Kövess minket!

Médiapiac

Eladósorban a Twitter?

A cég részvényeinek árfolyama alig negyedével magasabb az elmúlt egy év mélypontjánál, a felét sem éri el az 52 hetes csúcsnak.

Csak múlt szerdán tizedével értékelődtek le a tőzsdén 2013 óta jegyzett Twitter papírjai, mivel újabb csalódást keltő gyorsjelentéssel rukkolt elő a társaság. A mikroblog-szolgáltatást nyújtó közösségi portál a második negyéves bevétele „csak” 20 százalékkal múlta felül az egy esztendővel korábbit, a 602 milliós summa ráadásul alatta maradt a 606,8 millió dolláros elemzői várakozásoknak. Ez a tőzsdei jelenlétük kezdete óta a legszerényebb bevételbővülés.

Ráadásul a Twitter tevékenysége továbbra is veszteséges: 107,2 millió dollár, részvényenként 15 cent veszteséget szenvedett el a június 30-án véget ért három hónapban, kisebbet az egy évvel korábbi 136,7 millió dollárnál, részvényenként 21 centnél. Ugyanakkor egyszeri tételek nélkül részvényenként 13 cent nyereséget ért el a cég, ezzel meghaladva a 10 centes elemzői várakozásokat. Ugyanakkor aggasztó eredmény, hogy a 313 milliós felhasználószám csak egy százalékkal haladja meg a három hónappal korábbit, és egy esztendő alat is csak 9 millióval bővült a júzerek tábora.

Épp ezért emlegették a CNBC-nek nyilatkozó elemzők „a közösségi média Yahoo-jaként” a Twittert a napokban, mondván, ha a lassulás miatt tovább értékelődik a cég, abba a spirálba kerülhet, amibe az évtizedekkel ezelőtt az internetes úttörő vállalkozás. Hiszen a Yahoo-t a napokban ötmilliárd dollárnál is kevesebbért szerezte meg a Verizon mobilszolgáltató. Ez az összeg pedig nem csupán a piaci várakozásoknál alacsonyabb, de jelentősen elmaradt attól a pénzhegytől is, amit évekkel ezelőtt ajánlott az (akkor kikosarazott) Microsoft a vállalkozásért.

Mint portálunk a múlt héten a felvásárlás kapcsán megírta, az ügylettel a Verizon online portfóliója tovább erősödik: tavaly már megvették az internet hőskorának másik óriását, az AOL-t, ehhez adódik hozzá a Yahoo! több millió felhasználója, valamint a Flickr, a Tumblr, néhány szakmai híroldal és olyan digitális hirdetéstechnikai megoldások, mint a Flurry és a BrightRoll.

Az ügylettel várhatóan vége szakad Marissa Mayer vezérigazgató hányattatásainak is, akinek az elmúlt évek során nem sikerült új stratégiai irányt adnia a Yahoo!-nak – bár az elmúlt évek sikereit és a cég lendületét hangsúlyozó, kincstári optimista nyilatkozatot tett a felvásárlás kapcsán. Legnagyobb sikere talán az Alibaba 15 százalékos részvénycsomagjának korai megszerzése volt, ezt azonban leválasztanák a társaságról. Már korábban is történtek erre irányuló lépések, akkor azonban az adóoptimalizálást célzó metódust nem támogatták az amerikai hatóságok.

Az átalakítási kísérletek során a felvásárlás mindig is napirenden volt, a kérők között felmerült az AT&T és a Berkshire Hathaway neve is, de a Verizon lett a befutó. A Verizon célkitűzése, hogy 2020-ra olyan márkává váljon, melyet világszerte kétmilliárd ember kedvel, illetve amelynek platformjait ennyien használják.

Médiapiac

Elnézi-e Soros, a főszerkesztőjének antiszemita kirohanásait?

“B*zik, zsidók, vegetáriánusok kíméljenek” – ezzel a tárggyal küldött e-mailt a munkatársainak egy európai online lap főszerkesztője.

Közzétéve:

MTI Fotó: Sándor Katalin

A Pesti Srácok portál szerezte meg az egyik magyar baloldali propagandaportál, a 444.hu főszerkesztőjének korábbi e-mail üzeneteit, amelyeket a kollégáinak írt. A belső, 2005-ben íródott e-mailben Uj Péter vállalhatatlan kijelentéseket tett. Uj ekkor még az Index nevű baloldali magyar portál főszerkesztője volt.

Az iromány akkor keletkezett, amikor 2005-ben az Országos Rádió-és Televízió Testület (ORTT) három órára elhallgattatta a Tilos Rádiót, mert az lejátszotta Barcs Miklós Képviselő funky című alkotását. A dal szövegében olyan botrányos sorok vannak, mint “hitler k*rja szálasit, sztálin d*gja rákosit, szálasi b***za orbányt, rákosi k*csögöli gyurcsányt”.

Ezt követően Uj a kollégáinak írt egy levelet, amelyben munkatársai figyelmébe ajánlotta Barcs válaszlevelét az ORTT-nek. Ez állt benne:

“Térdre nyilas pucsíttani, Se**enbüntet fityma rabbi! Tennap hallottam (m)értékadó judeopata körökben, hogy ez a sza*osku..a bácsfi dijána is kok zsidó, mint a szabóalby, se**enburgerrul maggyarosittott! zsidó nemzsidó, ba***ttronda gusztustalan csótány, 1 kiló kokóval se tunnám korpásongyalázni, még ha úgy pucsítana is, mint a szálasi akasztása közben ez a tény pediglen politikailag incorrect! (…)”

Egy másik, 2006-os szintén a kollégáinak küldött e-mailben disznóvágásra hívta embereit. Az e-mailnek antiszemita, kirekesztő tárgyat adott: “b*zik, zsidók, vegetáriánusok kíméljenek”.

Soros és a 444.hu kapcsolata

A 444.hu portált kiadó Magyar Jeti Zrt. nevű vállalatban kisebbségi tulajdont vásárolt néhány évvel ezelőtt a Soros Györgyhöz köthető Media Development and Investment Fund (MDIF), amely több mint 100 millió forintot (299,5 ezer euró) fizetett ki a portál 20 százalék körüli részvénypakettjéért.

A magyar cégadatbázisból kiderül, hogy a 444-et kiadó igazgatótanácsában ott ül Maria Nemcova, aki korábban a Nyílt Társadalom Alapítvány (Open Society Foundation, OSF) prágai programigazgatója volt. Nemcova most Media Development and Investment Fundnál tevékenykedik működési vezérigazgató-helyettesként (chief operating officer).

Az MDIF létrejöttét Soros 500 ezer dollárral támogatta és azóta sem engedte el a kezét. Az OSF honlapja szerint 2016 és 2019 között 16,8 millió dollárt adtak a szervezetnek.

A V4NA levélben fordult Soros Györgyhöz, a Nyílt Társadalom Alapítványokhoz, illetve a Media Development Investment Fundhoz. Arra voltak kíváncsiak, hogy

  1. Mit gondol Soros György ezekről a kijelentésekről?
  2. Elhatárolódnak-e Uj Pétertől?
  3. Le kell-e mondania Uj Péter főszerkesztőnek?
  4. Megszüntetik-e az együttműködést a 444.hu-val ezen kijelentések fényében?

A portál jelezte, amint választ kapnak kérdéseikre, arról is beszámolnak.

Tovább olvasom

Médiapiac

A magyarságot gyalázták az N1TV műsorában

Pörzse Sándor és Havas Henrik butának nevezte és leparasztozta a magyarokat a Jobbikhoz köthető csatornán.

Közzétéve:

Forrás: YouTube

„Ennyiszer becsapni egy népet, mint ahányszor a magyart becsapták, nem lehet, csak akkor, ha buta. Nem tudok mást mondani” – hangoztatta Pörzse Sándor az N1TV februrár 19-i műsorában a Vasárnap.hu beszámolója szerint.

„A magyar az buta”

– erősítette meg szavait a műsorvezető, Havas Henrik, majd azt fejtegette, hogy Trianon után kizárólag a parasztok és a zsellérek maradtak Magyarországon, akiket „lepofoz a földesúr, az intéző, a csendőr”.

„És ezek most gyűlölik Budapestet, amely valóban világváros, valóban multinacionális, valami egészen elképesztő kulturális háttere van, és ezek a parasztok ezt nem bírják elviselni” – zárta a monológját Havas.

Pörzse Sándor azt is elmondta, sokáig azt hitte, hogy a magyar a kiválasztott nép, de aztán a választások „megvilágosították”. És azt is megjegyezte, hogy ma már Wass Albert könyveinek olvasását vagy éppen a lovasíjászkodást olyan dolgoknak látja, amelyeket „azért kinő az ember”.

A beszélgetés ominózus részét a videó 20. percétől itt lehet megtekinteni:

Az ismert újságíró korábban az Echo TV-n gyártott erősen jobboldali hangvételű műsorokat, majd Magyar Gárda-alapító és jobbikos országgyűlési képviselő lett, valamint a Jobbikhoz kötődő radikális lap, a Barikád főszerkesztőjeként is dolgozott – emlékeztet a Vasárnap.hu cikke.

Borítóképünk kivágás az N1TV műsorának videójából

Tovább olvasom

Médiapiac

A közmédia is a kommunizmus áldozataira emlékezik

A történelem egyik legsötétebb korszakának eseményeit a közmédia több csatornája felidézi: műsorokkal, filmekkel és aktuális történések feldolgozásával.

Közzétéve:

Fortepan / ETH Zürich

A közmédia számos csatornáján megemlékeznek a kommunizmus áldozatairól – közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA)a kommunizmus áldozatainak emléknapján.

Immár húsz éve ezen a napon “figyelmeztetőként és emlékeztetőként tekintünk vissza a korszak történéseire és emlékezünk a világszerte százmilliónál is több áldozatra”

– írták a közleményben.

A Duna Televízió csütörtökön este a kommunizmus áldozatainak emléknapja alkalmából 20.30-tól tűzi műsorára A színésznőt, az 1960-as években játszódó izgalmas filmdrámában az igaz szerelem és a hatalmi érdekek ütköznek egymással. Az M5 csatorna kulturális csatornán 20.55-kor kerül adásba az Örök tél, egy történelmi játékfilm, amely hitelesen mutatja be a kényszermunkára elvitt százezernyi magyar történetét.

A Kossuth rádión 21.30-tól a Nagyok című műsorban a kommunista évtizedek jellegzetes alakjával, a rendszerellenes tüntetéseken szilárd elvi alapokon tiltakozó, sok éves börtönbüntetést, a börtönben számos éhségsztrájkot vállaló, többször elektrosokkal megkínzott Pákh Tibor jogásszal készült beszélgetés hangzik el.

A Duna Televízión, a Duna World-ön, az M5-ön és a Kossuth rádión több műsorban is megemlékeznek a kommunizmus áldozatairól, egész nap érdemes tehát figyelemmel követni a közmédia csatornáit – tudatta az MTVA.

Borítókép: József körút a Corvin (Kisfaludy) köznél. Harcképtelenné tett T-34/85 harckocsi. Szemben a Práter utca – Nap utca – Baross utca közötti házsor

Tovább olvasom