjának grémiumát a 24.hu, a Hír7, az Index, a Kreatív, a Marketing&Media, a Media1, a Médiapiac, az Origo, a SorozatWiki, a Színes RTV, a Telenovella-Epizód magazin, a Telex és a TVR-hét egy-egy újságírója alkotja.

Tovább olvasom

Médiapiac

Hazudott a CNN Tucker Carlson magyarországi vizitjéről

Brian Stelter, a CNN egyik vezető tudósítója szerint Tucker Carlson egy “szélsőjobboldali” konferencián vesz részt.

Közzétéve:

Flickr

Hazudott a CNN Tucker Carlsonról, a Fox News jobboldali amerikai hírcsatorna népszerű műsorvezetőjéről és Magyarországról – szúrta ki Rod Dreher, a The American Conservative magazin szerkesztője. A hazánkat jól ismerő író idézte Brian Stelter, a CNN egyik vezető tudósítójának és műsorvezetőjének Twitter-bejegyzését, amelyben arról panaszkodott, hogy Tucker Carlson egy „szélsőjobboldali” konferencián vesz részt, napokkal azután, hogy találkozott Orbán Viktor miniszterelnökkel – írja a Magyar Nemzet.

“Nézd csak meg a programot! Látsz benne szélsőjobboldali témákat?”

– háborgott cikkében Rod Dreher, belinkelve az ifjúsági konferenciát szervező Mathias Corvinus Collegium angol nyelvű honlapját. Ezután megjegyezte, ő maga is részt vesz majd az eseményen, méghozzá az Orbán Viktor egyik fő kritikusaként számontartott Krekó Péter oldalán.

Igen, így néz ki a Viktátor birodalma: megengedik, hogy Orbán egyik fő bírálója pódiumra lépjen egy ifjúsági fesztiválon, mindenféle megkötés nélkül, hogy miről beszélhet (tudom, mert Péterrel együtt dolgoztuk ki a beszélgetésünket)

– írta.

Minden olvasóját arra buzdította, hogy látogasson el Magyarországra, és győződjön meg a saját szemével, hogy milyen valójában az ország, beszélgessenek a magyar emberekkel.

Nem az édenkertet fogod megtalálni, de egy országot, amely nagyon más, mint amit a médiánk mutatott

– ígérte.

Borítókép: Tucker Carlson

Tovább olvasom