Kövess minket!

Médiapiac

A média legbefolyásosabbja ismét Vidus Gabriella

Őt Halkó Gabriella követi, aki amellett, hogy gazdasági és stratégiai igazgatói pozíciót tölt be a TV2-nél, Apropó Média nevű cégével a köztévé legnagyobb beszállítója is. A harmadik helyezett Kaminsky Fanni lett.

Áprilisi számában ismét összeállította a legbefolyásosabb magyar nők listáját a Forbes magazin hazai kiadása.

Az üzleti döntéshozók között a MÁV Zrt. első embere a listavezető. Dávid Ilona 18 ezer fő munkáltatója és a legfrissebb elérhető, 2015-ös adatok szerint 153 milliárdos árbevételű vállalatot irányít. A közgazdász végzettségű topmenedzser a Spar könyvelőjeként kezdte pályáját. A Spar Magyarország Kft. valószínűleg szívesen ad lehetőséget a hölgyeknek, hiszen a hiper- és szupermarkethálózat élén, egyben az üzleti lista negyedik pozíciójában szintén női vezető áll: Heiszler Gabriella két éve irányítja a 414 milliárd forintos árbevételű társaságot. Az üzleti lista ezüstérmese a Henkel ügyvezető igazgatója, Fábián Ágnes, míg a képzeletbeli dobogó harmadik helyére Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója került.

Az üzleti listán a magazin azt is feltüntette, hogy a helyezetteknek hány ismerőse van a legnagyobb üzleti közösségi portálon, a Linkedinen. Az üzleti döntéshozó hölgyek húszas listáján mások mellett olyan topmenedzserek kaptak helyet, mint Heal Edina, a Google Magyarország country directora (5.), Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség frissen kinevezett vezérigazgató-helyettese, a Magyar Telekom volt kommunikációs igazgatója (8.), Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. PR, kormányzati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója (10.), Tátrai Bernadett, a Fundamenta Lakáskassza Lakás-takarékpénztár elnök-vezérigazgatója (12.), Lippai-Nagy Írisz, az Amerikai Kereskedelmi Kamara ügyvezetője.

A média legbefolyásosabbja ismét Vidus Gabriella, az RTL Magyarország első embere lett. Őt Halkó Gabriella követi, aki amellett, hogy gazdasági és stratégiai igazgatói pozíciót tölt be a TV2-nél, Apropó Média nevű cégével a köztévé legnagyobb beszállítója is. A harmadik helyezett Kaminsky Fanni lett, aki a miniszterelnök Facebook oldalának szerkesztése mellett egyéb kommunikációs feladatokat is ellát. A listára felkerült a piacvezető női magazin (Nők Lapja) lapigazgató főszerkesztője, Vékási Andrea (4.), a frissen csatornát váltott sztárriporter Kálmán Olga (5.), illetve a „magyar Facebook” legnagyobb női véleményvezére, a 880 ezer követővel rendelkező Rubint Réka (10.) is.

A közéleti lista első hat helyezettje valamilyen módon a kormányhoz, illetve a kormányfőhöz kötődik. A listavezető ismét Lévai Anikó, Orbán Viktor felesége lett, őt Szemerkényi Réka követi, aki Washingtonban nagykövetként képviseli Magyarországot (a közeli felmentéséről szóló hír lapzárta után érkezett). A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke; Karas Mónika a harmadik. Helyet kapott rajta az Országos Bírói Hivatal elnöke, egyben Szájer József fideszes EP-képviselő felesége, Handó Tünde (4.), az utóbbi időben médiabefektetéssel is foglalkozó Terror Háza igazgató Schmidt Mária (5.) is. Hetedik helyezett a listán a hazai sportéletet felkavaró háromszoros olimpiai bajnok Hosszú Katinka lett. Érdekesség, hogy a listára egyetlen parlamenti párt képviselője sem került fel, helyett kapott ugyanakkor egy új politikai szervezet, a Momentum elnökségi tagja (8.), Orosz Anna, illetve két jogvédő civilszervezet vezetője (Kapronczay Stefánia, TASZ és Pardavi Márta, Magyar Helsinki Bizottság).

A kultúra területének legbefolyásosabb asszonya Havas Ágnes, a Magyar Nemzeti Filmalap vezérigazgatója. Őt Spengler Katalin követi, aki férjével, Somlói Zsolttal a hazai kortárs műgyűjtés fontos alakjai. A kelet-európai akvizíciós bizottság tagja a londoni Tate Modernben és a párizsi Centre Pompidou-ban is. A bronzérmes Magyarország legnagyobb prózai színházának igazgatója, Eszenyi Enikő lett, de komoly befolyással bír a Forbes szerint Törőcsik Mari (4.) is, aki legutóbb Jordán Tamás szombathelyi újraválasztása kapcsán hallatta hangját. Hatodik a listán Virág Judit, az egyik legjelentősebb hazai aukciósház alapítója, tulajdonosa. A tízes lista utolsó két helyére két producer, Pataki Ági és Rosta Mária került, előbbi filmes projekteket visz, utóbbi inkább színpadi és koncertprodukciókat visz, legutóbb Alföldi Róbert Passiójának producere volt.

Médiapiac

A streaming-szolgáltatók által közzétett tartalmakat is korhatárkarikákkal kell ellátni

Ettől az évtől már a streaming-szolgáltatók médiatartalmait is el kell látni a televíziós műsorokhoz hasonló korhatár-besorolással – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa csütörtökön az MTI-vel.

Közzétéve:

Pixabay

Tájékoztatásuk szerint a médiatörvény módosítása nyomán az audiovizuális lekérhető médiaszolgáltatásokon (azaz a streaming-szolgáltatásokon) elérhető médiatartalmaknál a korhatár-kategóriát a műsor elején vagy a műsorkínálat felületén kell jelezni.

A korábbi szabályozás csak a tizennyolc éven aluliaknak nem ajánlott, vagy a pornográf, esetleg szélsőségesen erőszakos tartalmak besorolására kötelezte a szolgáltatókat

– írták, hozzátéve, hogy a módosításra azért volt szükség, mert a közönség egyre nagyobb arányban választja a streaming-szolgáltatásokat, azok társadalmi, médiapiaci jelentősége folyamatosan erősödik, így a Médiatanács indokoltnak látta a gyermekek és kiskorúak védelmének biztosítását a televízióknál alkalmazott eszközök felhasználásával.

Megjegyezték,

ahogyan eddig is, úgy ezentúl is életben marad az az előírás, hogy hatékony műszaki megoldásokkal kell blokkolni, akadályozni a kiskorúak hozzáférését a felnőtteknek szóló, valamint a pornográf és különös kegyetlenségeket ábrázoló, öncélú erőszakos tartalmakhoz.

A közleményben szóltak arról is, hogy a Médiatanács az M1 szolgáltatóját megbírságolta, a Szeged Televízió szolgáltatóját pedig figyelmeztette.

A köztévé 100 ezer forint bírságot kapott, mert burkolt kereskedelmi közleményt tett közzé a Magyar gazda című műsorának szeptember 30-án délután vetített epizódjában. A műsorban a méhészet aktualitásairól szóló műsorblokkban méhészeteket mutattak be, a vágóképeken pedig jól láthatóan megjelent a vállalkozások elérhetősége a mézesüvegek címkéin, ami reklámértékű információnak minősül – közölte az NMHH.

A Szeged Televízióval kapcsolatban azt írták, hogy a körzeti kereskedelmi tévé október 10-16. közötti adáshetén túllépte a képújság maximális idejét, a napi híradás mértéke egy napon nem érte el a vállalt minimális műsoridőt, valamint a saját gyártású műsorokra vonatkozó vállalását sem teljesítette. A Médiatanács ezért figyelmeztette a televízió szolgáltatóját és felszólította a jogkövető magatartásra.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom

Médiapiac

Főszerkesztő: genderpártiságot sulykol az osztrák és a német fősodratú média

A fősodratú média Ausztriában és Németországban azt sulykolja az embereknek, hogy legyenek woke- és genderpártiak, valamint támogassák a bevándorlást – emelte ki előadásában Richard Schmitt, az osztrák Exxpress AT főszerkesztője és társtulajdonosa csütörtökön Budapesten, a Mathias Corvinus Collegium (MCC) médiapiac helyzetével foglalkozó nemzetközi konferenciájának második napján.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Soós Lajos

Richard Schmitt azt hangoztatta, hogy a mai fősodratú média Ausztriában és Németországban általános iskolásoknak tekinti az olvasókat, amit ők nem szeretnek.

Azt sulykolják az embereknek, hogy legyenek woke- és genderpártiak, és támogassák a bevándorlást; azt is megmondják az embereknek, hogy mit gondoljanak a koronavírus-járványról – fűzte hozzá.

Richard Schmitt a bulvármédiát a demokrácia fontos pillérének nevezte. Ugyanakkor hangsúlyozta: nehéz a helyzetük, mert bár kritikusnak kell lenniük a politikusok tevékenységével kapcsolatban, ezzel párhuzamosan partnerként is kell viselkedniük, mivel sok pénzt kapnak a politika világából.

Megjegyezte, Németországban és az Egyesült Államokban nem így néz ki a piac, ő az osztrák helyzetről beszél. Kijelentette, hogy ők mindig az igazat mondják, ami nagyon fontos manapság. Noha szerinte a bulvármédia nem a társadalom megrontója, hanem a demokrácia pillére, azért nagyon veszélyes is.

Fontos a tények komoly ellenőrzése a gyors munkavégzés közepette. Sok helyütt csökkentik az erre fordított költségeket, ami nem jó irány – vélekedett Richard Schmitt.

Jacek Karnowski, a lengyel Sieci hetilap főszerkesztője hangsúlyozta: különböző időszakokban más-más tartalmakat gyártanak. Lengyelországban a bulvársajtó hol komolyabb, hol komolytalanabb témákkal foglalkozik – mutatott rá.

A magát hagyományos megközelítésűnek tartó Jacek Karnowski megjegyezte: ha minden médium a kattintásvadász bulvár irányába mozdulna el, akkor egyes sajtótermékek elveszítenék a hírnevüket bizonyos ideológia képviselőjeként. Megjegyezte, az emberek sokszor egyáltalán nem értik, hogy miről írnak a komolyabb újságokban.

A bűncselekmények ugyanakkor nagyon érdeklik a társadalmat: az ilyen jellegű témák egyre több olvasót hoznak. Jacek Karnowski úgy vélekedett, hogy szoros a kapcsolat a bulvársajtó és a televízió között, ugyanis a bulvársajtó is erősen vizuális élményt ad. Ilyen értelemben a bulvármédiumok közelebb állnak a tévékhez, mint az úgynevezett hagyományos sajtótermékekhez – tette hozzá.

Tovább olvasom

Médiapiac

Oroszországban nemkívánatosnak minősítették a Meduza hírportált

Az orosz főügyészség felvette csütörtökön a Meduza független híportált a nemkívánatos szervezetek listájára. A szervezet munkatársai, valamint támogatói ezután akár börtönbüntetéssel is sújthatók – jelentette az Interfax hírügynökség.

Közzétéve:

Borítókép: A Kreml épülete Moszkvában. Forrás: Pixabay

Az egyik legismertebb orosz médiumot, a Meduzát 2014-ben alapították Rigában a Lenta.ru hírportál korábbi munkatársai, akik felmondtak miután a portál tulajdonosa, Alekszandr Mamut úgy döntött, hogy kirúgja Galina Timcsenko főszerkesztőt.

A Meduzát az orosz igazságügyi minisztérium már 2021-ben “külföldi ügynöknek” minősítette.

A főügyészség mostani véleménye szerint a Meduza tevékenysége fenyegetést jelent az Oroszországi Föderáció alkotmányos rendjének alapjaira és biztonságára.

A mostani döntést követően a szervezetnek be kell szüntetnie minden oroszországi tevékenységét, és a hatóságok zárolhatják a szervezet Oroszországban lévő pénzeszközeit és vagyonát, továbbá a vele együttműködő orosz állampolgárokat büntetőjogilag felelősségre lehet vonni. Pénzügyi támogatásáért akár öt év börtön is kiszabható. Ezenkívül a szervezet által közzétett anyagok terjesztése vagy a rájuk hivatkozás is bűncselekménynek minősül.

Tovább olvasom