Kövess minket!

Médiapiac

Az Atmediához kerül a közmédia rádióinak reklámértékesítése

Az RSH ezután az önálló műsort készítő vidéki rádiók értékesítésére koncentrál.

A Media Services Company (MSC) Kft., az Atmedia leánycége, anyavállalatát, az Atmediát bízza meg a közmédia rádiócsatornáinak hirdetésértékesítésével 2019. április 18-tól. Az MSC ezzel egyidejűleg megszünteti a Radio Sales House Kft.-vel való együttműködését. Az RSH mostantól az önálló helyi rádiók hirdetésértékesítésére koncentrál, hiszen kizárólagos szerződésekkel bír a helyi rádiós piac meghatározó szereplőivel valamint értékesítési megállapodásokkal számos lokálisan piacvezető rádióállomásra.

Mint írják, az Atmedia, a legnagyobb tévés portfólióval rendelkező kereskedőház 2016 év végén vásárolta meg az MSC Kft.-t, amely 2016. január elsejétől rendelkezik a közmédia tévés és rádiós reklámfelületeinek értékesítési jogával. Ennek a portfóliónak a rádiócsatornákat (Kossuth Rádió, Petőfi Rádió, Dankó Rádió, Bartók Rádió) érintő hirdetésértékesítését az elmúlt két évben az Atmedia és a HGY Invest Kft. által közösen létrehozott rádiós kereskedőház, az RSH Kft. végezte; ez az utóbbi tevékenység kerül át az Atmediához.

Az Atmediánál a rádiós területet az RSH korábbi kereskedelmi igazgatója Galavics András vezeti majd rádió divízió és kereskedelmi vezető munkakörben. Galavics András Guttengéber Csaba ügyvezető alatt közvetlenül felel a rádiós kereskedelmi bevételek valamint a rádiós portfólió kezeléséért. Az új divízió önálló profitcentrumként működik majd az Atmedia keretein belül. Ezzel egyidőben az Atmedia az értékesítési munkatársak egy részét is átveszi az RSH-tól. A hirdetők ennek köszönhetően az átadás időszakában is zökkenőmentesen érhetik majd el a portfóliót.

Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezetője elmondta, hogy: „Az MSC leányvállalatunk működése hatékonyabbá válik azáltal, hogy a jövőben az országos lefedettségű közrádióadók reklámértékesítését közvetlenül az Atmedia végzi, így az Atmedia hirdető partnerei is könnyebben, egy értékesítési rendszeren keresztül érhetik el a jövőben az országos adók reklámfelületeit. Ezáltal pedig tovább bővítjük a partnereinknek nyújtott kampánymegoldási lehetőségeket és még szorosabbá tehetjük a médiatípusok közötti szinergiát.”

Hanák Tamás, az RSH ügyvezetője a jövőben az értékesítés felügyeletét is átveszi. „Az RSH tapasztalata, hogy a kereskedelmi piacon a korábbi időszakhoz képest ma egyértelműen hatékonyabban értékesíthetők önállóan a saját körzetükben jellemzően piacvezető helyi rádiók. Az RSH portfólióját választó hirdetők a kampányaikat – az NMHH mérései alapján – a leghallgatottabb helyi műsorkörnyezetben helyezhetik el, ami kiemelkedő lehetőség a márkák számára” – mondta Hanák Tamás.

Médiapiac

A streaming-szolgáltatók által közzétett tartalmakat is korhatárkarikákkal kell ellátni

Ettől az évtől már a streaming-szolgáltatók médiatartalmait is el kell látni a televíziós műsorokhoz hasonló korhatár-besorolással – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa csütörtökön az MTI-vel.

Közzétéve:

Pixabay

Tájékoztatásuk szerint a médiatörvény módosítása nyomán az audiovizuális lekérhető médiaszolgáltatásokon (azaz a streaming-szolgáltatásokon) elérhető médiatartalmaknál a korhatár-kategóriát a műsor elején vagy a műsorkínálat felületén kell jelezni.

A korábbi szabályozás csak a tizennyolc éven aluliaknak nem ajánlott, vagy a pornográf, esetleg szélsőségesen erőszakos tartalmak besorolására kötelezte a szolgáltatókat

– írták, hozzátéve, hogy a módosításra azért volt szükség, mert a közönség egyre nagyobb arányban választja a streaming-szolgáltatásokat, azok társadalmi, médiapiaci jelentősége folyamatosan erősödik, így a Médiatanács indokoltnak látta a gyermekek és kiskorúak védelmének biztosítását a televízióknál alkalmazott eszközök felhasználásával.

Megjegyezték,

ahogyan eddig is, úgy ezentúl is életben marad az az előírás, hogy hatékony műszaki megoldásokkal kell blokkolni, akadályozni a kiskorúak hozzáférését a felnőtteknek szóló, valamint a pornográf és különös kegyetlenségeket ábrázoló, öncélú erőszakos tartalmakhoz.

A közleményben szóltak arról is, hogy a Médiatanács az M1 szolgáltatóját megbírságolta, a Szeged Televízió szolgáltatóját pedig figyelmeztette.

A köztévé 100 ezer forint bírságot kapott, mert burkolt kereskedelmi közleményt tett közzé a Magyar gazda című műsorának szeptember 30-án délután vetített epizódjában. A műsorban a méhészet aktualitásairól szóló műsorblokkban méhészeteket mutattak be, a vágóképeken pedig jól láthatóan megjelent a vállalkozások elérhetősége a mézesüvegek címkéin, ami reklámértékű információnak minősül – közölte az NMHH.

A Szeged Televízióval kapcsolatban azt írták, hogy a körzeti kereskedelmi tévé október 10-16. közötti adáshetén túllépte a képújság maximális idejét, a napi híradás mértéke egy napon nem érte el a vállalt minimális műsoridőt, valamint a saját gyártású műsorokra vonatkozó vállalását sem teljesítette. A Médiatanács ezért figyelmeztette a televízió szolgáltatóját és felszólította a jogkövető magatartásra.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom

Médiapiac

Főszerkesztő: genderpártiságot sulykol az osztrák és a német fősodratú média

A fősodratú média Ausztriában és Németországban azt sulykolja az embereknek, hogy legyenek woke- és genderpártiak, valamint támogassák a bevándorlást – emelte ki előadásában Richard Schmitt, az osztrák Exxpress AT főszerkesztője és társtulajdonosa csütörtökön Budapesten, a Mathias Corvinus Collegium (MCC) médiapiac helyzetével foglalkozó nemzetközi konferenciájának második napján.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Soós Lajos

Richard Schmitt azt hangoztatta, hogy a mai fősodratú média Ausztriában és Németországban általános iskolásoknak tekinti az olvasókat, amit ők nem szeretnek.

Azt sulykolják az embereknek, hogy legyenek woke- és genderpártiak, és támogassák a bevándorlást; azt is megmondják az embereknek, hogy mit gondoljanak a koronavírus-járványról – fűzte hozzá.

Richard Schmitt a bulvármédiát a demokrácia fontos pillérének nevezte. Ugyanakkor hangsúlyozta: nehéz a helyzetük, mert bár kritikusnak kell lenniük a politikusok tevékenységével kapcsolatban, ezzel párhuzamosan partnerként is kell viselkedniük, mivel sok pénzt kapnak a politika világából.

Megjegyezte, Németországban és az Egyesült Államokban nem így néz ki a piac, ő az osztrák helyzetről beszél. Kijelentette, hogy ők mindig az igazat mondják, ami nagyon fontos manapság. Noha szerinte a bulvármédia nem a társadalom megrontója, hanem a demokrácia pillére, azért nagyon veszélyes is.

Fontos a tények komoly ellenőrzése a gyors munkavégzés közepette. Sok helyütt csökkentik az erre fordított költségeket, ami nem jó irány – vélekedett Richard Schmitt.

Jacek Karnowski, a lengyel Sieci hetilap főszerkesztője hangsúlyozta: különböző időszakokban más-más tartalmakat gyártanak. Lengyelországban a bulvársajtó hol komolyabb, hol komolytalanabb témákkal foglalkozik – mutatott rá.

A magát hagyományos megközelítésűnek tartó Jacek Karnowski megjegyezte: ha minden médium a kattintásvadász bulvár irányába mozdulna el, akkor egyes sajtótermékek elveszítenék a hírnevüket bizonyos ideológia képviselőjeként. Megjegyezte, az emberek sokszor egyáltalán nem értik, hogy miről írnak a komolyabb újságokban.

A bűncselekmények ugyanakkor nagyon érdeklik a társadalmat: az ilyen jellegű témák egyre több olvasót hoznak. Jacek Karnowski úgy vélekedett, hogy szoros a kapcsolat a bulvársajtó és a televízió között, ugyanis a bulvársajtó is erősen vizuális élményt ad. Ilyen értelemben a bulvármédiumok közelebb állnak a tévékhez, mint az úgynevezett hagyományos sajtótermékekhez – tette hozzá.

Tovább olvasom

Médiapiac

Oroszországban nemkívánatosnak minősítették a Meduza hírportált

Az orosz főügyészség felvette csütörtökön a Meduza független híportált a nemkívánatos szervezetek listájára. A szervezet munkatársai, valamint támogatói ezután akár börtönbüntetéssel is sújthatók – jelentette az Interfax hírügynökség.

Közzétéve:

Borítókép: A Kreml épülete Moszkvában. Forrás: Pixabay

Az egyik legismertebb orosz médiumot, a Meduzát 2014-ben alapították Rigában a Lenta.ru hírportál korábbi munkatársai, akik felmondtak miután a portál tulajdonosa, Alekszandr Mamut úgy döntött, hogy kirúgja Galina Timcsenko főszerkesztőt.

A Meduzát az orosz igazságügyi minisztérium már 2021-ben “külföldi ügynöknek” minősítette.

A főügyészség mostani véleménye szerint a Meduza tevékenysége fenyegetést jelent az Oroszországi Föderáció alkotmányos rendjének alapjaira és biztonságára.

A mostani döntést követően a szervezetnek be kell szüntetnie minden oroszországi tevékenységét, és a hatóságok zárolhatják a szervezet Oroszországban lévő pénzeszközeit és vagyonát, továbbá a vele együttműködő orosz állampolgárokat büntetőjogilag felelősségre lehet vonni. Pénzügyi támogatásáért akár öt év börtön is kiszabható. Ezenkívül a szervezet által közzétett anyagok terjesztése vagy a rájuk hivatkozás is bűncselekménynek minősül.

Tovább olvasom