Kövess minket!

Médiapiac

Vajna már házon belül a Borsnál: lezárták az adásvételt

Most már tényleg a filmügyi kormánybiztosé a Bors és a két megyei lap. Az Avalue Befektetési Kft., az AV Investments leányvállalata csütörtökön bejelentette, hogy lezárta a Lapcom Zrt. megvásárlására irányuló tranzakciót.

Az eladó, a Radio Bridge Media Holdings Ltd. a Lapcom Zrt. részvényeinek 100 százalékánakának eladására vonatkozó megállapodást szeptemberben írta alá az Avalue Befektetési Kft.-vel. “A tranzakció zárásához minden szükséges a jogszabályokban meghatározott hatósági jóváhagyás megtörtént” – olvasható a csütörtökön megjelent közleményben.

Az adásvétel lezárásáról beszámoló sajtóanyagban az új tulajdonos megjegyzi: “az Avalue célja, hogy a Lapcomhoz tartozó újságokat és online kiadványokat tovább fejlessze, valamint a kibővült médiaportfólió az együttműködési lehetőségek kiaknázásával, innovatív termékek fejlesztésével, digitális platformok erősítésével továbbra is érteket teremtsen helyi és országos fogyasztóinak valamint hirdetőinek.”

Fotó: Reviczky Zsolt / Népszabadság

A Lapcom Magyarország egyik legnagyobb médiavállalkozása. Fizetős nyomtatott termékei – Bors című országos napilap, a Délmagyarország című Csongrád megyei és a Kisalföld című Győr-Moson-Sopron megyei napilapokból – naponta 140 000 példányban kelnek el és több mint 650 000 olvasóval rendelkeznek. Digitális területen a kisalfold.hu, a delmagyar.hu és a borsonline.hu híroldalak együttesen naponta mintegy 170 000 egyedi látogatót vonzanak. A Lapcom két nyomdával is rendelkezik.

Az összes megyei lap elkelt

Az, hogy a filmügyi kormánybiztos, Vajna – a TV2 és a Rádió1 tulajdonosa – szerzi meg a Bors kiadóját, már korábban tudható volt. A médiahatóság már augusztus elején zöld utat adott a tranzakciónak, miután a Vajna a Médiatanács engedélyét kérte az adásvételhez. A GVH döntése borítékolható volt, a hivatal nem szokta felülírni a Médiatanács döntéseit.

Az elmúlt egy évben az összes megyei napilap tulajdonost cserélt. A Pannon Lapok Társasága és Mediaworks Zrt. 2016. októberében lkerült az Opimus Presshez, aminek közvetve Mészáros Lőrinc felcsúti fideszes polgármester az egyik tulajdonosa. A borsodi, a hajdú-bihari és a szabolcsi megyei lapot kiadó Russmediát pedig idén szerezte meg Heinrich Pecina osztrák befektető, aki korábban megvette, majd eladta a Mediaworks-öt az Opimusnak.

Médiapiac

Színháztörténeti titkok nyomába ered az M5 új műsora

A szombaton kezdődő hatrészes sorozatban magyar színészlegendák kulisszák mögötti életét ismerhetik meg a nézők.

Közzétéve:

MTVA Fotó: Zih Zsolt

Sztankay Ádám a Duna Televízón látható Hogy volt?! mellett az M5 kulturális csatorna új műsorában, a Promenádban folytatja színháztörténeti oknyomozó újságírói munkáját – közölte az MTVA Sajtó- és Marketing Irodája.

A hatrészes Promenád című tévésorozatban feltárulnak a második világháború előtti és utáni magyar színészlegendák életének kulisszák mögötti tragédiái és nagy fordulatai.

Archív felvételek felhasználásával, történészek közreműködésével és eredeti helyszíneken forgatott jeleneteken keresztül tárulnak fel a politika által kettétört életek. A műsor Sztankay Ádám blogsorozatán alapul.

A Promenád epizódjaiból a nézők megismerhetik a 20. század emberpróbáló történelmi viharainak kitett művészsorsokat – azokét, akik egyenes gerinccel vészelték át a megpróbáltatásokat, és azokét is, akik kollégáik tönkretételében, meghurcolásában úttörő szerepet vállaltak

– fogalmazott az MTVA Sajtó- és Marketing Irodája.

A két világháború közötti élénk színházi, filmes élet, a szovjet megszállás, a színházak államosítása, a kommunista államhatalom berendezkedése, és az új kultúrpolitikai irányvonal erőszakos keresztülvitele számos tragédiával járt. Minden epizód egy-egy színészlegenda egyéni sorsán keresztül mutatja be, milyen sorskérdések, milyen választási lehetőségek elé állította őket a történelem.

Az első epizódban – amely május 8-án, szombaton 21 óra 5 perctől látható – Bajor Gizi történetét ismerhetik meg a nézők. A Kossuth-díjas színésznő a modern színjátszás egyedülálló személyisége volt, akinek egy ország hevert a lábai előtt. Viharos magánélete, vakmerő bátorsága és tragikus halála azonban beárnyékolja sikerekben gazdag életét.

Borítókép: Sztankay Ádám újságíró a Hogy volt!? című tv-műsor felvételén

Tovább olvasom

Médiapiac

Bírósági ítélet: érvénytelen a Klubrádió pályázata

A médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

Közzétéve:

Borítóképünk illusztráció, fotó: Pixabay

Megerősítette a Fővárosi Törvényszék csütörtöki ítélete, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa jogszerűen minősítette érvénytelennek a Klubrádió 92,9 MHz-es sugárzási jogosultságra benyújtott pályázatát – közölte a hatóság pénteken az MTI-vel.

Az NMHH közleménye szerint a bíróság a rádió keresetét teljes egészében elutasította, és hangsúlyozta, hogy

a médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

a médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

Emlékeztettek: a Klubrádió a médiatanácsnak azt a március 10-ei döntését támadta meg a bíróságon, amelyben nyertes nélkül zárta le a Budapest 92,9 MHz rádiósfrekvencia-pályázati eljárását, miután az eljárásban egyetlenként benn maradt pályázó, a Klubrádió Zrt. ajánlata is érvénytelennek bizonyult.

Hozzátették, a Fővárosi Törvényszék csütörtöki ítéletében kiemelte: a médiatanács helytállóan állapította meg, hogy

a Klubrádió pályázata súlyos érvénytelenségi hibákat tartalmaz, illetve hogy a rádió gazdasági működése sem felel meg a törvényi és a pályázati előírásoknak.

Azt írták, a szóbeli ítélethirdetésen a bíróság rámutatott arra, hogy a Klubrádió műsorterve hiányos és ellentmondásos, így nem felel meg a pályázati követelményeknek, amelyre tekintettel nem lehetett érdemben értékelni a pályázati ajánlatot.

“Mindezek alapján a médiatanácsnak nem volt más lehetősége, mint a Klubrádió pályázatát érvénytelennek nyilvánítani”

– tudatták a közleményben.

Az NMHH szerint az ítélet ismertetésekor azt is hangsúlyozták: a médiatanács helytállóan hivatkozott arra is, hogy a pályázati ajánlat tényszerű hibái esetén nincs jogszabályi lehetőség a hiánypótlásra. Az ugyanis sértette volna a verseny tisztaságát, mert a Klubrádiónak lényegében új műsortervet kellett volna benyújtania – tették hozzá.

Közölték azt is, a törvényszék szintén osztotta a médiatanács álláspontját a rádió üzleti és pénzügyi tervéről, kiemelve azt, hogy valamennyi gazdasági társaságnál alapvető jelentőségű a törvényes működés biztosítása, ez azonban a Klubrádió esetében nem teljesült maradéktalanul.

A bíróság egyetértett azzal a médiatanácsi állásponttal is – tették hozzá -, hogy ez nem csupán formális kérdés, hanem olyan tartalmi feltétel, amelyet a pályázónak az ajánlat benyújtásakor is teljesítenie kellett volna.

A bíróság álláspontja szerint

a médiatanács a benyújtott üzletiterv- és mérlegadatokból helyesen jutott arra a következtetésre, hogy nem várható el a pályázati célok teljesítése attól a társaságtól, amely “tényszerűen nem felel meg a törvényes működés követelményének”, és ezt a jogsértő állapotot nem szüntette meg igazolható módon

– írták.

Az ítélet nem jogerős, a közlésétől számított 15 napon belül megfellebbezhető – áll az NMHH közleményében.

Tovább olvasom

Médiapiac

Frekvenciapályázatok tervezetét fogadta el a médiatanács

Elfogadta a médiatanács két vidéki frekvenciapályázat tervezetét és elvégezte a szolnoki és a veszprémi felhívásra érkezett ajánlatok alaki vizsgálatát – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel. Tudatták azt is, hogy a grémium filmajánlók helytelen tévés korhatár-besorolása miatt bírságot rótt ki.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

A közleményben azt írták: a médiatanács elfogadta a Kiskőrös 91,7 MHz és a Székesfehérvár 96,1 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára vonatkozó pályázati felhívásainak tervezetét.

A Szolnok 97,1 MHz és a Veszprém 98,3 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára kiírt pályázatokra beadott ajánlatok alaki vizsgálata után a testület pályázati nyilvántartásba vette a mindkét esetben egyedül pályázó Karc FM Média Kft.-t.

Ismertették: a médiatanács engedélyezte, hogy a Radio Plus Kft. Budapest 89,5 MHz médiaszolgáltatási jogosultsága május 5-étől hálózatba kapcsolódjon több vidéki rádiós jogosultsággal, amelyek korábban a médiaszolgáltató Budapest 96,4 MHz jogosultságával hálózatba kapcsolódva működtek.

Ötvenezer forintos bírságot rótt ki a testület a Ceglédi Városi Televízióra, mert novemberben hat alkalommal leadott mozifilmajánlójukat nem megfelelő időpontban – nem 22 óra után – tették közzé. Továbbá a szolgáltató négyszer elmulasztotta a korhatár-besorolást is, pedig szerepelt az ajánlóban egy 18-as korhatári kategóriába tartozó jeleneteket tartalmazó film előzetese is – tették hozzá.

Hangsúlyozták: a médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények formáját, mértékét.

A médiatanács heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – írták a közleményben, hozzátéve, hogy a legfrissebb határozatok a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.

Tovább olvasom