Kövess minket!

Médiapiac

Az RTL fizet adót

Az RTL Magyarország „Az RTL kiáll a nézői mellett“ címmel adott ki közleményt, melyben reagál a céget ért támadásokra.

Részletek az RTL Magyarország közleményéből:

„Határozottan visszautasítunk minden olyan vádaskodást, amely az RTL munkatársainak a demokráciába, a sajtószabadságba vetett hitét, szakmai és etikai hitelét vagy munkatársaink hazafiasságát kérdőjelezi meg.

Az elmúlt évben az RTL Magyarország 8,9 milliárd forintot fizetett be az államkasszába különböző adók, járulékok, műsorszolgáltatási díj és más jogcímeken.

Az RTL Magyarország visszautasít minden olyan híresztelést, amely azt a hamis sugallatot próbálja elhitetni a közvéleménnyel, hogy társaságunk eddig nem, vagy nem megfelelő mértékben vette ki a részét a közteherviselésből.

Társaságunk megvizsgálja a híresztelésekkel szembeni jogorvoslati lehetőségeket, és jogi lépéseket fontolgat.

Társaságunk továbbra is elkötelezett a piacszerű működés, a magyar televíziózás és a független hírszolgáltatás iránt.

A médiaadóról szóló törvény végleges, hivatalos változatát csak ezen a héten ismerhettük meg, miután a köztársasági elnök aláírta a jogszabályt. A törvény értelmében, ebben az évben valóban az eddig vártnál kisebb adóteher hárul az RTL Magyarországra, számításaink szerint körülbelül 600 millió forint. Az elhatárolt veszteség egy része a médiaadó alapjában azonban csak egyszer, ebben az évben érvényesíthető, azaz 2015-től már az eredeti számításoknak megfelelő összeget kell befizetnünk, amelyből az is következik, hogy az RTL-t körülbelül 15%-os reklámpiaci részesedése mellett a teljes adóteher több mint 50%-a terhelné. Mindez továbbra is határozottan ellentmond az arányos közteherviselés elvének, így a törvényt továbbra is kifejezetten társaságunk ellen irányulónak, diszkriminatívnak és igazságtalannak tartjuk, amelynek valódi célja az RTL ellehetetlenítése és a sajtószabadság durva korlátozása.

Határozottan állítjuk, hogy az RTL Magyarország jogkövető magatartást folytat, amelyet az is alátámaszt, hogy társaságunk gazdálkodását a magyar hatóságok adó- és egyéb vizsgálatok formájában rendszeresen és tüzetesen ellenőrzik és állapítják meg működésünk jogszerűségét.“

Médiapiac

Hitelesebb hírszolgáltatást tervez a Twitter

Megállapodást írt alá a Twitter az Associated Press (AP) és a Reuters hírügynökséggel, hogy azok segítsenek előmozdítani a pontos tájékoztatást a mikroblog- és közösségihálózat-szolgáltató platformján.

Közzétéve:

Pixabay

A Twitter bejelentése szerint közös projektjük kiszélesíti azt a már folyamatban lévő munkát, amely segíthet egyrészt megmagyarázni, hogy egyes témák miért válnak divatossá a Twitteren, másrészt megbízható forrásokból származó információkat, híreket szállítani és leleplezni a félrevezető tájékoztatást.

A hírügynökségek segítségével biztosítható lesz, hogy valós időben elérhetőek legyenek hiteles információk a frissen felmerülő, legfontosabb beszédtémákban. Ez különösen fontos lesz ott, ahol “tényeket vitatnak”, vagy amikor a társaság saját kurátori csapata nem rendelkezik a megfelelő szakértelemmel vagy nincs elég hozzáférése az adott témában készült megbízható jelentésekhez

– közölte a Twitter. A két hírügynökség feladata lesz az is, hogy segítsenek összefüggéseikbe helyezni a széleskörű érdeklődésre számot tartó témákat, köztük azokat, amelyek potenciálisan félretájékoztató információkhoz vezetnek – tették hozzá.

“Ez a munka a küldetésünk lényege” – mondta Tom Januszewski, az AP globális üzleti fejlesztésért felelős alelnöke egy nyilatkozatban. “Az AP régóta szorosan együttműködik a Twitterrel és más platformokkal is, a tényszerű újságírás hatókörének kiterjesztése érdekében” – fűzte hozzá Januszewski.
Hazel Baker, a Reuters felhasználók által generált tartalmak hírgyűjtéséért felelős vezetője kijelentette: “a bizalom, a pontosság és a pártatlanság áll a Reuters mindennapi tevékenységének középpontjában.”
A megállapodásba foglalt partnerség pénzügyi feltételeit a felek nem hozták nyilvánosságra. Az AP és a Reuters a Facebooknak is tényállításokat ellenőrző partnere.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom

Médiapiac

Új kategóriával bővül a Televíziós Újságírók Díja

A napi sorozatokat is díjazzák a Televíziós Újságírók Díja gálaesten. Az idén bevezetett új kategóriával együtt így összesen 12 elismerést adnak át a szeptember 8-án rendezett ünnepélyes díjkiosztón. A díjra esélyesek névsorát egy hét múlva jelentik be a szervezők.

Közzétéve:

2021-ben immár nyolcadik alkalommal adják át a Televíziós Újságírók Díját. A szakma egyik legrangosabb értékmérőjének számító elismerést minden évben a tavalyi év legjobb hazai, szórakoztató műfajú televíziós teljesítményei – műsorok, sorozatok, műsorvezetők, zsűritagok és színészek – kapják.
Idén, a koronavírus járvány miatt a megszokott márciusi időpont helyett szeptember 8-án tartott ünnepélyes gálaesten 12 kategóriában hirdetnek győztest. Újdonság, hogy ezúttal a napi sorozatok legjobbját is díjazzák.

Az elmúlt évek trendje, hogy folyamatosan nő a magyar sorozatok száma, mely mostanában főleg a napi fikciónál mutatkozott meg. Tavaly már 6 napi széria került képernyőre és a következő években is évente legalább ennyi produkció várható ebben a műfajban. Ezért döntöttünk úgy, hogy mostantól külön kategóriát kapnak a napi sorozatok

– mondta Kenderessy Szabolcs, alapító, a SorozatWiki főszerkesztője.

A Televíziós Újságírók Díjának kategóriái: nagyszabású showműsor, vetélkedő, reality, talkshow, sorozat, napi sorozat, zsűritag, női műsorvezető, férfi műsorvezető, színésznő, színész, valamint mellékszereplő.
A díjat a legfontosabb szak- és hírmédiumok vezető újságíróinak szavazatai alapján ítélik oda. Idén a Televíziós Újságírók Díjának grémiumát a 24.hu, a Hír7, az Index, a Kreatív, a Marketing&Media, a Media1, a Médiapiac, az Origo, a SorozatWiki, a Színes RTV, a Telenovella-Epizód magazin, a Telex és a TVR-hét egy-egy újságírója alkotja.

Tovább olvasom

Médiapiac

Hazudott a CNN Tucker Carlson magyarországi vizitjéről

Brian Stelter, a CNN egyik vezető tudósítója szerint Tucker Carlson egy “szélsőjobboldali” konferencián vesz részt.

Közzétéve:

Flickr

Hazudott a CNN Tucker Carlsonról, a Fox News jobboldali amerikai hírcsatorna népszerű műsorvezetőjéről és Magyarországról – szúrta ki Rod Dreher, a The American Conservative magazin szerkesztője. A hazánkat jól ismerő író idézte Brian Stelter, a CNN egyik vezető tudósítójának és műsorvezetőjének Twitter-bejegyzését, amelyben arról panaszkodott, hogy Tucker Carlson egy „szélsőjobboldali” konferencián vesz részt, napokkal azután, hogy találkozott Orbán Viktor miniszterelnökkel – írja a Magyar Nemzet.

“Nézd csak meg a programot! Látsz benne szélsőjobboldali témákat?”

– háborgott cikkében Rod Dreher, belinkelve az ifjúsági konferenciát szervező Mathias Corvinus Collegium angol nyelvű honlapját. Ezután megjegyezte, ő maga is részt vesz majd az eseményen, méghozzá az Orbán Viktor egyik fő kritikusaként számontartott Krekó Péter oldalán.

Igen, így néz ki a Viktátor birodalma: megengedik, hogy Orbán egyik fő bírálója pódiumra lépjen egy ifjúsági fesztiválon, mindenféle megkötés nélkül, hogy miről beszélhet (tudom, mert Péterrel együtt dolgoztuk ki a beszélgetésünket)

– írta.

Minden olvasóját arra buzdította, hogy látogasson el Magyarországra, és győződjön meg a saját szemével, hogy milyen valójában az ország, beszélgessenek a magyar emberekkel.

Nem az édenkertet fogod megtalálni, de egy országot, amely nagyon más, mint amit a médiánk mutatott

– ígérte.

Borítókép: Tucker Carlson

Tovább olvasom