Kövess minket!

Médiapiac

Terítéken az RTL Magyarország őszi kínálata

Az Álarcos énekes és Nyerő Páros új évadával várja a nézőket az RTL Klub, új évaddal folytatódik a Drága örökösök és A mi kis falunk is. Idén is lesz Házasodna a gazda és egy vadonatúj saját gyártású vígjátéksorozat is készül. Az RTLII-n tizedik alkalommal tér vissza a Való Világ.

Az RTL Klub közzétette, mire számíthatnak a nézők a csatorna őszi kínálatában. Rengeteg közönségkedvenc sorozat kapott új évadot, de friss saját gyártású szériával is készülnek a társaságnál, valamint jubilál a Való Világ című valóságshow. 10. alkalommal tér vissza a képernyőre.

A Konyhafőnök már lefőzte a mezőnyt

Augusztus 3-án elindult a Konyhafőnök legújabb évada (gyártó: Solaz Média), mégpedig rendhagyó módon. Most először láthatták a nézők a botrányoktól sem mentes Casting epizódokat. A versenyzőjelöltek között volt orvos, ügyvéd, kamionsofőr, valóság-show hős, valamint szépségkirálynő jelölt is. Akik kötényt kaptak, újra pult mögé állhatnak, hogy megmutassák: rászolgálnak a bizalomra. A feszültség fokozódik, hiszen hatalmas a tét, 10 millió forint és az ország Konyhafőnöke cím.

A Konyhafőnök minden hétköznap este látható az RTL Klubon.

Folytatódik az Álarcos énekes

2020 tavaszán indult az Álarcos énekes (gyártó: UFA Magyarország). A nemzetközi formátum Magyarországon sem okozott csalódást. A sikersztori idén ősszel folytatódik, újabb titkokat, izgalmakat és számos meglepetést ígérve.

„Annyit már most elárulhatok, hogy vadonatúj álarcok lesznek, a vadonatúj sztárokon, akiknek a kiléte továbbra is a tévétörténelem legnagyobb titka” – nyilatkozta a műsor kreatív producere, Verebély Marcell.

Jön a Drága örökösök!

2019 januárja óta egy új földrajzi névvel gyarapodott Magyarország. Ez Ökörapáti, ahol mindig történik valami bonyodalom. Főleg azóta, hogy kénytelen-kelletlen ide költözött a Szappanos család, hogy teljesítsék az elhunyt Kálmán bácsi végakaratát, és megszolgálják a hatalmas örökséget.

A Drága örökösök új évadában (gyártó: ContentLab & Factory, showrunner: Hámori Barbara) folytatódik a hajsza a felbecsülhetetlen kincs után, a Szappanos család tagjai pedig tovább kavarják a szálakat az örökség körül. Az akciódúsnak ígérkező negyedik évad során új, eddig mindenki előtt titkolt részletek derülnek majd ki Kálmán bácsi múltjáról. Tibi nem adja fel a családja utáni nyomozást, és az ellenségek is egyre közelebb kerülnek Ökörapátihoz, ami az egész környéket felbolygatja.

RTL Klub
Fotó: RTL Klub

Visszatér a Nyerő Páros

Végy jónéhány sztárpárt, zárd össze őket egy villába és adj nekik ügyességi, elméleti és önismereti feladatokat. Hagyd őket főni a saját levükben, majd a csípős humorral tálald. Ez az RTL Klubon 2016 óta futó Nyerő Páros (gyártó: Solaz Média) receptje. Idén ősszel újabb párok költöznek be a villába, akik addig ügyeskednek, taktikáznak, veszekednek és kötnek szövetséget, míg ki nem alakul, hogy melyikük kaphatja meg a 2020 Nyerő Párosa címet.

„Nagyon mások a karakterek, nagyon jól válogattuk abból a szempontból, hogy szerintem ők a civil életben nem is biztos, hogy találkoznának, ezért nagyon izgalmas kémia van a párok között. Úgyhogy egészen biztos vagyok benne, hogy nagy csata lesz, nagy taktikázás” – nyilatkozta Sebestyén Balázs.

A műsor házigazdája egyébként és azt is elárulta, hogy néhány új feladat annyira durva, hogy nagyon próbára teszi majd a játékosokat.

Érkezik az Apatigris

Az RTL Most+-on már bizonyított, most eljött az idő, hogy a tévé képernyőjén is taroljon: idén ősszel az RTL Klubon is látható lesz az Apatigris című (gyártó: Paprika Studios), saját fejlesztésű heti vígjáték sorozat.

Péter (Scherer Péter), az egyedülálló apa, egész életét annak szentelte, hogy három lányát apatigrisként felnevelje. Most, hogy Vivien (Rujder Vivien), Laura (Schmidt Sára) és Szandra (Michl Juli) kirepülnek és önálló életet kezdenek párjuk oldalán, Pétert is megcsapja a szabadság szele, és „az ötven az új harminc” jegyében maga is elszánt párkeresésbe kezd. Online és offline, szárazon és vízen, vicces és kínos szituációkban keresi azt a bizonyos tűt a szénakazalban. Szerelmes lesz, csalódik, de megy tovább, ismerkedik, randizik, remél, miközben lányai ugyancsak szerelmi bánatukban egyesével visszaköltöznek hozzá.

Az Apatigris az RTL Klub saját fikciós sorozatai közül is kiemelkedik azzal, hogy száz százalékban saját fejlesztésű heti vígjáték sorozat. Showrunner: Herman Péter, vezető író: Köbli Norbert, rendező: Herczeg Attila, forgatókönyvíró: Köbli Norbert, Csurgó Csaba, vezető operatőr: Szőke Dániel, Producer: Herman Péter, Erdős Ákos.

Örülhetnek Pajkaszeg rajongói is

Idén ősszel az 5. évaddal folytatódik A mi kis falunk (gyártó: ContentLab &Factory).

„Ezt a sorozatot pedig külön fantasztikus érzés csinálni. Fantasztikus színészek vannak, fantasztikusak a történetek, úgyhogy én mindig nagyon várom, hogy elkezdjük. természetesen mindegyik nagy menet, nem gondoltam volna, hogy elérkezünk az ötödik szezonhoz és valójában ugyanúgy örülünk mi is neki, ahogy a nézők”- nyilatkozta a sorozat rendezője, Kapitány Iván.

Az előző évad Erika terhességi tesztjével ért véget, ősszel pedig kiderül az eredmény is. Folytatódik Viki, Zsolt és Nelli szerelmi háromszöge. Laci és Ildikó pedig azon ügyködnek, hogy elválhassanak, de nem várt akadályokba ütköznek. A közmunkások lehet, hogy végre valóra váltják az álmaikat, a pajkaszegiek életét pedig egy titokzatos hölgy felbukkanása is izgalmassá teszi a következő évadban.

Harmadszor is Házasodna a gazda

Június elején már aratott a Házasodna a gazda (gyártó: UFA Magyarország) legújabb évada: az első epizódban a nézők megismerhették a társra vágyó gazdasszonyokat és gazdákat. Rengetegen jelentkeztek, akik szeretnék elrabolni a főszereplők szívét. A folytatásban a gazdák közülük választják ki azokat, akikkel személyesen is megismerkedhetnek.

A Házasodna a gazda harmadik évadának műsorvezetője Nádai Anikó lesz.

Indul a jubileumi Való Világ!

A 2002-ben elkezdődött Való Világ széria üstökösként száguldott végig a magyar média egén, és azóta is töretlenül népszerű. Most már a tizedik VV szereplőit keresik (gyártó: Paprika Studios), akik az ősz folyamán beköltözhetnek Magyarország elsőszámú luxusbörtönébe, hogy megküzdjenek egymással a 36 millió forintos főnyereményért.

Az RTLII-n látható reality női műsorvezetőjének személyét már korábban leleplezte a csatorna, és most kiderül a férfi társának neve is. A 10., jublieumi Való Világ Powered By Big Brother férfi házigazdája Puskás Péter lesz.

A szereplőválogatás még nem zárult le, így aki kedvet érez ahhoz, hogy néhány hónapot luxuskörülmények és a négy fal között az ország legmenőbb, legfurcsább és legextrémebb arcaival töltsön, az kattintson a https://rtl.hu/valovilag/jelentkezz oldalra és jelentkezzen még ma!

Online sincs megállás

Észbontók, Feleségek luxuskivitelben, Tesztbeszéd – ez csak néhány cím az RTL Most-on található Hazai Extra kínálatából. A pop-up csatorna a felhasználók körében már eddig is népszerű volt, az exkluzív tartalmak pedig újabb lehetőséget kínálnak a szórakoztatásra. És a tájékozódásra is: ősztől ugyanis az RTL Most+ felhasználói online előbb láthatják a késő esti RTL Híradót, mint az RTL Klubon. Az RTL Most+ aktiváló kód elérhető a Kapos-NET Kft., Pick-Up Kft., PR-Telecom, Sághy-Sat Kft., Tarr Kft., Telenor MyTV, Vidanet és a Vodafone cégcsoport arra jogosult előfizetői részére.

Hollywood a tévébe költözik

Az idei ősz filmekben is erős lesz az RTL Klubon. A teljesség igénye nélkül itt lesz látható Az igazság ligája Ben Affleckkel, Jason Momoával és Jeremy Ironsszal, az Ocean’s 8 Az évszázad átverése Sandra Bullockkal, Cate Blanchettel és Anne Hathaway-jel, a Tombolás Dwayne Johnson-nal, valamint a Ready Player One.

Médiapiac

Gyurcsányék szolgálatában a baloldali média

Ugyan napjainkban a baloldal már finomított oltásellenes álláspontján, márciusban több balliberális médium nyílt levélben kezdeményezte a miniszterelnöknél, hogy az újságírókat és forgatócsoportokat engedjék be a kórházak COVID-osztályaira, valamint az oltópontokra. A Századvég feltérképezte, hogy milyen összefüggés lehet a baloldali pártok védőoltásokkal kapcsolatos “pálfordulása” és a hozzájuk köthető sajtóorgánumok akciója között.

Közzétéve:

MTI/Kovács Tamás

Álhírek és oltásellenesség

Már 2020 tavaszán, a koronavírus-járvány kezdetekor megfigyelhető volt, hogy a baloldal a felelős járványkezelés támogatása helyett – szavazatszerzési lehetőséget látva a pandémiában – különböző politikai játszmákba fogott – áll a Századvég Alapítvány legújabb elemzésében.

Ennek egyértelmű jele volt az álhírek, kamuvideók, valamint félrevezető vélemények terjesztése, a rendkívüli helyzet által indokolt különleges jogrendi berendezkedés sorozatos támadása, továbbá a közegészségügyi és gazdasági válsághelyzet okozta kihívások politikai szempontoknak történő alárendelése.

Miután egészségügyi szakemberek egyöntetű véleménye alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a koronavírus legyőzésének a kulcsát a védőoltások jelentik, Gyurcsány Ferenc és partnerei kommunikációjában – a korábban követett stratégiájuk egyenes folytatásaként – megjelentek az oltásellenes, egyes vakcinák iránti közbizalom rombolását célzó hangok. A szakmai szempontok zárójelbe tételét jelzi, hogy a balliberális tömb annak ellenére indított hadjáratot a Szputnyik V és a Sinopharm vakcinákkal szemben, hogy a szóban forgó oltóanyagok hazai alkalmazását engedélyező Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) több mint 70 éve garantálja a magyar gyógyszerbiztonságot, a hatóság gyakorlata pedig világszínvonalúnak tekinthető.

A magyarok bíznak a vakcinákban

A baloldali pártok által remélt népszerűségnövekedés azonban elmaradt, politikai üzeneteik nem találkoztak a magyar választók döntő többségének elvárásaival. Ennek magyarázata több tényezőre vezethető vissza. Ahogy a Századvég márciusi, 1000 fős, reprezentatív közvélemény-kutatása rámutatott,

a magyarok közel háromnegyede (73 százaléka) elfogadhatatlannak tartja, hogy a koronavírus-járvány alatt egy politikus vagy más közszereplő oltásellenes legyen, továbbá a megkérdezettek 62 százaléka úgy gondolja, hogy emberéletek múlhatnak azon, hogy politikusok vakcinák ellen kampányolnak, és megkérdőjelezik a magyar szakhatóság által jóváhagyott oltóanyagok hatékonyságát.

Tovább árnyalja a képet, hogy a magukat beoltatni tervezők, vagy a már beoltottak 71 százaléka elfogadná illetve elfogadta a felajánlott orosz vagy kínai vakcinát. Ezen felül valószínűsíthető, hogy a választópolgárok többsége érzékelte, hogy a baloldal koronavírussal kapcsolatos prognózisaira a valóság rendre rácáfol, amely tovább rombolta az amúgy is hitelességi problémákkal küzdő ellenzéki erők tekintélyét.

E fejleményeket felismerve egy régi recepthez nyúlt a Gyurcsány-szövetség. A 2018-as országgyűlési választások előtt a baloldal igyekezett palástolni a tényt, hogy 2015-ben a migrációs krízis kirobbanásakor hevesen támadták a nemzeti kormány által felépített biztonsági határzárat (amely azóta is kulcsszerepet játszik az illegális migránsok kontrollálatlan beáramlásának megakadályozásában), napjainkban pedig az oltásellenességük elkendőzésébe kezdtek bele, látva az eddig követett irányvonaluk politikai eredménytelenségét. Gyanítható ugyanakkor, hogy e „pálfordulás” nem az oltásellenes, illetve a hatékony védekezés hátráltatására irányuló nézeteik valódi feladását jelenti a balliberális erők részéről, hanem a staféta átadásának kísérletét a hozzájuk közel álló médiumoknak.

A Gyurcsány-lista a baloldali média segítségével hátráltatná a hatékony járványkezelést

Az elmúlt években is megfigyelhető volt, hogy a baloldali sajtó – a balliberális pártok segédhadaként – aktívan részt vett a politikai napirend alakításában, a kormányellenes politikai agenda népszerűsítésében. Miután sajtóorgánumok nem mérettetik meg magukat a választásokon, kockázat nélkül felvállalhatják olyan közéleti álláspontok, üzenetek közvetítését, amelyek a baloldali politikusok népszerűségét hosszú távon megtépáznák. Ezek alapján

feltételezhető, hogy a balliberális médiumok korábban említett terve (amely a kórházakban és oltópontokon történő kamerázást célozza) nem más, mint a Gyurcsány-lista tehermentesítése, a hatékony járványkezelést hátráltató politikai magatartás újságírók általi folytatása, méghozzá a politikai népszerűségvesztés esetleges kockázata nélkül.

E húzásnak köszönhetően a balliberális politikusok tehát úgy igyekeznek lerázni magukról az oltásellenességet, hogy ezt politikai értelemben nem számonkérhető szereplők, a baloldali média képviselői folytatják tovább.

Ennek fényében kijelenthető, hogy a Gyurcsány vezette baloldal emberéleteket és munkahelyeket veszélyeztető politikai hazárdjátéka nem ért véget, legfeljebb átalakult. A baloldali tömb számára a hatalom megragadásának szándéka továbbra is felülírja a koronavírus legyőzésének, és Magyarország mielőbbi talpra állásának szempontját.

Borítókép: Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció (DK) elnöke

Tovább olvasom

Médiapiac

Rugalmasságot ígér a műsorkvóták vizsgálatakor az NMHH

És az idei első félév médiaszolgáltatási díjait is elengedik.

Közzétéve:

Borítóképünk illusztráció, forrás: Pixabay

Méltányosan, rugalmasan, a járvány okozta helyzetet figyelembe véve jár majd el a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), amikor a műsorkvóta-kötelezettségeket vizsgálja – közölte a testület Kommunikációs Igazgatósága az MTI-vel.

Azt is megerősítették, hogy a szolgáltatók mentesülnek az idei első fél évben a médiaszolgáltatási díjak befizetése alól a koronavírus-járvány miatt április 9. óta érvényben lévő kormányrendeletnek köszönhetően.

A közlemény szerint a médiatanács erről tájékoztatta a Helyi Rádiók Országos Egyesületét, amely beadványt nyújtott be a második negyedéves médiaszolgáltatási díjaik elengedéséről.

A Retro Rádió és a budapesti Sláger FM szolgáltatója ugyanezért kérelmet nyújtott be az NMHH-nak. A médiatanács esetükben megszüntette az eljárást, mivel az érintett szolgáltatók is mentesülnek az első és második negyedévi médiaszolgáltatási díjak befizetése alól – írták.

Beszámoltak arról is: a médiatanács burkolt reklámozás miatt figyelmeztette a Halom Televízió Százhalombatta szolgáltatóját, mert a Híradó egyik januári adásában egy gyógyászati segédeszközöket árusító bolt részletes bemutatásával a termékek megvételére sarkallhatta a nézőket.

A körzeti, kereskedelmi jelleggel működő 101,7 Pécs FM szolgáltatóját pedig egy januári vizsgált adáshét alapján figyelmeztették, mert a szerződéses vállaláshoz képest kevesebb szöveget, helyi közéleti, helyi mindennapi élettel foglalkozó és közszolgálati műsort, valamint több zenét sugárzott – olvasható a közleményben.

Tovább olvasom

Médiapiac

Csaknem 110 ezer nézői panasz érkezett a BBC-hez

Csaknem 110 ezer nézői panasz érkezett a BBC-hez, amiért a brit közszolgálati médiatársaság számos műsorát törölte Fülöp edinburghi herceg múlt heti halála után.

Közzétéve:

A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

II. Erzsébet királynő férje életének századik évében, múlt pénteken hunyt el a windsori kastélyban. Fülöp hercegtől szombaton vesznek végső búcsút ugyancsak Windsorban, a brit királyi család legősibb és legnagyobb rezidenciáján.

A BBC csütörtökön közölte, hogy Fülöp halála óta 109 741 nézői kifogás érkezett, elsősorban a halálhír bejelentése utáni műsorváltozások miatt. A BBC történetében még soha nem kapott ennyi nézői panaszt egyetlen esemény közvetítése sem.

A BBC a halálhír bejelentése után összes hazai sugárzású televíziós csatornáján törölte az adástervben szereplő műsorokat, és ezek helyett a herceg halálával kapcsolatos aktuális híreket, illetve emlékműsorokat és megemlékezéseket közvetített.

A jórészt kulturális, zenei és dokumentumműsorokra szakosodott BBC Four televíziós csatorna adását teljes egészében felfüggesztették múlt pénteken.

Így elmaradtak olyan rendkívül népszerű műsorok is, mint a BBC One televízió minden este milliók által nézett, 36 éve futó szappanopera-sorozata, az EastEnders, vagy a szintén óriási nézettségű MasterChef főzővetélkedő döntője, amelyet erre a hétre helyeztek át.

A médiatársaság csütörtöki beszámolója szerint a BBC One nézettsége heti összevetésben hat százalékkal, a BBC Two tévécsatornáé kétharmadával zuhant az edinburghi herceg halálhírének bejelentését követő műsorváltozások idején.

Csütörtök esti közleményében a BBC hangsúlyozta: Fülöp herceg halála komoly horderejű esemény volt, amely jelentős hazai és nemzetközi érdeklődést váltott ki.

A médiatársaság a közleményben elismerte, hogy “a nézők némelyike” nem fogadta örömmel a herceg halálának szentelt műsoridőt, és azt, hogy ez milyen hatással volt a műsorújságokban meghirdetett televíziós és rádiós programokra.

A BBC hangsúlyozta ugyanakkor, hogy nem hajt végre ilyen mértékű műsorváltoztatásokat gondos mérlegelés nélkül, és a meghozott döntések tükrözték azt a szerepet, amelyet a BBC nemzeti műsorszóró társaságként országos jelentőségű események idején betölt.

Tovább olvasom