Kövess minket!

Médiapiac

Közös cégcsoportban a Libri és a Shopline

A két vállalatcsoport képviselői bejelentették a Libri Könyvkereskedelmi Kft. és a Shopline-webáruház Nyrt. összevonását.

Magyarország két meghatározó, vezető könyvkereskedelmi cégének összevonásáról közös sajtótájékoztatón számoltak be az érintett tulajdonosok, valamint a létrejövő cégcsoport menedzsmentjének képviselői. A ma aláírt megállapodás értelmében – amennyiben a Gazdasági Versenyhivatal az összetett tranzakciót jóváhagyja – a Shopline-webáruház Nyrt. tulajdonosi köre megváltozik, és ezzel párhuzamosan a legnagyobb hazai könyves webáruházat, a Bookline-t üzemeltető Shopline felvásárolja a Libri bolthálózatot és az azonos nevű internetes áruházat működtető társaság üzletrészeinek 100%-át.

A részvények 67,70%-át a Libri-tulajdonos SQ Invest szerzi meg, a Shopline jelenlegi többségi tulajdonosa, a Közép Európai Kiadó és Média Zrt. (CEMP) pedig a részvények 27,31%-át tartja meg. A Shopline-webáruház Nyrt. továbbra is a tőzsdén marad, a két nagytulajdonos részvénypakettje mellett fennmaradó részvényeket továbbra is kisbefektetők birtokolják majd.

Az új cégcsoport szerteágazó leányvállalati struktúrával rendelkezik majd, érdekeltségi körébe tartozik többek között a Port.hu és a Fidelio internetes oldalakat, a Fidelio és Bóbita programmagazinokat, valamint több márkamagazint is kiadó Libri MÉDIA Kft., a több jelentős kiadót magába foglaló és számos tavalyi bestsellert jegyző Libri Könyvkiadó Kft. többségi részesedése, valamint a hazai e-könyv-piac legnagyobb szereplője, az eKönyv Magyarország Kft. 50%-os üzletrésze is.

„A Libri cégcsoport és a Shopline egyesülése nyomán egy régen vágyott kulturális platform jöhet létre, amely minden kapcsolódó termékkel és szolgáltatással a jelenleg releváns valamennyi kereskedelmi és kommunikációs csatornán képes hozzájárulni az egyre inkább felértékelődő minőségi szabadidőtöltéshez” – mondta el a fúzió hátteréről Balogh Ákos, a Libri Csoport többségi tulajdonosa.

A  nemzetközi verseny fokozódik

Dr. Spéder Zoltán a CEMP részéről kiemelte: „A hazai internetes vállalatok közül elsőként a Shopline ismerte fel, hogy a fogyasztókért, olvasókért, vásárlókért folyó ádáz verseny nem az országhatárokon belül fog eldőlni. Miután a CEMP a tárgyalások során megfelelő irányítási kontrollokkal biztosította meghatározó befolyását a cég életében, örömmel vált részesévé a hazai e-kereskedelem egyik legjelentősebb tranzakciójának. A cégcsoportnak minden esélye megvan arra, hogy a régióban egyedülálló pénzügyi sikereket érjen el a kulturális javak kereskedelmében, és a csoporthoz tartozó leányvállalatoknál összpontosuló kiadói vagyon, valamint a kivételes adottságú bolthálózat segítségével eredményesen vehesse fel a versenyt a piac jelenlegi és jövőbeli szereplőivel”.

Új menedzsment

A cégcsoport operatív irányítása átalakul. A jövőben az összevont területek irányítását Starcz Ákos, a Shopline vezérigazgatója és Kovács Péter, a Libri ügyvezetője látja majd el. Augusztus közepétől marketing és kommunikációs igazgatóként Liptay Gabriella is csatlakozik a felálló új ügyvezetéshez.

A menedzsment tájékoztatása szerint a két anyacég együttműködése már az idei évben megkezdődik, egy rövid átvilágítást követően egységes működési és irányítási modell alakul majd ki. A létrejövő társaság elképzelése alapján a jelenleg üzemeltetett márkák megmaradnának, tehát a dinamikus könyves webáruház Bookline, az univerzális webpláza Shopline és az Európában is kiemelkedő minőségűnek számító Libri könyves bolthálózat a jövőben párhuzamosan működik majd tovább. A két cégcsoport párhuzamos működéséből fakadó szinergiák idei évi kihasználása a cégvezetés elsőszámú feladata.

Az SQ Invest befektetési szolgáltatója a nyilvános vételi ajánlatot 2013. május 15-én nyújtja majd be a pénzügyi felügyelethez. A nyilvános vételi ajánlattal párhuzamosan az érintett felek kérelmet nyújtanak be a Gazdasági Versenyhivatalhoz az összetett tranzakció jóváhagyására. A tranzakció megvalósulása a GVH előzetes engedélyéhez kötött.

Médiapiac

Drámai eseményekkel jön a Doktor Balaton évadzárója

Ma este első évadának utolsó epizódjához érkezik a TV2 teljes egészében hazai fejlesztésű napi sorozata.

Közzétéve:

TV2

A kíváló színészekkel és izgalmas történettel indult széria hétről-hétre számtalan nem várt fordulattal lepte meg a nézőket – idézi fel az Origo.

A történet ma esti része is tartogat meglepetéseket, így hát érdemes lesz most is Balatonmeggyesre látogatni, méghozzá olyan népszerű színészek tarsaságában, mint például Mészáros András, Gula Péter, Pálfi Kata, Horváth Alexandra, Kőszegi Ákos, Gazsó György, Király Attila vagy Bezerédi Zoltán.

A Doktor Balaton forgatása sokat adott mind emberileg, mind szakmailag. Nagyon örültem a lehetőségnek, érdekes munkának ígérkezett, és az is volt, tanultam türelmet, pontosságot, amik mind hasznomra válnak

– mondta el Mészáros András, a sorozat címszereplője.

Doktor Balaton azzal fogott meg igazán, ahogy cipeli a maga puttonyát. Érdekes megmutatni, hogyan birkózik meg azzal, ami neki jutott. Jó azt láttatni, hogy a doki őszinte, egyenes. Tudja, hogy nem hibátlan, de egy megoldásra törekvő ember. A történetnek hála pedig jócskán van mit megoldania majd a folytatásban is, legyen szó a magánéletéről, a családi titkokról vagy épp a hivatásáról – tette hozzá a színész.

A sorozat folytatása még idén látható lesz.

Borítókép: Mészáros András, a sorozat címszereplője

Tovább olvasom

Médiapiac

“10-20 globális sajtóorgánum mondja meg, mit kell gondolni”

Varga Judit igazságügyi miniszter a Német Külpolitikai Társaság (DGAP) szerdai online jogállamiság-vitáján arra biztatta a nyugati “buborékban” élőket, hogy “merjenek szembenézni a mainstreammel”, ugyanis – mint mondta – soha nem baj, ha az embernek van önálló véleménye.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

A tárcavezető a vitát követően közösségi oldalán elgondolkodtatónak nevezte, hogy

az elmúlt évtizedben egyetlen olyan vita, panelbeszélgetés, konferencia vagy nemzetközi sajtóban megjelent interjú sem volt még, ahol ne lehetett volna előre tudni, hogy a liberális politikusok, “megmondóemberek” és újságírók mit fognak mondani, kérdezni és hogyan érvelnek a jogállamisági és szabadságjogi témákban.

Hozzátette: soha egyetlen új gondolat, új kérdés vagy új kontextus nem merült fel.

Azt írta:

kényelmes póz az ilyen, hiszen 10-20 civilszervezet és 10-20 globális sajtóorgánum úgyis mindig pontosan megmondja, mit kell gondolni és mit szabad képviselni ezekben az ügyekben.

Az elmúlt évtizedekben ez a fajta politikai és ideológiai lustaság Varga Judit szerint olyan “hatalmas buborékot” hozott létre a Nyugat számára, amelyben nem kell gondolkozni, csak vissza kell mondani a megszokott mantrákat és varázsszavakat és akkor az ember “jó ember lesz” és “elkerülheti a civilizált világból történő kiátkozást”.

Éppen ezért – tette hozzá – az igazságügyi miniszternek mindig izgalmas kihívás jogállamisági beszélgetéseken, vitákon részt venni. Azonban ezek a “bokszmeccsek” véleménye szerint egyáltalán nem valódiak.

Hangsúlyozta, “mindenki a saját, külön szorítójában egyedül bokszol a levegőbe”, Magyarország például az európai jog talaján állva, mások ideológiai meggyőződésből; vannak, akik belpolitikai haszonszerzésből és vannak olyanok, akik nem is akarnak “bokszolni”, csak “beküldték őket a szorítóba”.

Egy azonban biztos: “a magyar ringbe, amely az európai jog és tények talaján áll, senki, vagy csak nagyon kevesen mernek belépni” – közölte Varga Judit.

Úgy fogalmazott: megpróbálta “beinvitálni a kényelem bajnokait a magyar szorítóba”, arra biztatva őket, hogy merjenek nyitni a más vélemények felé, legyenek bátrak megismerni a másik oldal érveit is. És ami a legfontosabb: “merjenek szembenézni a mainstreammel”, ugyanis sose baj, ha az embernek van önálló véleménye.

Tovább olvasom

Médiapiac

Elnézi-e Soros, a főszerkesztőjének antiszemita kirohanásait?

“B*zik, zsidók, vegetáriánusok kíméljenek” – ezzel a tárggyal küldött e-mailt a munkatársainak egy európai online lap főszerkesztője.

Közzétéve:

MTI Fotó: Sándor Katalin

A Pesti Srácok portál szerezte meg az egyik magyar baloldali propagandaportál, a 444.hu főszerkesztőjének korábbi e-mail üzeneteit, amelyeket a kollégáinak írt. A belső, 2005-ben íródott e-mailben Uj Péter vállalhatatlan kijelentéseket tett. Uj ekkor még az Index nevű baloldali magyar portál főszerkesztője volt.

Az iromány akkor keletkezett, amikor 2005-ben az Országos Rádió-és Televízió Testület (ORTT) három órára elhallgattatta a Tilos Rádiót, mert az lejátszotta Barcs Miklós Képviselő funky című alkotását. A dal szövegében olyan botrányos sorok vannak, mint “hitler k*rja szálasit, sztálin d*gja rákosit, szálasi b***za orbányt, rákosi k*csögöli gyurcsányt”.

Ezt követően Uj a kollégáinak írt egy levelet, amelyben munkatársai figyelmébe ajánlotta Barcs válaszlevelét az ORTT-nek. Ez állt benne:

“Térdre nyilas pucsíttani, Se**enbüntet fityma rabbi! Tennap hallottam (m)értékadó judeopata körökben, hogy ez a sza*osku..a bácsfi dijána is kok zsidó, mint a szabóalby, se**enburgerrul maggyarosittott! zsidó nemzsidó, ba***ttronda gusztustalan csótány, 1 kiló kokóval se tunnám korpásongyalázni, még ha úgy pucsítana is, mint a szálasi akasztása közben ez a tény pediglen politikailag incorrect! (…)”

Egy másik, 2006-os szintén a kollégáinak küldött e-mailben disznóvágásra hívta embereit. Az e-mailnek antiszemita, kirekesztő tárgyat adott: “b*zik, zsidók, vegetáriánusok kíméljenek”.

Soros és a 444.hu kapcsolata

A 444.hu portált kiadó Magyar Jeti Zrt. nevű vállalatban kisebbségi tulajdont vásárolt néhány évvel ezelőtt a Soros Györgyhöz köthető Media Development and Investment Fund (MDIF), amely több mint 100 millió forintot (299,5 ezer euró) fizetett ki a portál 20 százalék körüli részvénypakettjéért.

A magyar cégadatbázisból kiderül, hogy a 444-et kiadó igazgatótanácsában ott ül Maria Nemcova, aki korábban a Nyílt Társadalom Alapítvány (Open Society Foundation, OSF) prágai programigazgatója volt. Nemcova most Media Development and Investment Fundnál tevékenykedik működési vezérigazgató-helyettesként (chief operating officer).

Az MDIF létrejöttét Soros 500 ezer dollárral támogatta és azóta sem engedte el a kezét. Az OSF honlapja szerint 2016 és 2019 között 16,8 millió dollárt adtak a szervezetnek.

A V4NA levélben fordult Soros Györgyhöz, a Nyílt Társadalom Alapítványokhoz, illetve a Media Development Investment Fundhoz. Arra voltak kíváncsiak, hogy

  1. Mit gondol Soros György ezekről a kijelentésekről?
  2. Elhatárolódnak-e Uj Pétertől?
  3. Le kell-e mondania Uj Péter főszerkesztőnek?
  4. Megszüntetik-e az együttműködést a 444.hu-val ezen kijelentések fényében?

A portál jelezte, amint választ kapnak kérdéseikre, arról is beszámolnak.

Tovább olvasom