Kövess minket!

Médiapiac

Lady Diana: a gyász hete a Spektrum Home-on

Diana hercegné 1997-ben bekövetkezett halála sokkolta a családot, és a modern történelem egyik legkülönlegesebb hetét hozta a britek számára. A Spektrum Home február 2-án tűzi műsorára a BBC 2017-ben készült dokumentumfilmjét.

A műsorban megszólalnak a tragédia által leginkább érintettek és a közvélemény szereplői: Diana fiai, Vilmos herceg és Harry herceg, a hercegné testvérei, Spencer grófja és Lady Sarah McCorquodale, Tony Blair volt miniszterelnök és a királyi udvar tagjai – áll közleményben.

1997. augusztus 31-én egy világ omlott össze, amikor Diana hercegnő banális és brutális módon életét vesztette egy autóbalesetben. A királynő őfelsége úgy döntött, hogy királyi családtagot megillető temetésben fog részesülni. A hercegnő ugyan már nem volt a család tagja, így nem tartozott azok közé, akiket ez hivatalosan megillet, de hamar világossá vált, hogy ennek mégis így kell történnie.

Hosszú napokig azonban egyetlen nyilatkozat sem hagyta el a királyi udvart, ami egyre inkább kezdte felbőszíteni az embereket.

Tony Blair az Egyesült Királyság korábbi miniszterelnöke a következőképpen emlékszik az eseményekre: „Figyelembe véve az előzményeket, Diana hercegnő viszonyát a királyi család többi tagjával, Károly herceggel, tartani lehetett attól, hogy az emberek veszteségérzete a monarchia elleni haragba csap át. Ezért is volt fontos a királynővel folytatott első megbeszélés. Diana halála megviselte őfelségét, és ő aggódott a monarchia sorsáért, mert remekül érzékelte, hogyan éreznek az emberek a monarchiával kapcsolatban. Úgyhogy megegyeztünk: szorosan együttműködünk a temetés szervezésében.”

Tony Blair hozzátette, „nem volt könnyű megállapítani, mit gondol a királynő arról a szóbeszédről, hogy az monarchia érzéketlenek tartja őt és az egész udvart. „Éreztem a fokozódó feszültséget, ezért felszólítottam az embereket, hogy mutassanak egységet a monarchia támogatásában. Fontosnak tartottam megértetni mindenkivel: a királyi család nem azért marad távol, mert nem érdekli őket az egész, hanem azért, mert tekintettel vannak a gyerekekre és az ő gyászukra.”

Alastair Campell a kormány sajtóreferense hozzátette: „Azok az újságírók, akiket egyébként úgy jellemeznék, hogy a királyi család pártján álltak, felhívtak és szóltak, hogy ez már kezd nagyon csúnya lenni. Ugyanerre figyeltem fel akkor is, amikor naponta többször végigmentem a palota előtt ácsorgó emberek között. Aki hallgatott az ösztöneire, az is így érzett.”

A palotába naponta 6-7 ezer telefonhívás futott be, csak elképzelni lehet, hogy ebből mennyi volt ellenséges hangvételű.

Egyszer csak a királynő magántitkára felhívta Tony Blairt és elmondta, hogy megállapodásra jutottak és a következő fog történni: a királynő és Fülöp herceg visszatér Londonba és kimegy az emberek közé, a fiúk is jönnek, és élő tévényilatkozat lesz, és így tovább. „Szinte fizikailag éreztük, ahogy múlik a levegőből a feszültség.” – tette hozzá.

Végül Erzsébet királynő a következő beszédet mondta: „Amit most mondok, királynőként éppúgy, mint nagymamaként, tiszta szívemből mondom. Szeretnék tisztelegni Diana előtt, aki egy kivételes adottságokkal rendelkező ember volt. A nehéz időkben sem veszítette el azt a képességét, hogy mosolyogjon és nevessen, kedvességével és melegségével inspiráljon másokat. Csodáltam és tiszteltem energikusságát, a mások iránti elkötelezettségét, és különösen a fiai iránti feltétlen odaadását. Személy szerint úgy vélem, sokat lehet tanulni Diana életéből, illetve a halálára adott nem mindennapi és megindító reakciókból. A halottak nyugodjanak békében, mi pedig mindannyian mondjunk köszönetet valakiért, aki sok-sok ember életébe hozott boldogságot.”

Az akkor 15 éves Vilmos herceg és a 13 éves Harry herceg a következőképpen emlékeznek vissza a 22 évvel ezelőtt történtek egy-egy momentumára.

Vilmos herceg: „Amikor az embernek végig kell csinálnia egy ilyet, az csak úgy sikerülhet, ha közben nagyon gondosan vigyáz a pókerarcára. Mert ha nem, akkor abból teljes szétesés lesz. Harry és én annyi idős korunkban szerencsére már jól értettük, mit jelent a kötelesség és a köz szolgálata.”

Harry herceg: „Visszagondolva örülök, hogy egyszer sem sírtam nyilvánosan. Nagyon vékony volt a határ a hivatalos gyász, vagyis a gyász mint kötelesség és a saját, személyes gyász között. Akkor se tudtam nyilvánosan sírni, ha ezt valaki nagyon igyekezett elérni, és azóta sem tudok – így változtatott meg mindaz, ami akkor történt.”

Médiapiac

Megújul a Pesti TV

Megszűnt a reggeli műsor, de ezzel párhuzamosan, este hat órától egy élő adásfolyam kezdődik. Az új műsorokkal este hattól jelentkeznek hétköznap és hétvégén is.

Közzétéve:

Hétközben 18 órakor egy könnyedebb, kedvcsináló adással, a Gerilla Bárral indulnak, és ezt követi majd egy teljesen megújuló élő műsor, a Pesti Riporter, minden hétköznap, amiben sok tehetséges, fiatal újságíró is bemutatkozik, akik

naponta forgatott anyagokkal jelentkeznek, egyben kiemelten fókuszálva a városi-önkormányzati ügyekre, de természetesen a világpolitika minden fontos eseményéről hírt adva

írja az Origo.

Ebben a műsorban a vendégek és a nézők is szerepet kapnak, hiszen bárki elmondhatja a véleményét a Pesti TV Közösség zárt csoportjában, ahova mindenkinek a jelentkezését várják. Ez az adásban megjelenik, illetve az ott jelentkezők közül minden nap egy-egy nézőt felhívnak majd, hogy szóljon hozzá az éppen aktuális témákhoz – közölte Huth Gergely, a Pesti TV programigazgatója.

Az átalakulással párhuzamosan néhány megszokott, kedvelt, sikeres műsor is új helyre kerül, erre folyamatosan felhívják a műsorfolyamban és a pestitv.pestisracok.hu oldalon is a nézők figyelmét.

Minden adás továbbra is visszanézhető a weboldalon, illetve a Facebook/YouTube-csatornákon is.

Újdonság lesz, hogy 20 órától is élőben jelentkeznek a megszokott műsorvezetők, illetve 21 órakor a Politikai Hobbistával folytatódik az adás. Hétvégén is az új műsorokkal jelentkeznek 18 órától.

Borítókép: Kamerapróba Jeszenszky Zsolttal a 15. kerületi stúdióban

Tovább olvasom

Médiapiac

Sorosékat nem zavarja a főszerkesztő antiszemitizmusa

Soros György amerikai tőzsdespekuláns hallgatásba burkolózott, nem kommentálta a V4NA érdeklődésére a főszerkesztője antiszemita, kirekesztő e-mailjeit.

Közzétéve:

MTI Fotó: Sándor Katalin

Botrány tört ki Magyarországon, miután a Soros György érdekeltségi körébe tartozó baloldali propagandakiadvány főszerkesztője korábban antiszemita, kirekesztő e-maileket küldött munkatársainak.

Uj Péter még az Index.hu vezetőjeként egyik levelét a “b*zik, zsidók, vegetáriánusok kíméljenek” tárggyal küldte ki, míg egy másikban durván antiszemita szöveget idézgetett. Ebben olyanok szerepeltek, mint “se**enbüntet fityma rabbi!”.

Mivel a 444.hu egyik befektetője a Soros-féle Nyílt Társadalom Alapítvány (OSF) támogatását élvező Media Development and Investment Fund (MDIF) a V4NA levélben fordult az érintettekhez Uj kirohanása miatt.

Azt kérdezték:

  • Mit gondol Soros György ezekről a kijelentésekről?
  • Elhatárolódnak-e Uj Péter kijelentéseitől?
  • Le kell-e mondania Uj Péter főszerkesztőnek?
  • Megszüntetik-e az együttműködést a 444.hu-val ezen kijelentések fényében?

Soros György, az OSF és az MDIF is a hallgatás stratégiáját választotta. Ebből arra lehet következtetni, hogy Soros Györgyöt csak akkor érdekli az antiszemitizmus, ha az az ő ügyeit viszi előre.

Tovább olvasom

Médiapiac

Rosszhiszeműséggel vádolják a Twittert az oroszok

Március 1-jén lépett hatályba az a törvény, amely szerint a közösségi szolgáltatóknak maguknak kell kiszűrniük és blokkolniuk a tiltott tartalmakat.

Közzétéve:

Pixabay

A tömegtájékoztatási és távközlési felügyelet (Roszkomnadzor) közölte, hogy a Twitter 2017 óta 2862 olyan anyagot nem távolított el, amely Oroszországban tiltott tartalomnak számít – írja az MTI. A hatóság szerint

öngyilkossági módszereket részletező, önpusztításra felszólító, fiatalkorúakat ábrázoló pornográf és kábítószer előállításához való útmutatást tartalmazó anyagokról volt szó.

A Roszkomnadzor a közlemény szerint több mint 28 ezer, tiltott bejegyzések eltávolítását követelő felszólítást intézett az online szolgáltató igazgatóságához.

Oroszországban március 1-jén lépett hatályba az a törvény, amelynek értelmében a közösségi szolgáltatóknak maguknak kell kiszűrniük és haladéktalanul blokkolniuk a tiltott tartalmakat. Ha a szolgáltató nem képes önállóan eldönteni, hogy törvénysértő-e egy tartalom, akkor azt át kell küldenie a Roszkomnadzornak.

Az orosz parlament alsóháza decemberben olyan törvénymódosításokat szavazott meg, amelyek

lehetővé teszik a közösségimédia-szolgáltatók fokozottabb bírságolását, sőt hozzáférhetőségük letiltását is abban az esetben, ha “diszkriminációt” alkalmaznak az orosz médiával szemben.

A Roszkomnadzor kifogásolta, hogy a nagy online szolgáltatók január végén megosztották az Alekszej Navalnij ellenzéki politikus letartóztatása miatt meghirdetett, de a hatóságok által nem engedélyezett tüntetésekre mozgósító üzeneteket.

Vlagyimir Putyin orosz elnök januárban aggodalmát fejezte ki a hivatalban lévő amerikai államfőt, Donald Trumpot letiltó közösségi médiumoknak a kormányokéval vetekedő befolyása miatt. Egy bíróság februárban megbírságolta a Twittert, amiért nem oroszországi szervereken tárolja az orosz állampolgárok adatait.

Tovább olvasom