Kövess minket!

Médiapiac

Elismerte a Twitter, hogy korlátozták a szólásszabadságot

A Twitter precedens nélküli, az amerikai politikába is erősen beavatkozó cenzúrázási eljárását követő közfelháborodás a cégpolitikájának a módosítására kényszerítette a közösségi médiaplatformot. Ennek eredményeképpen a szólásszabadság kritériumai a korábbinál erősebben érvényesülhetnek, és a felhasználók nagyobb mozgásteret kapnak az általuk fogyasztott tartalmak megítéléséhez.

Közvetetten elismerve, hogy korábban korlátozták a szólásszabadságot, a Twitter módosította a cégpolitikáját, miután a vállalat nagy port kavart azzal, hogy a napokban letiltotta a felületein egy fősodrú lap, a New York Post egyik cikkét, amely Joe Biden amerikai elnökjelölt fiának a korrupciógyanús ügyeivel foglalkozott. Hunter Biden inkrimináló elektronikus levélváltása a férfi szervizbe adott laptopjáról került a lap tulajdonába, amely képeket is megosztott az e-mailekről. A Twitter először megakadályozta a cikk megosztását, ráadásul az olvasókat félrevezető módon a linkre kattintva nem az jelent meg, hogy a Twitternek kétségei volnának a közölt tartalom tényszerűségét illetően, hanem a “lehetséges, hogy nem biztonságos” kiírással inkább azt sejtették, hogy vírusveszélyt hordozhat a tartalom. Később azt a magyarázatot fűzték a tiltáshoz, hogy a cikk szerintük “hekkeléssel” – vagyis internetes hálózatba történő betöréssel – szerzett anyagokat tartalmaz.

Utóbbival kapcsolatos a 2018 óta hatályban lévő cégpolitika módosítása is. Vijaya Gadde, a Twitter egyik vezető munkatársa jelentette be a saját közösségi média oldalán, hogy ezentúl az ilyen bejegyzések esetében csak jelzik, hogy hekkelt tartalomról van szó, és csak azokat blokkolják, amelyeket maguk a hekkerek tettek közzé. Szavai szerint a magánélethez való jog és a szólásszabadság kritériumait szeretnék kiegyensúlyozottabbá tenni, s a jövőben nagyobb mértékben bízzák a felhasználókra, hogy maguk ítéljék meg a platform felületén keringő tartalmakat.

Azonban a Twitter bizonytalanságát mutatja: bár azt közölték, hogy a New York Post cikkét továbbra is blokkolni fogják, mert az szerintük túlzottan magánjellegű információkat tartalmaz, ám – ahogyan a Globalnews.ca felhívta rá a figyelmet – mégis osztható maradt a link. A privát tartalommal kapcsolatban egyébként arról van szó, hogy Hunter Bidenről is közzétett néhány személyes – de semleges – fotót a lap, azt bizonyítandó, hogy exkluzíz információkhoz – az elnökjelölt fia laptopjának tartalmához – jutottak.

A cikk blokkolása egyébként széleskörű felháborodást keltett az USA-ban – elsősorban a republikánusok között – mivel az akár a néhány hét múlva esedékes elnökválasztás kimenetelét is befolyásolhatja.

Ugyanis – mint korábban megírtuk – Hunter Biden levelezéséből az derült ki, hogy az elnökjelölt fia azért mutathatta be apját a Burisma nevű ukrán energetikai cég vezetőinek néhány évvel ezelőtt, hogy Joe Biden – akkor még alelnökként – nyomást gyakoroljon az ukrán kormányzati tisztségviselőkre annak érdekében, hogy rúgják ki a Burisma esetleges korrupciós ügyeit vizsgáló főügyészt. A cikkben elsősorban egy 2015-ből származó e-mailre fókuszált, amelyben a Bursima egyik tanácsadója megköszönte Hunter Bidennek – aki 2014 és 2019 között volt a vállalat igazgatóságának a tagja -, hogy meghívta őt Washingtonba találkozni az alelnökkel. A Twitter botránykeltő moderálási eljárásának a súlyát mutatja, hogy az amerikai szenátus is foglalkozik az üggyel: a törvényhozó testület bírói bizottsága kedden szavaz arról, hogy behívják-e meghallgatásra Jack Dorsey-t, a Twitter vezérigazgatóját, aki egyébként már elismerte, hogy hamarabb kellett volna tájékoztatniuk a felhasználóikat a megosztások blokkolásának valós okáról.

Borítókép: illusztráció

Médiapiac

Ezek a közösségi tévék, rádiók kapnak támogatást

A médiatanács döntése nyomán tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió majdnem 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága.

Közzétéve:

Pixabay

A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek 69,78 millió forintot fordíthatnak stúdió-, hang-, fénytechnikai berendezések és műsorjelátviteli, illetve a médiaszolgáltatáshoz szükséges informatikai eszközök vásárlására.

A televíziók közül támogatást kapott a Körzeti Televízió Tata, a Tatai Televízió, a Szentes Televízió, a biatorbágyi Völgyhíd TV, a csabacsűdi Körös Televízió, a Kiskőrös Televízió, a szegedi TiszapART televízió, a Bajai Televízió, a TV Szentendre, a Túrkeve Televízió, a tahitótfalui Danubia Televízió, valamint a budapesti EWTN BONUM és az Apostol TV. A közösségi rádiók közül a veszprémi Mária Rádió Nefelejcs és a fővárosi Klasszik Rádió 92.1, valamint a Magyar Katolikus Rádió 92,7 MHz és a 91,6 MHz jogosultságai pályáztak sikerrel. A kisközösségi rádióknál a Rádió Szentendre és a Rádió Szarvas kap segítséget – tették hozzá.

A médiafelügyeleti döntésekről azt közölték, nem indít eljárást a testület egy júliusban a Duna televízión 21 óra után, 12-es karikával sugárzott reklámblokk miatt, mert a kifogásolt szpotok – melyekben rágógumit, hüvelytablettát és probiotikumot népszerűsítettek – nem tartalmaztak olyan elemet, amely kedvezőtlenül befolyásolhatta volna a védett korosztály szellemi, pszichológiai és erkölcsi fejlődését.

Szintén bejelentést vizsgálva, nem indít eljárást a tanács az RTL Klub szolgáltatója ellen sem, ugyanis a tévécsatorna a 0 óra 30 perctől sugárzott Haláli csajok című sorozatot 18-as korhatár-besorolással, az előírásoknak megfelelően tette közzé, a műsorszám kezdetekor és a reklámok után megjelenítve a korhatári minősítésre vonatkozó jelzést – jelezték.

A grémium az ÉPI-TECH Magazin adásai kapcsán újabb két eljárást indít a termékmegjelenítésre vonatkozó rendelkezések megsértése miatt, ezúttal a Kölcsey TV és a Somogy TV – különböző – szolgáltatói ellen. Augusztus elején ugyanis a közreadott műsor egy-egy adásában, illetve azok egy-egy ismétlésében építészeti cégek szolgáltatásairól, termékeiről reklámszerű többlet információk hangzottak el, ami jogszabályellenes. A műsorral kapcsolatban ezekkel együtt már kilenc eljárás van folyamatban a Médiatanácsnál – írták.

A testület hatósági ellenőrzést indított a hatoscsatorna szolgáltatója ellen, mert egy júliusi adásnapon az Ahogy nő a NŐ – nőgyógyászat és szexológia című műsort ugyan megfelelő, 18-as korhatárbesorolással és időpontban adta 22 és 5 óra között, a korhatári minősítésre vonatkozó, a műsort megelőző figyelemfelhívó, és a médiatörvény alapján kötelező jelzés azonban elmaradt – áll az NMHH közleményében.

A rádiós frekvenciapályázatokkal kapcsolatos döntésekről azt írták, a testület nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára kiírt pályázatokon: mindkét esetben az egyedül jelentkező Katolikus Rádió Zrt. nyert.

A Budapest 96,4 MHz körzeti frekvencia eljárásában egyedül az LBK Base Kft., a Budapest 105,9 MHz körzeti frekvencia esetében az LBK Sport Kft. indult, míg a Mór 89,0 MHz és a Szekszárd 102,5 MHz helyi frekvencia pályázatán kizárólag a Katolikus Rádió Zrt. nyújtott be ajánlatot. A testület az alaki vizsgálatok után mindegyik esetben nyilvántartásba vette a pályázó vállalkozást – tették hozzá.

A grémium elfogadta a Nyíregyháza 100,5 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatát célzó és egy Gyöngyös telephelyű kisközösségi rádiós lehetőségre szóló pályázat felhívásainak tervezeteit.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom

Médiapiac

Döbbenetes stílusban gyalázza a családokat a liberális portál

Gyalázatos stílusban ír a budapesti demográfiai konferenciáról és a családokról a 444. Szerintük csupán szaporulatról van szó.

Közzétéve:

Borítókép: Panelbeszélgetés a IV. Budapesti Demográfiai Csúcson a Várkert Bazárban 2021. szeptember 23-án. MTI/Koszticsák Szilárd

Döbbenetes stílusban ír a Soros György blogjának számító, a 444 a csütörtökön kezdődött IV. budapesti demográfiai csúcsról. Az alábbi két képernyőmentésen jól látszik, hogy számukra a kérdés egyszerű “szaporodás” csupán, a gyerekeket pedig “szaporulatnak” nevezik. Vagyis úgy, ahogy azt csak az állatoknál szokás használni.

A blogoldalnak nyilván az fáj, hogy a konferencián egyértelmű tényekkel mutatnak rá arra, hogy az illegális migráció káros, valamint hogy az LMBTQ-lobbi célja a hagyományos családok szétverése. Mint ismert, Soros propagandistái 2015-ben azon búsongtak, hogy miért nem maradnak Magyarországon az illegális migránsok – emlékeztetett az Origo.

Tovább olvasom

Médiapiac

Bizarr eszközökkel a testén tartóztatták le a magyar jogszabályt bíráló CNN-riportert

Autója átkutatása során kábítószert és szexuális segédeszközöket is találtak a rendőrök.

Közzétéve:

Borítóképünkön a CNN riportere, Richard Quest, fotó: Youtube / Quest Means Business

Richard Questet, az ismert CNN-riportert, aki minap a nemrég elfogadott magyar gyermekvédelmi törvényt kritizálta, 2008-ban kábítószer birtoklása miatt tartóztatták le. Őrizetbe vételének pillanatában a nyakában egy kötél volt, amely a nemi szervéhez volt rögzítve – emlékeztet az Origo, hozzátéve: az autójának átkutatása után a hatóságok szexuális segédeszközöket is találtak a furcsa stílusáról ismert tévés csomagtartójában. Quest igyekszik minden fórumon kiemelni a homoszexualitását, és ahol lehetősége van, ott ezt minden lehetséges módon népszerűsíti is.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tegnap az ENSZ közgyűlésén vett részt New Yorkban, ahol találkozói mellett interjút adott a CNN-nek is. Richard Quest Quest Means Business című műsorának volt a vendége, ahol a miniszter ismét lesöpörte a balliberális propagandagyár hamis vádjait.

Az interjú során Richard Quest hevesen kritizálta a magyar gyerekvédelmi törvényt és számtalanszor azt hangoztatta, hogy ő bizony homoszexuális, jóllehet a törvénynek ehhez semmi köze sincs, hiszen az a gyerekek érdekeit védi, és a szülőknek adja vissza a gyerek nevelésének a kizárólagos jogát

– hangsúlyozza az eset kapcsán az Origo cikke, amely felidézi, hogy a magyar gyerekvédelmi törvényt élesen kritizáló Richard Quest-et 2008. április 18-án, pénteken hajnali 3 óra 40 perckor a New York-i Central Parkban, amikor a parkban kijárási tilalom volt, a rendőrök letartoztatták, mert úgy tartózkodott ott, hogy az már három órája zárva volt.

Letartóztatásának pillanatában a rendőrök a riportert a nyakában egy kötéllel kapták el, amely a nemi szervéhez volt rögzítve.

Ekkor még kijárási tilalom megszegése miatt indult eljárás ellene, azonban amikor átkutatták a műsorvezetőt, a kabátja bal zsebében egy zacskó kristályos metanfetamint és az autójának a csomagtartójában szexuális játékokat találtak a rendőrök.

A vádak ejtéséért cserébe a riporter beleegyezett abba, hogy egy hat hónapos drogterápián vesz részt. Azonban nem tisztázta, hogy a furcsa kialakítású kötél milyen célt szolgált is valójában.

Tovább olvasom