Kövess minket!

Médiapiac

Füves pályás élő közvetítésekkel folytatódik a tenisz visszatérése az Eurosporton

A berlini bett1ACES, az év első füves pályás versenye július 13-19. között lesz látható az Eurosporton.

Végre visszatérnek a tévéképernyőkre a füves pályás teniszversenyek: az Eurosport élőben közvetíti a július 13-19. között megrendezendő bett1ACES berlini versenyt Európa több mint 50 országában. A rajongók az év első, világszínvonalú füves pályás versenyének naponta mind a négy 1ACES meccsét élvezhetik a magyar idő szerint 12:00-18:00 óra között tartó közvetítések során az Eurosport1 élő közvetítésében, vagy on-demand formában az Eurosport Appon, exkluzív tartalmakkal kiegészítve.

Az egyéni versenyen hat ATP és hat WTA játékos szerepel majd, akik mind a 200.000 eurós fődíjért szállnak harcba. A hazaiak nagy kedvence, Alekszandr Zverev mellett a korábban világranglista második helyezett Tommy Haas is új sikerekre szomjasan tér vissza a profi tenisz világába.

Az esemény a Steffi Graf Stadion új, Center Court pályáján az LTTC Rot-Weiss Teniszklubban veszi kezdetét (július 13-15.), majd július 17-19. közötti mérkőzések a berlini Tempelhof Repülőtér hangárjában egyedülállóan erre a célra épített arénájába költöznek.

A versenyt szervező e|motion csoport a résztvevők egészségének biztosítása érdekében szigorú szabályozásokat és intézkedéseket vezetett be a helyi egészségügyi hatóságokkal szoros együttműködésben. A nézőszámot a vírushelyzet miatt 800 főre korlátozzák a Steffi Graf Stadionban (amelynek eredeti kapacitása 4000 ülőhely) és 200 főre a Tempelhof Repülőtér hangár-arénájában. Mindemellett pedig érkezés során minden játékost és a személyzet összes tagját megvizsgálnak és tesztelnek koronavírus fertőzésre. Minden beléptetőkapunál testhőmérséklet ellenőrzést végeznek, továbbá arra kérnek minden nézőt, hogy ülőhelyük elhagyásakor ne feledkezzenek meg az arcmaszk viseléséről sem.

„Rendkívül izgatottak vagyunk, hogy az idei év első élőben közvetített füves pályás versenyét – amelyen a világ top teniszezői közül szép számmal vesznek részt – mutathatjuk be a nézőinknek” – nyilatkozta Andrew Georgiou, az Eurosport és a Global Sports Rights & Sports Marketing Solutions elnöke. Hozzátette: „Az Eurosport által kínált teljes hálózati portfolió kiaknázásának köszönhetően elsőosztályú lefedettséget és szakértői elemzéseket biztosítunk több mint 50 ország nézői számára. Bízunk benne, hogy az exkluzív tenisz tartalmak és a Grand Slam versenyek fantasztikus második félévet biztosítanak majd közönségünknek!”

“Igazán örülünk, hogy páneurópai szinten egy olyan magas presztízsű partnerrel működhetünk együtt, mint az Eurosport. Nagyon várjuk, hogy a bett1ACES tenisztornát olyan korszerű technológiák segítségével mutathassuk be, mint a drónfelvétel és a Sólyomszem (HawkEye) élő technológia, mindkét helyszínen. Ebben a kihívásokkal teli időszakban különösen nagy felelősséggel tartozunk a részvevőkért, ezért szigorú higiéniai és biztonsági intézkedéseket vezetünk be minden játékos, néző és a személyzet összes tagjának egészsége érdekében” – mondta Edwin Weindorfer, a bett1ACES torna szervezője és az e|motion group vezérigazgatója.

A bett1ACES verseny az utolsó nagy teniszesemény, amelyet az Eurosport élőben közvetít a rajongók számára Patrick Mouratoglou tenisz szakember által szervezett Ultimate Tennis Showdown és a Schroders Battle of the Brits versenyek után, amelyek mind az őszi Grand Slam tornákra készítik fel a rajongókat, mint a US Open (augusztus 31-től szeptember 13-ig) vagy a Roland-Garros (szeptember 27-től október 11-ig).

Médiapiac

Soros tényellenőrzői inkább megvédik Bident, mintsem ellenőrzik

A PolitiFactet működtető szervezet mögött az amerikai tőzsdespekuláns pénze is feltűnik.

Közzétéve:

Borítóképünkön Soros György amerikai milliárdos, fotó: MTI / EPA / Clemens Bilan

A NewsBusters nevű oldal által készített kutatás, amelyre a V4NA hírügynökség hívta fel a figyelmet, Biden első 100 napját vette górcső alá, és kiderül belőle, hogy a PolitiFact nevű tényellenőrző oldal mindössze 13 egyéni tényellenőrzést végzett az elnök állításaival kapcsolatban. Ugyanakkor 106 olyan dolgot ellenőriztek, amely Bidenről szólt.

“Más szavakkal: sokkal érzékenyebbek arra, ha valaki hazudik Bidenről, mintha Biden hazudik”

fogalmazott a NewsBusters szerkesztője, Tim Graham.

A felmérés szerint a 13 vizsgált Biden-állításból 8 valamiféle hamisságot tartalmazott, ennek ellenére sosem adtak nekik “Pants on Fire” minősítést, ami az egyértelműen hamis kategóriát jelenti.

A Bidenről szóló 106 ellenőrzött anyagból 91, tehát nagyjából 86 százalék, legalább “többnyire hamis” besorolást kapott, 24-et láttak el “Pants on Fire” minősítéssel.

Összességében megállapították, hogy Biden PolitiFact-oldala azt mutatja, hogy 2007-től 169 alkalommal került a „Truth-O-Meter”-re, és kiderült, hogy 67-szer igazat adtak neki, míg 78-szor kapott “többnyire hamis” minősítést.

Ezzel szemben Donald Trumpnak 931 ilyen tényellenőrzése van, és közülük 692 többnyire “hamis” vagy még rosszabb (74,3 százalék).

A PolitiFact.com 2007-ben a Tampa Bay Times nevű újság projektjeként jött létre. Az irányítását a lap kiadója, a Poynter Institute for Media Studies nevű szervezet 2018-ban vette át.

A Poynter Institute ezer szálon kötődik Soros Györgyhöz és a Nyílt Társadalom Alapítványokhoz (OSF). Az OSF honlapja szerint a szervezet több százezer dolláros juttatásokban részesült: 2019-ben 167 ezer dollárt, 2017-ben 300 ezer dollárt, 2016-ban 25 ezer dollárt kapott.

A Poynter Institute országos tanácsadó testületében is feltűnnek figyelemreméltó nevek. Ott van például Christa Scharfenberg, aki a Center for Investigative Reporting nevű Soros-szervezet vezetője. Az OSF honlapja szerint a Center for Investigative Reporting 2018-ban 650 ezer dollárt, míg 2016-ban közel 660 ezer dollárt kapott.

Tovább olvasom

Médiapiac

Színháztörténeti titkok nyomába ered az M5 új műsora

A szombaton kezdődő hatrészes sorozatban magyar színészlegendák kulisszák mögötti életét ismerhetik meg a nézők.

Közzétéve:

MTVA Fotó: Zih Zsolt

Sztankay Ádám a Duna Televízón látható Hogy volt?! mellett az M5 kulturális csatorna új műsorában, a Promenádban folytatja színháztörténeti oknyomozó újságírói munkáját – közölte az MTVA Sajtó- és Marketing Irodája.

A hatrészes Promenád című tévésorozatban feltárulnak a második világháború előtti és utáni magyar színészlegendák életének kulisszák mögötti tragédiái és nagy fordulatai.

Archív felvételek felhasználásával, történészek közreműködésével és eredeti helyszíneken forgatott jeleneteken keresztül tárulnak fel a politika által kettétört életek. A műsor Sztankay Ádám blogsorozatán alapul.

A Promenád epizódjaiból a nézők megismerhetik a 20. század emberpróbáló történelmi viharainak kitett művészsorsokat – azokét, akik egyenes gerinccel vészelték át a megpróbáltatásokat, és azokét is, akik kollégáik tönkretételében, meghurcolásában úttörő szerepet vállaltak

– fogalmazott az MTVA Sajtó- és Marketing Irodája.

A két világháború közötti élénk színházi, filmes élet, a szovjet megszállás, a színházak államosítása, a kommunista államhatalom berendezkedése, és az új kultúrpolitikai irányvonal erőszakos keresztülvitele számos tragédiával járt. Minden epizód egy-egy színészlegenda egyéni sorsán keresztül mutatja be, milyen sorskérdések, milyen választási lehetőségek elé állította őket a történelem.

Az első epizódban – amely május 8-án, szombaton 21 óra 5 perctől látható – Bajor Gizi történetét ismerhetik meg a nézők. A Kossuth-díjas színésznő a modern színjátszás egyedülálló személyisége volt, akinek egy ország hevert a lábai előtt. Viharos magánélete, vakmerő bátorsága és tragikus halála azonban beárnyékolja sikerekben gazdag életét.

Borítókép: Sztankay Ádám újságíró a Hogy volt!? című tv-műsor felvételén

Tovább olvasom

Médiapiac

Bírósági ítélet: érvénytelen a Klubrádió pályázata

A médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

Közzétéve:

Borítóképünk illusztráció, fotó: Pixabay

Megerősítette a Fővárosi Törvényszék csütörtöki ítélete, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa jogszerűen minősítette érvénytelennek a Klubrádió 92,9 MHz-es sugárzási jogosultságra benyújtott pályázatát – közölte a hatóság pénteken az MTI-vel.

Az NMHH közleménye szerint a bíróság a rádió keresetét teljes egészében elutasította, és hangsúlyozta, hogy

a médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

a médiatanács minden tekintetben jogszerűen hozta meg a döntését.

Emlékeztettek: a Klubrádió a médiatanácsnak azt a március 10-ei döntését támadta meg a bíróságon, amelyben nyertes nélkül zárta le a Budapest 92,9 MHz rádiósfrekvencia-pályázati eljárását, miután az eljárásban egyetlenként benn maradt pályázó, a Klubrádió Zrt. ajánlata is érvénytelennek bizonyult.

Hozzátették, a Fővárosi Törvényszék csütörtöki ítéletében kiemelte: a médiatanács helytállóan állapította meg, hogy

a Klubrádió pályázata súlyos érvénytelenségi hibákat tartalmaz, illetve hogy a rádió gazdasági működése sem felel meg a törvényi és a pályázati előírásoknak.

Azt írták, a szóbeli ítélethirdetésen a bíróság rámutatott arra, hogy a Klubrádió műsorterve hiányos és ellentmondásos, így nem felel meg a pályázati követelményeknek, amelyre tekintettel nem lehetett érdemben értékelni a pályázati ajánlatot.

“Mindezek alapján a médiatanácsnak nem volt más lehetősége, mint a Klubrádió pályázatát érvénytelennek nyilvánítani”

– tudatták a közleményben.

Az NMHH szerint az ítélet ismertetésekor azt is hangsúlyozták: a médiatanács helytállóan hivatkozott arra is, hogy a pályázati ajánlat tényszerű hibái esetén nincs jogszabályi lehetőség a hiánypótlásra. Az ugyanis sértette volna a verseny tisztaságát, mert a Klubrádiónak lényegében új műsortervet kellett volna benyújtania – tették hozzá.

Közölték azt is, a törvényszék szintén osztotta a médiatanács álláspontját a rádió üzleti és pénzügyi tervéről, kiemelve azt, hogy valamennyi gazdasági társaságnál alapvető jelentőségű a törvényes működés biztosítása, ez azonban a Klubrádió esetében nem teljesült maradéktalanul.

A bíróság egyetértett azzal a médiatanácsi állásponttal is – tették hozzá -, hogy ez nem csupán formális kérdés, hanem olyan tartalmi feltétel, amelyet a pályázónak az ajánlat benyújtásakor is teljesítenie kellett volna.

A bíróság álláspontja szerint

a médiatanács a benyújtott üzletiterv- és mérlegadatokból helyesen jutott arra a következtetésre, hogy nem várható el a pályázati célok teljesítése attól a társaságtól, amely “tényszerűen nem felel meg a törvényes működés követelményének”, és ezt a jogsértő állapotot nem szüntette meg igazolható módon

– írták.

Az ítélet nem jogerős, a közlésétől számított 15 napon belül megfellebbezhető – áll az NMHH közleményében.

Tovább olvasom