Kövess minket!

Médiapiac

Kábelhálózatok szűnhetnek meg a közműadó miatt

Több mint 170 településen 28 ezer család számára szűnhet meg a kábelszolgáltatás – jelentette be a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség (MKSZ).

Több tucatnyi társaság beszüntetheti a működését a januártól bevezetendő közműadó terhei miatt – jelentette be a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség (MKSZ). A kábeles szövetség szerint több mint 170 településen 28 ezer család számára szűnhet meg a kábelszolgáltatás. Hozzáteszik: az adó elsősorban a kisebb, rikábban lakott településeken jelent irreális terhet, még a sávos adókedvezmény mellett is. Ezeken a területeken az adó összege akkorára rúgna, hogy meghaladhatná az érintett szolgáltatók teljes bevételét is.

Az MKSZ 170 tagot tömörít, amelyek több mint kétmillió háztartást szolgálnak ki. Körükben végeztek felmérést, melyből kiderült: egyes kistelepüléseken, ahol csak az átlagosnál lényegesen hosszabb kábelszakaszokkal volt megteremthető az előfizetők csatlakoztatása, az adó egy előfizetőre eső mértéke elérheti vagy meg is haladhatja a szolgáltatás havidíját. Van olyan település, ahol havonta előfizetőnként több mint 8 ezer forintot kellene adóként kifizetnie a szolgáltatónak, több tucatnyi településen pedig az adó egyezer és nyolcezer forint között alakulna. Emellett további több száz olyan település van, ahol a szolgáltatóknak ugyan nem a teljes bevételét, de a nyereségét egészében elviheti az adó havonta és előfizetőnként több száz forintos mértéke. Kilenc olyan kistelepülést is feltárt a felmérés, ahol a szolgáltatás még meg sem kezdődött a frissen kiépült hálózaton, így a vállalkozás egyetlen előfizetővel sem rendelkezik, a kábelek után mégis tetemes adót kell jövőre fizetnie.

Az MKSZ-nek már több tag is jelezte, hogy megszünteti azokon a helyeken a szolgáltatását, ahol az nem éri meg a továbbiakban, az egyik kábeles kisvállalkozás pedig már a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál (NMHH) is bejelentette ebbéli szándékát. Az ellehetetlenülés olyan hálózatokat is érint, amelyek állami illetve európai uniós támogatás felhasználásával épültek meg. Összesen legalább 59 olyan kistelepülést fenyeget a kábelszolgáltatás megszűnése, ahol támogatással jött létre vadonatúj távközlési infrastruktúra a közelmúltban, éppen azzal a céllal, hogy a gazdaságilag nem vonzó térségekben élők is hozzájuthassanak korszerű telekommunikációs szolgáltatásokhoz. Ez a cél ezeken a településeken a közműadó miatt várhatóan már nem fog tudni megvalósulni, közölte az MKSZ.

Az érintett kábelszolgáltató kisvállalkozások hitelekkel terhelt befektetései várhatóan már sohasem térülhetnek meg, mivel a szolgáltatás alól kivont hálózataikat aligha lesz módjuk tovább értékesíteni. A sávos adózás miatt ugyanis a nagyobb szolgáltatóknak még nagyobb mértékű adót kellene fizetniük a hálózat után méterenként, így még veszteségesebb módon tudnák csak azokat megvásárolni és működtetni. Ebből következően a közműadó nem csak egyes kistelepülési hálózatok megszűnését eredményezi, hanem az utóbbi években megindult kábelpiaci konszolidációt is jelentősen lelassíthatja illetve annak gátjává válhat – zárul az MKSZ közleménye, melyben a szervezet arra kéri a kormányt, gondolja át a tervet.

Médiapiac

Megújul a Pesti TV

Megszűnt a reggeli műsor, de ezzel párhuzamosan, este hat órától egy élő adásfolyam kezdődik. Az új műsorokkal este hattól jelentkeznek hétköznap és hétvégén is.

Közzétéve:

Hétközben 18 órakor egy könnyedebb, kedvcsináló adással, a Gerilla Bárral indulnak, és ezt követi majd egy teljesen megújuló élő műsor, a Pesti Riporter, minden hétköznap, amiben sok tehetséges, fiatal újságíró is bemutatkozik, akik

naponta forgatott anyagokkal jelentkeznek, egyben kiemelten fókuszálva a városi-önkormányzati ügyekre, de természetesen a világpolitika minden fontos eseményéről hírt adva

írja az Origo.

Ebben a műsorban a vendégek és a nézők is szerepet kapnak, hiszen bárki elmondhatja a véleményét a Pesti TV Közösség zárt csoportjában, ahova mindenkinek a jelentkezését várják. Ez az adásban megjelenik, illetve az ott jelentkezők közül minden nap egy-egy nézőt felhívnak majd, hogy szóljon hozzá az éppen aktuális témákhoz – közölte Huth Gergely, a Pesti TV programigazgatója.

Az átalakulással párhuzamosan néhány megszokott, kedvelt, sikeres műsor is új helyre kerül, erre folyamatosan felhívják a műsorfolyamban és a pestitv.pestisracok.hu oldalon is a nézők figyelmét.

Minden adás továbbra is visszanézhető a weboldalon, illetve a Facebook/YouTube-csatornákon is.

Újdonság lesz, hogy 20 órától is élőben jelentkeznek a megszokott műsorvezetők, illetve 21 órakor a Politikai Hobbistával folytatódik az adás. Hétvégén is az új műsorokkal jelentkeznek 18 órától.

Borítókép: Kamerapróba Jeszenszky Zsolttal a 15. kerületi stúdióban

Tovább olvasom

Médiapiac

Sorosékat nem zavarja a főszerkesztő antiszemitizmusa

Soros György amerikai tőzsdespekuláns hallgatásba burkolózott, nem kommentálta a V4NA érdeklődésére a főszerkesztője antiszemita, kirekesztő e-mailjeit.

Közzétéve:

MTI Fotó: Sándor Katalin

Botrány tört ki Magyarországon, miután a Soros György érdekeltségi körébe tartozó baloldali propagandakiadvány főszerkesztője korábban antiszemita, kirekesztő e-maileket küldött munkatársainak.

Uj Péter még az Index.hu vezetőjeként egyik levelét a “b*zik, zsidók, vegetáriánusok kíméljenek” tárggyal küldte ki, míg egy másikban durván antiszemita szöveget idézgetett. Ebben olyanok szerepeltek, mint “se**enbüntet fityma rabbi!”.

Mivel a 444.hu egyik befektetője a Soros-féle Nyílt Társadalom Alapítvány (OSF) támogatását élvező Media Development and Investment Fund (MDIF) a V4NA levélben fordult az érintettekhez Uj kirohanása miatt.

Azt kérdezték:

  • Mit gondol Soros György ezekről a kijelentésekről?
  • Elhatárolódnak-e Uj Péter kijelentéseitől?
  • Le kell-e mondania Uj Péter főszerkesztőnek?
  • Megszüntetik-e az együttműködést a 444.hu-val ezen kijelentések fényében?

Soros György, az OSF és az MDIF is a hallgatás stratégiáját választotta. Ebből arra lehet következtetni, hogy Soros Györgyöt csak akkor érdekli az antiszemitizmus, ha az az ő ügyeit viszi előre.

Tovább olvasom

Médiapiac

Rosszhiszeműséggel vádolják a Twittert az oroszok

Március 1-jén lépett hatályba az a törvény, amely szerint a közösségi szolgáltatóknak maguknak kell kiszűrniük és blokkolniuk a tiltott tartalmakat.

Közzétéve:

Pixabay

A tömegtájékoztatási és távközlési felügyelet (Roszkomnadzor) közölte, hogy a Twitter 2017 óta 2862 olyan anyagot nem távolított el, amely Oroszországban tiltott tartalomnak számít – írja az MTI. A hatóság szerint

öngyilkossági módszereket részletező, önpusztításra felszólító, fiatalkorúakat ábrázoló pornográf és kábítószer előállításához való útmutatást tartalmazó anyagokról volt szó.

A Roszkomnadzor a közlemény szerint több mint 28 ezer, tiltott bejegyzések eltávolítását követelő felszólítást intézett az online szolgáltató igazgatóságához.

Oroszországban március 1-jén lépett hatályba az a törvény, amelynek értelmében a közösségi szolgáltatóknak maguknak kell kiszűrniük és haladéktalanul blokkolniuk a tiltott tartalmakat. Ha a szolgáltató nem képes önállóan eldönteni, hogy törvénysértő-e egy tartalom, akkor azt át kell küldenie a Roszkomnadzornak.

Az orosz parlament alsóháza decemberben olyan törvénymódosításokat szavazott meg, amelyek

lehetővé teszik a közösségimédia-szolgáltatók fokozottabb bírságolását, sőt hozzáférhetőségük letiltását is abban az esetben, ha “diszkriminációt” alkalmaznak az orosz médiával szemben.

A Roszkomnadzor kifogásolta, hogy a nagy online szolgáltatók január végén megosztották az Alekszej Navalnij ellenzéki politikus letartóztatása miatt meghirdetett, de a hatóságok által nem engedélyezett tüntetésekre mozgósító üzeneteket.

Vlagyimir Putyin orosz elnök januárban aggodalmát fejezte ki a hivatalban lévő amerikai államfőt, Donald Trumpot letiltó közösségi médiumoknak a kormányokéval vetekedő befolyása miatt. Egy bíróság februárban megbírságolta a Twittert, amiért nem oroszországi szervereken tárolja az orosz állampolgárok adatait.

Tovább olvasom