Kövess minket!

Médiapiac

Class FM: Marquard-káder a vezetésben

A Magyarországon is aktív svájci médiamogul cégeinek egyik csúcsvezetője került a legnagyobb hallgatottságú hazai kereskedelmi rádió vezetésébe.

Már a Class FM felvásárlásának május végi bejelentésekor elhangzott, hogy a Sláger Rádió Zrt.-ben a MEM Magyar Electronic Media nevű cégen keresztül 15 százalékos részesedése van a Jürg Marquard-nak, ám ez a vállalkozás a végső tulajdonos személyén kívül semmilyen módon nem kötődik a Marquard Mediához.

Úgy tűnik, hogy Jürg Marquard keményen beleáll a frekvenciáért folytatott harcba – fogalmaz erről szóló cikkében az mmonline, amely kiszúrta, hogy Földes Ádám vezérigazgató mellett egy másik vezető is feltűnt a Class FM-et működtető Advenio Zrt. vezetőségében. Méghozzá a svájci Zugban élő Peter Brase, aki Földeshez hasonlóan szintén igazgatósági tag lett és önállóan is képviselheti a céget. Peter Brase a Marquard Media International AG vezérigazgatója, a tulajdonos Jürg Marquard mellett a médiavállalat legfontosabb embere.

Az 54 éves Peter Brase 2006 óta dolgozik Jürg Marquard médiavállalatánál, előtte a stuttgarti Motor Presse kiadó egyik vezetője volt. Brase kinevezése mindenesetre arra utal, hogy Jürg Marquard nem csak egyszerűen bent ragadt az 2009 vége óta tényleges üzleti tevékenységet nem folytató Sláger Rádió Zrt.-ben. A 70 éves svájci médiamogul vélhetően komolyan gondolja, hogy a finoman szólva is furcsa 2009-es frekvenciapályázat után újra tartósan visszatérjen a rádiós piacra. Jürg Marquardnak Németországban, Svájcban, Ausztriában, Lengyelországban és Magyarországon vannak médiapiac érdekeltségei. A Class FM-ben egyébként nem a Marquard Media International AG tulajdonában lévő Marquard Media Magyarország Kft.-n keresztül, hanem a MEM Magyar Electronic Media Kft. révén érdekelt. A cégadatok szerint az utóbbi Kft. Jürg Marquard személyes érdekeltsége, a cég ügyvezetője pedig szintén Peter Brase – írja a portál.

A most publikált személyi változás egyébként nem mai: a nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a svájci menedzser május végén, pár nappal azt követően nyerte el a pozíciót, hogy a Sláger Rádió Zrt. felvásárolta az Adveniot.

Médiapiac

Ismét zsoldosokkal támad a magyar emberekre a Deutsche Welle

Nem tájékoztatni, hanem manipulálni akarnak – figyelmeztet a Magyar Nemzeti Médiaszövetség.

Közzétéve:

Borítókép: Magyar szurkolók a Magyarország - Franciaország mérkőzés előtt a Puskás Arénában 2021. június 19-én, fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

A Magyar Nemzeti Médiaszövetség felháborítónak tartja, hogy a német médiatermék magyar embereket náciz le nemes egyszerűséggel. Arra kérik a Deutsche Welle munkatársait, cseréljék le névjegyükön az újságíró titulust.

„A Magyar Nemzeti Médiaszövetség az újságíró szakma nevében határozottan visszautasítja azt a hazug és manipulatív gyakorlatot, amit a Deutsche Welle, a magát közszolgálatinak nevező német médiatermék immáron sorozatosan alkalmaz Magyarország és a magyar emberek lejáratására.

Felháborítónak tartjuk, hogy ezúttal a nemzeti válogatottért szurkoló magyar embereket nácizzák le nemes egyszerűséggel, rasszistának, szélsőségesnek minősítsenek egy nemzetet, amiért nem kíván politikát keverni a sportba,

és szurkolóikon keresztül lelki nyomást próbálnak helyezni a világ legjobbjai ellen kiválóan helytálló magyar labdarúgó-válogatottra” – ismerteti a Magyar Nemzeti Médiaszövetség friss közleményét a Magyar Nemzet. A szakmai szervezet határozottan visszautasítja azt a nemzetközi sajtóban gyakorlattá váló módszert, hogy a válogatott tagjait politikai kérdésekkel provokálják, pártgyűléssé silányítva a sajtótájékoztatókat, amelyeknek eredendően a sportról kellene szólniuk.

A Deutsche Welle újságírónak nem nevezhető zsoldoskatonái a szakmai alapelveket figyelmen kívül hagyva nemhogy kellő alapossággal, de egyáltalán nem tájékozódnak az általuk feldolgozott témáról, nem olvassák el a kritizált törvényeket, nem hallgatnak meg minden véleményt

– fogalmaznak a kommünikében.

„Nem először derül ki, hogy a DW-zsoldosok nem tájékoztatni, hanem manipulálni akarnak: parancsra dolgoznak, előre megírt forgatókönyvek alapján. Manipulatív képekkel, előre megírt kérdésekkel és állításokkal fércelik össze az anyagaikat. Aggódnak a kisebbségi jogokért és a véleményszabadságért, miközben

hallgatnak arról, hogy Németországban sportszakembereket rúgnak ki a véleményük miatt, Magyarországon pedig baloldali politikusok munkájukat végző újságírókat fenyegetnek meg”

– emlékeztetnek.

„A Magyar Nemzeti Médiaszövetség felszólítja a Deutsche Welle munkatársait, hogy fejezzék be a magyar emberek szidalmazását, és tartsák be az újságíró szakma írott és íratlan szabályait, ellenkező esetben pedig haladéktalanul cseréljék le a névjegyükön található »újságíró« titulust a sokkal helytállóbb »médiazsoldos« elnevezésre” – zárul a közlemény.

Kampány Magyarország ellen

– Soha senki nem olvassa el a törvényeinket, a valódi tartalom nem számít. Ez történik most Németországban is, ahol el sem olvasták a pedofíliaellenes törvényt.

A német baloldali erők teljesen egyértelműen egy Magyarország elleni kampányra használják mindazt, aminek a pontos tartalmával nincsenek is tisztában

nyilatkozta tegnap Kovács Zoltán. A nemzetközi kommunikációért felelős államtitkár szerint ha valakik, akkor a németek biztosan jól tudják, hogy káros a politikát a sporttal keverni.

Tovább olvasom

Médiapiac

Hogyan kezelte a magyar sajtó a májusi gázai konfliktust?

Új jelentéssel jelentkezett a Magyar-Izraeli Média Center Egyesület, melyben azt vizsgálták, objektíven írt-e a magyar baloldali sajtó a gázai konfliktusról.

Közzétéve:

Az angol nyelvű jelentés megvizsgálta három nagyobb baloldali hírportál (Mérce, 444, Telex) és egy kisebb hírportál (Azonnali) Izraellel kapcsolatos híreit.

Következtetésük, hogy mind a négy egyértelműen elfogult volt Izraellel szemben, világosan a Hamász narratíváját preferálva Izraelével szemben – ugyanazon Hamászét, melyet az EU és Magyarország is terrorista szervezetnek tart. Mind a négy hírportál közölt eltorzított tényeket, egyoldalú riportokat és egyértelmű hazugságokat a témában – állítja a riport.

A jelentés angol, magyar, német és héber nyelvű összefoglalóval zárul – írja a neokohn.hu.

Tovább olvasom

Médiapiac

Elítélte a bíróság a Népszava kereszténygyalázását

A Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) frakcióvezető-helyettese másodfokon pert nyert a Népszava ellen.

Közzétéve:

Borítókép: Korábbi lapszámok a Népszava budapesti székházban 2014. június 24-én. MTI Fotó: Soós Lajos

A bírósági indoklás szerint a lap a Jézust gúnyoló karikatúrája és szövege miatt megsértette a keresztény vallási közösséghez tartozásával összefüggésben érvényesített, emberi méltósághoz fűződőszemélyiségi jogát – írta a Magyar Nemzet.

Az ítélet továbbá részletezi, hogy a Népszavának négyszázezer forintot kell fizetnie Vejkey számára, továbbá a perköltséget is meg kell térítenie.

Miképpen a Magyar Nemzet is beszámolt róla, a Népszava munkatársának, Pápai Gábornak a vallásgyalázó karikatúrája ellen – amit a Magyar Újságírók Országos Szövetsége karikaturistái a legjobb képnek ítéltek – Vejkey Imre, a KDNP frakcióvezető-helyettese személyiségi jogi pert indított. Az ügyben eljáró bírónő első fokon elutasította a keresetet, mondván, a Népszavában megjelent karikatúra jópofa, az átlag magyar állampolgár pedig viccként fogja fel a látottakat. A bírónő úgy érvelt, hogy ha letakarja a szöveget és a kép többi részét, akkor az szerinte egy konvencionális Krisztus-ábrázolás.

A tárgyalás során Gál Zsófia Lívia bíró a baloldali sajtó kereszténygyalázó gyakorlata ellen indított tiltakozó petíciót – amit több mint harmincezren írtak alá – sem volt hajlandó figyelembe venni, a felperes pedig hiába jelent meg személyesen a tárgyaláson, egy árva szót sem szólhatott.

Fotó: Magyar Nemzet

– Sajátosan indokolja a Fővárosi Törvényszék azt, hogy miért nincs gond a Népszava Jézus Krisztust gyalázó karikatúrájával

– nyilatkozta akkor Vejkey Imre, hangsúlyozva: „komoly aggodalomra ad okot ez a szürreális ítélkezési gyakorlat, a bíróság ezzel legitimálja az aljas támadásokat”.

– Másodrendű állampolgárnak éreztem magam keresztényként

– mondta el akkor az elsőfokú ítéletről Vejkey.

Néhány hónappal a nagy botrányt kavaró gúnyrajz megjelenése után a balliberális napilap egyik ismert publicistája, Szegő Péter folytatta az ámokfutást. Az újságírót az botránkoztatta meg, hogy Müller Cecília a közszerepléseikor keresztet visel a nyakában.

Tovább olvasom