Kövess minket!

Médiapiac

Tévés produkciókat díjazott a Kamera Korrektúra

Veszprém adott otthont a Kamera Korrektúra elnevezésű nagyszabású, számos közönségtalálkozóval és szórakoztató programmal színesített televíziós seregszemlének. Íme a lista, hogy a hazai és a határon túli televíziós alkotások versenyén kik nyertek díjakat.

A június 25-26-án Veszprémben megrendezett Kamera Korrektúrát szervező cég, a Korrektúra Kft. arra vállalkozott, hogy újjáélessze a hazai és a határon túli televíziós alkotások versenyét a Nemzeti Kulturális Alap és a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság támogatásával.

A versenyen a zsűri elnöke Vitézy László Balázs Béla-díjas rendező volt.

Íme az egyes kategóriák győztesei:

  • Arculat, saját promóció

A televízió egy műsorának teljes arculati bemutatása. Az arculatba beletartozik, a műsor teljes tartalma, az előzetesek, az egyéb – televízión kívüli- megjelenések.

Kategóriaelnök: Haszon Sándor

Zsűritag: Horváth Lajos

  • Láthatatlan madárfotós

Szerkesztő: Schweigert András

Bemutató műsorszolgáltató: Chello Centrale Europe Zrt./ Spektrum TV

  • Bulvár, reality

Elsődleges célja a szórakoztatás, nem az informálás. Populáris, szenzációhajhász eszközökkel bemutatott valós, vagy kreált események gyűjteménye.

kategóriaelnök: Hujber Ferenc

zsűritag: Garami Gábor

Egyenes beszéd: Interjú Mogács Dániellel a Kétfarkú Kutya Párt képviselőjével

Rendező: Rudas Gábor

Szerkesztő: Kálmán Olga

Bemutató műsorszolgáltató ATV

  • Dokumentum, tényfeltáró

Mai valósághoz köthető társadalmi, illetve közéleti témát dolgoz fel. Valós történéseket, személyeket, eseményeket bemutató önálló vagy sorozat.

Kategóriaelnök: Borókai Gábor

Zsűritagok: Bokor Attila, Zsigmond Dezső

Vujity Tvrtko riportjai, amelyek TV2 Napló című műsorában voltak láthatók.

  • Hír, hírháttér

A hír rövid, tömör, világos és tárgyilagos sajtóanyag. Ellenőrzött és igaz információ, amely közérdeklődésre tarthat számot.

Kategóriaelnök: Pauska Zsolt

Zsűritag: Szőke László

Híradó/ Marian Cozma ügy kapcsán Olajos Gergő riportja

Rendező: Dányi Lajos

Szerkesztő: Kovács Gábor, Olajos Gergő

MTI híradó centrum főszerkesztő Németh Zsolt

Gyártó MTI – MTVA

Bemutató műsorszolgáltató: Magyart Televízió

  • Környezettudatos és természettudományi műsorok

Pozitív példáikon keresztül ösztönzik a környezettudatos gondolkodás és magatartás elterjedését.

Kategóriaelnök: Juhász Árpád

Zsűritag: Halák Miklós

Ősz, kikerics, Görgény

Rendező: Sáfrány József

Szerkesztő: Sáfrány József, Zachar Zita

Gyártó: MTVA

Bemutató műsorszolgáltató: Magyar Televízió

  • Kulturális műsorok

Bemutatja a környezet művészeti értékeit. Beletartozik az kulturális, információs magazinműsor, bemutatók, önálló kulturális esemény bemutatása (színház, koncert, stb.)

Kategóriaelnök: Ókovács Szilveszter

Zsűritagok: Szálinger Balázs, Novák János

  • Szemtanúk – A magyar fotográfia Londonban

Rendező: Seres Tamás

Szerkesztő: Rieger Johanna

Gyártó: MTVA

Bemutató műsorszolgáltató: Magyar Televízió

  • Sport

Hazai vagy nemzetközi sporteseményeket bemutató műsor. A sportműsor magában foglalja a felkészülést, az eseményt, a sport hátterével foglalkozó történések bemutatását is.

Kategóriaelnök: Szalay Péter

Zsűritag: Szöllősi György

  • Stopper: Lebilincselő meccsek

Rendező: Barkóczy Péter

Szerkesztő: Jáky-Szabó Gergely

Bemutató műsorszolgáltató: Hír TV

  • Szórakoztató, zene

Önálló műsorszámok, amelyek legalább havi rendszerességgel jelentkeznek az adott csatorna felületén. Beletartoznak a kategóriába a revü és esztrádműsorok, vetélkedők, kabarék, általános szórakoztatóműsorok, sorozatok, tehetségkutató műsorok, zenei témát feldolgozó önálló műsorszámok.

Kategóriaelnök: Tiszttartó Titusz

Zsűritagok: Amin Zoltán, Trunkos András

  • Hazai fejlesztésű műsorok:

Csillag születik 2012-1. Casting epizód

Rendező: Koós György

Szerkesztő: Losonczi László, Rubin Kristóf

Bemutató műsorszolgáltató: RTL Klub

  • Külföldi licenc műsorok

Magyarország, szeretlek! (26. epizód)

Rendező: Szabó Szilárd

Szerkesztő: Szarvas Szilvia

Gyártó cég: Hungister Zrt.

Bemutató műsorszolgáltató: Magyar Televízió

  • Különdíjak

Matula kalandpark

Rendező: Fonyó Gergely

Gyártó cég: Megafilm

Bemutató műsorszolgáltató: Magyar Televízió

XXI. század

Bemutató műsorszolgáltató: RTL Klub

Becsengetünk és elfutunk

Gyártó: MTVA

Bemutató műsorszolgáltató: Magyar Televízió

Médiapiac

Soros tényellenőrzői inkább megvédik Bident, mintsem ellenőrzik

A PolitiFactet működtető szervezet mögött az amerikai tőzsdespekuláns pénze is feltűnik.

Közzétéve:

Borítóképünkön Soros György amerikai milliárdos, fotó: MTI / EPA / Clemens Bilan

A NewsBusters nevű oldal által készített kutatás, amelyre a V4NA hírügynökség hívta fel a figyelmet, Biden első 100 napját vette górcső alá, és kiderül belőle, hogy a PolitiFact nevű tényellenőrző oldal mindössze 13 egyéni tényellenőrzést végzett az elnök állításaival kapcsolatban. Ugyanakkor 106 olyan dolgot ellenőriztek, amely Bidenről szólt.

“Más szavakkal: sokkal érzékenyebbek arra, ha valaki hazudik Bidenről, mintha Biden hazudik”

fogalmazott a NewsBusters szerkesztője, Tim Graham.

A felmérés szerint a 13 vizsgált Biden-állításból 8 valamiféle hamisságot tartalmazott, ennek ellenére sosem adtak nekik “Pants on Fire” minősítést, ami az egyértelműen hamis kategóriát jelenti.

A Bidenről szóló 106 ellenőrzött anyagból 91, tehát nagyjából 86 százalék, legalább “többnyire hamis” besorolást kapott, 24-et láttak el “Pants on Fire” minősítéssel.

Összességében megállapították, hogy Biden PolitiFact-oldala azt mutatja, hogy 2007-től 169 alkalommal került a „Truth-O-Meter”-re, és kiderült, hogy 67-szer igazat adtak neki, míg 78-szor kapott “többnyire hamis” minősítést.

Ezzel szemben Donald Trumpnak 931 ilyen tényellenőrzése van, és közülük 692 többnyire “hamis” vagy még rosszabb (74,3 százalék).

A PolitiFact.com 2007-ben a Tampa Bay Times nevű újság projektjeként jött létre. Az irányítását a lap kiadója, a Poynter Institute for Media Studies nevű szervezet 2018-ban vette át.

A Poynter Institute ezer szálon kötődik Soros Györgyhöz és a Nyílt Társadalom Alapítványokhoz (OSF). Az OSF honlapja szerint a szervezet több százezer dolláros juttatásokban részesült: 2019-ben 167 ezer dollárt, 2017-ben 300 ezer dollárt, 2016-ban 25 ezer dollárt kapott.

A Poynter Institute országos tanácsadó testületében is feltűnnek figyelemreméltó nevek. Ott van például Christa Scharfenberg, aki a Center for Investigative Reporting nevű Soros-szervezet vezetője. Az OSF honlapja szerint a Center for Investigative Reporting 2018-ban 650 ezer dollárt, míg 2016-ban közel 660 ezer dollárt kapott.

Tovább olvasom

Médiapiac

Színháztörténeti titkok nyomába ered az M5 új műsora

A szombaton kezdődő hatrészes sorozatban magyar színészlegendák kulisszák mögötti életét ismerhetik meg a nézők.

Közzétéve:

MTVA Fotó: Zih Zsolt

Sztankay Ádám a Duna Televízón látható Hogy volt?! mellett az M5 kulturális csatorna új műsorában, a Promenádban folytatja színháztörténeti oknyomozó újságírói munkáját – közölte az MTVA Sajtó- és Marketing Irodája.

A hatrészes Promenád című tévésorozatban feltárulnak a második világháború előtti és utáni magyar színészlegendák életének kulisszák mögötti tragédiái és nagy fordulatai.

Archív felvételek felhasználásával, történészek közreműködésével és eredeti helyszíneken forgatott jeleneteken keresztül tárulnak fel a politika által kettétört életek. A műsor Sztankay Ádám blogsorozatán alapul.

A Promenád epizódjaiból a nézők megismerhetik a 20. század emberpróbáló történelmi viharainak kitett művészsorsokat – azokét, akik egyenes gerinccel vészelték át a megpróbáltatásokat, és azokét is, akik kollégáik tönkretételében, meghurcolásában úttörő szerepet vállaltak

– fogalmazott az MTVA Sajtó- és Marketing Irodája.

A két világháború közötti élénk színházi, filmes élet, a szovjet megszállás, a színházak államosítása, a kommunista államhatalom berendezkedése, és az új kultúrpolitikai irányvonal erőszakos keresztülvitele számos tragédiával járt. Minden epizód egy-egy színészlegenda egyéni sorsán keresztül mutatja be, milyen sorskérdések, milyen választási lehetőségek elé állította őket a történelem.

Az első epizódban – amely május 8-án, szombaton 21 óra 5 perctől látható – Bajor Gizi történetét ismerhetik meg a nézők. A Kossuth-díjas színésznő a modern színjátszás egyedülálló személyisége volt, akinek egy ország hevert a lábai előtt. Viharos magánélete, vakmerő bátorsága és tragikus halála azonban beárnyékolja sikerekben gazdag életét.

Borítókép: Sztankay Ádám újságíró a Hogy volt!? című tv-műsor felvételén

Tovább olvasom

Médiapiac

Bírósági ítélet: érvénytelen a Klubrádió pályázata

A médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

Közzétéve:

Borítóképünk illusztráció, fotó: Pixabay

Megerősítette a Fővárosi Törvényszék csütörtöki ítélete, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa jogszerűen minősítette érvénytelennek a Klubrádió 92,9 MHz-es sugárzási jogosultságra benyújtott pályázatát – közölte a hatóság pénteken az MTI-vel.

Az NMHH közleménye szerint a bíróság a rádió keresetét teljes egészében elutasította, és hangsúlyozta, hogy

a médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

a médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

Emlékeztettek: a Klubrádió a médiatanácsnak azt a március 10-ei döntését támadta meg a bíróságon, amelyben nyertes nélkül zárta le a Budapest 92,9 MHz rádiósfrekvencia-pályázati eljárását, miután az eljárásban egyetlenként benn maradt pályázó, a Klubrádió Zrt. ajánlata is érvénytelennek bizonyult.

Hozzátették, a Fővárosi Törvényszék csütörtöki ítéletében kiemelte: a médiatanács helytállóan állapította meg, hogy

a Klubrádió pályázata súlyos érvénytelenségi hibákat tartalmaz, illetve hogy a rádió gazdasági működése sem felel meg a törvényi és a pályázati előírásoknak.

Azt írták, a szóbeli ítélethirdetésen a bíróság rámutatott arra, hogy a Klubrádió műsorterve hiányos és ellentmondásos, így nem felel meg a pályázati követelményeknek, amelyre tekintettel nem lehetett érdemben értékelni a pályázati ajánlatot.

“Mindezek alapján a médiatanácsnak nem volt más lehetősége, mint a Klubrádió pályázatát érvénytelennek nyilvánítani”

– tudatták a közleményben.

Az NMHH szerint az ítélet ismertetésekor azt is hangsúlyozták: a médiatanács helytállóan hivatkozott arra is, hogy a pályázati ajánlat tényszerű hibái esetén nincs jogszabályi lehetőség a hiánypótlásra. Az ugyanis sértette volna a verseny tisztaságát, mert a Klubrádiónak lényegében új műsortervet kellett volna benyújtania – tették hozzá.

Közölték azt is, a törvényszék szintén osztotta a médiatanács álláspontját a rádió üzleti és pénzügyi tervéről, kiemelve azt, hogy valamennyi gazdasági társaságnál alapvető jelentőségű a törvényes működés biztosítása, ez azonban a Klubrádió esetében nem teljesült maradéktalanul.

A bíróság egyetértett azzal a médiatanácsi állásponttal is – tették hozzá -, hogy ez nem csupán formális kérdés, hanem olyan tartalmi feltétel, amelyet a pályázónak az ajánlat benyújtásakor is teljesítenie kellett volna.

A bíróság álláspontja szerint

a médiatanács a benyújtott üzletiterv- és mérlegadatokból helyesen jutott arra a következtetésre, hogy nem várható el a pályázati célok teljesítése attól a társaságtól, amely “tényszerűen nem felel meg a törvényes működés követelményének”, és ezt a jogsértő állapotot nem szüntette meg igazolható módon

– írták.

Az ítélet nem jogerős, a közlésétől számított 15 napon belül megfellebbezhető – áll az NMHH közleményében.

Tovább olvasom