Kövess minket!

Médiapiac

Magyar kutatástól zeng az amerikai sajtó

Az USA legnagyobb hírügynöksége, az Associated Press (AP) is beszámolt a magyar Lounge Group felméréséről, amelyet a november eleji amerikai elnökválasztás kapcsán hozott nyilvánosságra. A felmérést közlő lapok, köztük a tekintélyes Yahoo Finance-szel, együttesen havi több mint százmillió olvasóhoz juttatják el híreiket.

A közéleti és gazdasági lapok, műsorok és online híroldalak érdeklődésére számot tartó kutatásról olyan kiadványok számoltak be az említett AP és a Yahoo mellett, mint a Marketwatch, a Business Insider, az International Business Times vagy a Morningstar.

A kutatás eredményeit a Lounge Group alapító-tulajdonosa, Balásy Gyula és a tengerentúli felmérés levezényléséért felelő Brent Buchanan kommentálta. A legnagyobb hazai marketingkommunikációs ügynökség szakembere a két ország közötti kulturális-politikai különbségekkel indokolta az eltérő politikai szocializációs folyamatokat és azt, hogy más témát tartanak most fontosnak, máshogy viszonyulnak az idei év kihívásaihoz az amerikaiak és a magyarok.

A kutatás célja a választók hangulatának felmérése, a politikai preferenciájuk és értékeik megismerése volt, főleg annak tükrében, hogy milyen mértékű hatást gyakorolt rájuk, gondolataikra a globalizáció.

A felmérés kiderítette, hogy milyen tényezők befolyásolják a szavazókat, milyen szempontok szerint voksolnak – és arra is fény derült, mi a különbség egy amerikai és egy magyar választópolgár gondolkodásában és viselkedésében.

A legnagyobb arányban természetesen az Egyesült Államok újságírói érdeklődtek a kutatási adatok után. Az USA-n belül kiemelkedő volt az elnöki pozícióért folyó versenyt hagyományosan eldöntő, úgynevezett ingaállamok – Florida, Michigan, Wisconsin, Virginia – sajtótermékeinek informálódása. Így kijelenthető, hogy a magyar kutatás független adatai a legélesebb versenyek színterein is megjelentek. Hasonlóan nagy érdeklődés jellemezte a felmérés eredményei iránt a legnagyobb lakosságszámú államokat is, így Kaliforniát, Texast, vagy éppen New Yorkot. Az Államokon kívül Kanada, Németország, Franciaország, Oroszország, Kína, India és Japán sajtómunkásai is kíváncsiak voltak a számokra.

A magyarok Trump győzelmét várják

A Lounge Group az amerikai elnökválasztás kapcsán az Egyesült Államokban és Magyarországon is felmérte a politikai preferenciákat és véleményeket. A kutatásban szó volt a politikai irányultságot és a döntést meghatározó tényezőkről, a családi-baráti kapcsolatról, értéksorrendről, jelölti preferenciáról; egyúttal a felmérés pontos képet ad az amerikai társadalmat jelenleg foglalkoztató legfontosabb kihívásokról is.

Az adatokból kiderült, hogy az amerikai állampolgárok élénken érdeklődnek a közélet iránt, és a tervek szerint hatból öten el is mennek majd voksolni, ami rekord részvételt jelentene. Donald Trumpról az amerikaiak 43 százaléka jó véleménnyel van.

A magyar válaszadók közül majdnem mindenki meg tudta nevezni a jelenlegi elnököt, idehaza a többség Trump győzelmét is várja a voksoláson, míg kihívójának nevét csak harmaduk ismeri.

A távolság mellett ebben az is közrejátszik, hogy a magyarok jellemzően a jelöltek ideológiája szerint választanak, míg Amerikában kétszer többen vannak, akiknek a személy az igazán fontos. Mindkét kontinensen a koronavírus járvány a leginkább aktuális probléma, de az amerikaiak az országuk gazdasági stabilitásának helyreállítását tartják a legfontosabb feladatnak, szemben a magyarokkal, akik az egészség megőrzését vélik előrébb valónak.

Borítóképünk illusztráció, forrás: Pixabay

 

Médiapiac

Ismét zsoldosokkal támad a magyar emberekre a Deutsche Welle

Nem tájékoztatni, hanem manipulálni akarnak – figyelmeztet a Magyar Nemzeti Médiaszövetség.

Közzétéve:

Borítókép: Magyar szurkolók a Magyarország - Franciaország mérkőzés előtt a Puskás Arénában 2021. június 19-én, fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

A Magyar Nemzeti Médiaszövetség felháborítónak tartja, hogy a német médiatermék magyar embereket náciz le nemes egyszerűséggel. Arra kérik a Deutsche Welle munkatársait, cseréljék le névjegyükön az újságíró titulust.

„A Magyar Nemzeti Médiaszövetség az újságíró szakma nevében határozottan visszautasítja azt a hazug és manipulatív gyakorlatot, amit a Deutsche Welle, a magát közszolgálatinak nevező német médiatermék immáron sorozatosan alkalmaz Magyarország és a magyar emberek lejáratására.

Felháborítónak tartjuk, hogy ezúttal a nemzeti válogatottért szurkoló magyar embereket nácizzák le nemes egyszerűséggel, rasszistának, szélsőségesnek minősítsenek egy nemzetet, amiért nem kíván politikát keverni a sportba,

és szurkolóikon keresztül lelki nyomást próbálnak helyezni a világ legjobbjai ellen kiválóan helytálló magyar labdarúgó-válogatottra” – ismerteti a Magyar Nemzeti Médiaszövetség friss közleményét a Magyar Nemzet. A szakmai szervezet határozottan visszautasítja azt a nemzetközi sajtóban gyakorlattá váló módszert, hogy a válogatott tagjait politikai kérdésekkel provokálják, pártgyűléssé silányítva a sajtótájékoztatókat, amelyeknek eredendően a sportról kellene szólniuk.

A Deutsche Welle újságírónak nem nevezhető zsoldoskatonái a szakmai alapelveket figyelmen kívül hagyva nemhogy kellő alapossággal, de egyáltalán nem tájékozódnak az általuk feldolgozott témáról, nem olvassák el a kritizált törvényeket, nem hallgatnak meg minden véleményt

– fogalmaznak a kommünikében.

„Nem először derül ki, hogy a DW-zsoldosok nem tájékoztatni, hanem manipulálni akarnak: parancsra dolgoznak, előre megírt forgatókönyvek alapján. Manipulatív képekkel, előre megírt kérdésekkel és állításokkal fércelik össze az anyagaikat. Aggódnak a kisebbségi jogokért és a véleményszabadságért, miközben

hallgatnak arról, hogy Németországban sportszakembereket rúgnak ki a véleményük miatt, Magyarországon pedig baloldali politikusok munkájukat végző újságírókat fenyegetnek meg”

– emlékeztetnek.

„A Magyar Nemzeti Médiaszövetség felszólítja a Deutsche Welle munkatársait, hogy fejezzék be a magyar emberek szidalmazását, és tartsák be az újságíró szakma írott és íratlan szabályait, ellenkező esetben pedig haladéktalanul cseréljék le a névjegyükön található »újságíró« titulust a sokkal helytállóbb »médiazsoldos« elnevezésre” – zárul a közlemény.

Kampány Magyarország ellen

– Soha senki nem olvassa el a törvényeinket, a valódi tartalom nem számít. Ez történik most Németországban is, ahol el sem olvasták a pedofíliaellenes törvényt.

A német baloldali erők teljesen egyértelműen egy Magyarország elleni kampányra használják mindazt, aminek a pontos tartalmával nincsenek is tisztában

nyilatkozta tegnap Kovács Zoltán. A nemzetközi kommunikációért felelős államtitkár szerint ha valakik, akkor a németek biztosan jól tudják, hogy káros a politikát a sporttal keverni.

Tovább olvasom

Médiapiac

Hogyan kezelte a magyar sajtó a májusi gázai konfliktust?

Új jelentéssel jelentkezett a Magyar-Izraeli Média Center Egyesület, melyben azt vizsgálták, objektíven írt-e a magyar baloldali sajtó a gázai konfliktusról.

Közzétéve:

Az angol nyelvű jelentés megvizsgálta három nagyobb baloldali hírportál (Mérce, 444, Telex) és egy kisebb hírportál (Azonnali) Izraellel kapcsolatos híreit.

Következtetésük, hogy mind a négy egyértelműen elfogult volt Izraellel szemben, világosan a Hamász narratíváját preferálva Izraelével szemben – ugyanazon Hamászét, melyet az EU és Magyarország is terrorista szervezetnek tart. Mind a négy hírportál közölt eltorzított tényeket, egyoldalú riportokat és egyértelmű hazugságokat a témában – állítja a riport.

A jelentés angol, magyar, német és héber nyelvű összefoglalóval zárul – írja a neokohn.hu.

Tovább olvasom

Médiapiac

Elítélte a bíróság a Népszava kereszténygyalázását

A Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) frakcióvezető-helyettese másodfokon pert nyert a Népszava ellen.

Közzétéve:

Borítókép: Korábbi lapszámok a Népszava budapesti székházban 2014. június 24-én. MTI Fotó: Soós Lajos

A bírósági indoklás szerint a lap a Jézust gúnyoló karikatúrája és szövege miatt megsértette a keresztény vallási közösséghez tartozásával összefüggésben érvényesített, emberi méltósághoz fűződőszemélyiségi jogát – írta a Magyar Nemzet.

Az ítélet továbbá részletezi, hogy a Népszavának négyszázezer forintot kell fizetnie Vejkey számára, továbbá a perköltséget is meg kell térítenie.

Miképpen a Magyar Nemzet is beszámolt róla, a Népszava munkatársának, Pápai Gábornak a vallásgyalázó karikatúrája ellen – amit a Magyar Újságírók Országos Szövetsége karikaturistái a legjobb képnek ítéltek – Vejkey Imre, a KDNP frakcióvezető-helyettese személyiségi jogi pert indított. Az ügyben eljáró bírónő első fokon elutasította a keresetet, mondván, a Népszavában megjelent karikatúra jópofa, az átlag magyar állampolgár pedig viccként fogja fel a látottakat. A bírónő úgy érvelt, hogy ha letakarja a szöveget és a kép többi részét, akkor az szerinte egy konvencionális Krisztus-ábrázolás.

A tárgyalás során Gál Zsófia Lívia bíró a baloldali sajtó kereszténygyalázó gyakorlata ellen indított tiltakozó petíciót – amit több mint harmincezren írtak alá – sem volt hajlandó figyelembe venni, a felperes pedig hiába jelent meg személyesen a tárgyaláson, egy árva szót sem szólhatott.

Fotó: Magyar Nemzet

– Sajátosan indokolja a Fővárosi Törvényszék azt, hogy miért nincs gond a Népszava Jézus Krisztust gyalázó karikatúrájával

– nyilatkozta akkor Vejkey Imre, hangsúlyozva: „komoly aggodalomra ad okot ez a szürreális ítélkezési gyakorlat, a bíróság ezzel legitimálja az aljas támadásokat”.

– Másodrendű állampolgárnak éreztem magam keresztényként

– mondta el akkor az elsőfokú ítéletről Vejkey.

Néhány hónappal a nagy botrányt kavaró gúnyrajz megjelenése után a balliberális napilap egyik ismert publicistája, Szegő Péter folytatta az ámokfutást. Az újságírót az botránkoztatta meg, hogy Müller Cecília a közszerepléseikor keresztet visel a nyakában.

Tovább olvasom