Kövess minket!

Médiapiac

Fekete-fehérre vált az AXN

Sci-fi és krimi csatornáit márkázza át a régiónkban tíz éve jelen lévő csatornacsalád.

Októbertől két új csatorna váltja az AXN Sci-Fit és AXN Crime-ot. Előbbi AXN Black, utóbbi AXN White néven és a korábbiaktól eltérő arculattal, illetve pozicionálással indul harcba a nézőkért, derült ki a csatornacsaládot tulajdonló Sony Pictures Television Networks (SPTN) sajtótájékoztatóján.

A váltást egyfelől az indokolja, hogy az AXN immár tíz éve van jelen a régiónkban, és ráfért a frissítés a portfolióra, másrészt a médiapiaci trendek is a kínálat átgondolása felé hatottak. A két csatorna átalakításán túl ez a nem-lineáris tartalomkínálat, illetve a saját gyártás erősítésében is megmutatkozik, derült ki John Rossiter regionális ügyvezető igazgató, illetve Kis-Bocz Éva közép-európai programigazgató szavaiból.

John Rossiter, az AXN regionális ügyvezető igazgatója

A médiacéghez jelenleg összesen 122 csatorna tartozik, míg a régió tíz országában kilenc nyelven összesen 19 millió háztartást érnek el – ez a tíz évnyi jelenlét mérlege. A régiós központként funkcionáló magyar piac egyébként a harmadik legnagyobb: itt 2,1 millió háztartást ér el az AXN, amit csak a lengyelek (8 millió) és a románok (5,05 millió) előznek meg – hangzott el.

A megújulás fő eleme, hogy az AXN Sci-Fi AXN Blacké, az AXN Crime pedig AXN White-tá vedlik át. A színkódok egyébként hangsúlyosak a kommunikációban is: a piros alapszín megmarad, mivel az AXN szerint ez utal az általa aspirált olyan márkaértékekre, mint az akció, az izgalom és a merészség. Ezt – ahogyan a csatornák neve is mutatja – a fekete, illetve a fehér egészíti ki.

Az AXN Black részben megtartja a sci-fi vonalat, ugyanakkor szélesíti a tematikát, és akciódús, elsősorban a férfiakat megszólító csatorna lesz belőle, amely a hősöket és az ő küzdelmeiket helyezi a középpontba. Emellett a csatornán megjelenik a non-fiction vonal is, ami eddig az AXN-re nem volt jellemző. Az AXN White eközben a krimi vonalat megtartva, a cselszövés és a rejtély kontextusába helyezve női csatornává válik. Ezt azzal is igyekeznek aláhúzni, hogy a cselekmények középpontjában mindig egy erős női karakter áll majd. Ezen a felületen továbbra is csak fikciós tartalmakkal lehet majd találkozni.

A stratégia további eleme a non-lineáris kínálat erősítése. Az AXN itt kettős modellel dolgozik: az AXN Player reklámok által finanszírozott, ingyenes szolgáltatás, míg az AXN Now tartalmait előfizetéses modellben lehet elérni, jelenleg öt partnernél. A sajtótájékoztatón elhangzottak szerint azért sem akarnak a két modell között választani, mert így tudják a legjobban támogatni az új tartalmak bevezetését.

Ezek között az új tartalmak között a közlés szerint növekvő szerepet kap a saját gyártás. Az aktuális nagy dobásnak a Crossing Lines-t szánják. Ez a harmadik saját gyártású sorozat A cég és a Hannibal után. Nemcsak a saját gyártásra építenek, hanem – mint elhangzott – minden évben húznak valami kockázatosabbat is, így például olyan sorozatokat is behoznak, amelyekre nem feltétlen ugranak rá rögtön nagy tömegek. Tartalmi vonalon folytatódik az európai kínálat erősítése is (pl. A bárka, Profilozók, Az internátus). Mint Kis-Bocz Éva elmondta: összesen 65 új sorozat, 1028 órányi új tartalom kerül ősszel az AXN-portfolión képernyőre.

A váltást az AXN médiakampánnyal vezeti fel: a kommunikáció tévében, közterületen, az interneten és PR-megjelenések formájában fut. Emellett a kábelszolgáltatókkal közös promóció keretében októberben a két új csatornát berakják az alapcsomagok ingyenes kínálatába.

 

John Rossiterrel a helyszínen készült interjúnk a Médiapiac szaklap októberi számában jelenik meg.

Médiapiac

Megújul a Pesti TV

Megszűnt a reggeli műsor, de ezzel párhuzamosan, este hat órától egy élő adásfolyam kezdődik. Az új műsorokkal este hattól jelentkeznek hétköznap és hétvégén is.

Közzétéve:

Hétközben 18 órakor egy könnyedebb, kedvcsináló adással, a Gerilla Bárral indulnak, és ezt követi majd egy teljesen megújuló élő műsor, a Pesti Riporter, minden hétköznap, amiben sok tehetséges, fiatal újságíró is bemutatkozik, akik

naponta forgatott anyagokkal jelentkeznek, egyben kiemelten fókuszálva a városi-önkormányzati ügyekre, de természetesen a világpolitika minden fontos eseményéről hírt adva

írja az Origo.

Ebben a műsorban a vendégek és a nézők is szerepet kapnak, hiszen bárki elmondhatja a véleményét a Pesti TV Közösség zárt csoportjában, ahova mindenkinek a jelentkezését várják. Ez az adásban megjelenik, illetve az ott jelentkezők közül minden nap egy-egy nézőt felhívnak majd, hogy szóljon hozzá az éppen aktuális témákhoz – közölte Huth Gergely, a Pesti TV programigazgatója.

Az átalakulással párhuzamosan néhány megszokott, kedvelt, sikeres műsor is új helyre kerül, erre folyamatosan felhívják a műsorfolyamban és a pestitv.pestisracok.hu oldalon is a nézők figyelmét.

Minden adás továbbra is visszanézhető a weboldalon, illetve a Facebook/YouTube-csatornákon is.

Újdonság lesz, hogy 20 órától is élőben jelentkeznek a megszokott műsorvezetők, illetve 21 órakor a Politikai Hobbistával folytatódik az adás. Hétvégén is az új műsorokkal jelentkeznek 18 órától.

Borítókép: Kamerapróba Jeszenszky Zsolttal a 15. kerületi stúdióban

Tovább olvasom

Médiapiac

Sorosékat nem zavarja a főszerkesztő antiszemitizmusa

Soros György amerikai tőzsdespekuláns hallgatásba burkolózott, nem kommentálta a V4NA érdeklődésére a főszerkesztője antiszemita, kirekesztő e-mailjeit.

Közzétéve:

MTI Fotó: Sándor Katalin

Botrány tört ki Magyarországon, miután a Soros György érdekeltségi körébe tartozó baloldali propagandakiadvány főszerkesztője korábban antiszemita, kirekesztő e-maileket küldött munkatársainak.

Uj Péter még az Index.hu vezetőjeként egyik levelét a “b*zik, zsidók, vegetáriánusok kíméljenek” tárggyal küldte ki, míg egy másikban durván antiszemita szöveget idézgetett. Ebben olyanok szerepeltek, mint “se**enbüntet fityma rabbi!”.

Mivel a 444.hu egyik befektetője a Soros-féle Nyílt Társadalom Alapítvány (OSF) támogatását élvező Media Development and Investment Fund (MDIF) a V4NA levélben fordult az érintettekhez Uj kirohanása miatt.

Azt kérdezték:

  • Mit gondol Soros György ezekről a kijelentésekről?
  • Elhatárolódnak-e Uj Péter kijelentéseitől?
  • Le kell-e mondania Uj Péter főszerkesztőnek?
  • Megszüntetik-e az együttműködést a 444.hu-val ezen kijelentések fényében?

Soros György, az OSF és az MDIF is a hallgatás stratégiáját választotta. Ebből arra lehet következtetni, hogy Soros Györgyöt csak akkor érdekli az antiszemitizmus, ha az az ő ügyeit viszi előre.

Tovább olvasom

Médiapiac

Rosszhiszeműséggel vádolják a Twittert az oroszok

Március 1-jén lépett hatályba az a törvény, amely szerint a közösségi szolgáltatóknak maguknak kell kiszűrniük és blokkolniuk a tiltott tartalmakat.

Közzétéve:

Pixabay

A tömegtájékoztatási és távközlési felügyelet (Roszkomnadzor) közölte, hogy a Twitter 2017 óta 2862 olyan anyagot nem távolított el, amely Oroszországban tiltott tartalomnak számít – írja az MTI. A hatóság szerint

öngyilkossági módszereket részletező, önpusztításra felszólító, fiatalkorúakat ábrázoló pornográf és kábítószer előállításához való útmutatást tartalmazó anyagokról volt szó.

A Roszkomnadzor a közlemény szerint több mint 28 ezer, tiltott bejegyzések eltávolítását követelő felszólítást intézett az online szolgáltató igazgatóságához.

Oroszországban március 1-jén lépett hatályba az a törvény, amelynek értelmében a közösségi szolgáltatóknak maguknak kell kiszűrniük és haladéktalanul blokkolniuk a tiltott tartalmakat. Ha a szolgáltató nem képes önállóan eldönteni, hogy törvénysértő-e egy tartalom, akkor azt át kell küldenie a Roszkomnadzornak.

Az orosz parlament alsóháza decemberben olyan törvénymódosításokat szavazott meg, amelyek

lehetővé teszik a közösségimédia-szolgáltatók fokozottabb bírságolását, sőt hozzáférhetőségük letiltását is abban az esetben, ha “diszkriminációt” alkalmaznak az orosz médiával szemben.

A Roszkomnadzor kifogásolta, hogy a nagy online szolgáltatók január végén megosztották az Alekszej Navalnij ellenzéki politikus letartóztatása miatt meghirdetett, de a hatóságok által nem engedélyezett tüntetésekre mozgósító üzeneteket.

Vlagyimir Putyin orosz elnök januárban aggodalmát fejezte ki a hivatalban lévő amerikai államfőt, Donald Trumpot letiltó közösségi médiumoknak a kormányokéval vetekedő befolyása miatt. Egy bíróság februárban megbírságolta a Twittert, amiért nem oroszországi szervereken tárolja az orosz állampolgárok adatait.

Tovább olvasom