Kövess minket!

Médiapiac

A TLC-n mutatkoznak be a HGTV otthon és kert tematikájú műsorai

Májusban a Discovery Networks a magyar képernyőkre is elhozza a lakásfelújítással és álomotthonokkal foglalkozó legjobb műsorokat a HGTV-ről, a Scripps Networks Interactive otthon és kert tematikájú csatornájáról.

A HGTV vezető csatorna az otthonhoz kapcsolódó tartalom terén. Műsorán elsősorban lakásfelújításokkal, otthoni praktikákkal és ingatlanokkal kapcsolatos, valóságon alapuló show-k szerepelnek. A csatorna megszállott rajongói között több híresség is akad – például Michelle Obama, Reese Witherspoon vagy Seth Rogen. Mint írják, impresszív nézettségi adatokkal rendelkezik világszerte: 12 éve az első számú kábelcsatorna az Egyesült Államokban az 25-54 éves magas státuszú nők körében, Lengyelországban pedig a második legnépszerűbb női csatorna, folyamatosan növekvő nézettséggel. A HGTV gyors terjeszkedésbe kezdett, júniustól például Németországban is elindul, szabadon fogható csatornaként.

Andrey Stoychev, a Discovery CEEMCA üzletfejlesztésért és terjesztésért felelős vezetője elmondta:

Az otthon tematikájú csatornák közül a HGTV rendelkezik a legmagasabb átlagos nézettségi idővel – 42 perccel – Európában. A helyi kutatásaink szerint az otthon és kert témája hihetetlenül népszerű Magyarországon is. A HGTV tartalomblokkal a TLC-n nézőinknek az otthon hangulatát nyújtjuk – a tereket, az embereket és az inspiráló érzéseket. Büszkék vagyunk arra, hogy a közép-kelet-európai régió is a HGTV európai terjeszkedésének napirendjére került – a csatorna sok lehetőséget kínál arra, hogy az emberek szenvedélyét tápláló, a közösségi szellemet erősítő otthoni márkává váljon, és több platformon is jól működik a közönség és a kereskedelmi partnerek számára.

A HGTV blokk hétköznap 13.00 órakor, szombatonként pedig 14.00 és 18.00 között lesz látható a TLC műsorán, a felújítási és design témájú Feljavítókkal, valamint az álomotthonokra vadászók sorozataival, a Lottó-lakással és a Házvadászokkal.

Feljavítók – május 6-tól, hétfő-péntek, 13.00 (67, egyenként 60 perces epizód)

A sorozatban Chip és Joanna Gaines ingatlanügynökök lerobbant házakat varázsolnak látványossággá, hozzájárulva így az egész környék újjáélesztéséhez. A lakásvásárlókkal együtt a pár remek helyeken található, de rossz kialakítású vagy rossz állapotban lévő otthonokat újít meg.

Lottó-lakás – május 4-től szombatonként, 14.00-16.00 (30, egyenként 60 perces epizód)

David Bromstad a friss lottónyerteseket kíséri el az álomlakásaik utáni vadászatra. Vajon teljes nyereményüket egyetlen extravagáns kúriára költik, vagy egy szerényebb, de atabil befektetést választanak? A nézők megtudhatják, mi történik, amikor az átlagemberek nekiindulnak, hogy megtalálják lottóálmaik otthonát.

Házvadászok – május 4-től szombatonként, 16.00-18.00 (26, egyenként 60 perces epizód)

Suzanne Whang műsora az ideális otthon keresésének színfalai mögé kalauzolja a nézőket – az egyedülállók, párok és családok megtanulják, mire kell figyelniük, és eldönthetik, hogy egy-egy otthon ideális-e számukra. Hosszú kívánságlisták, eltérő vélemények – vajon megtalálják, mit keresnek?

Tavaly a Discovery a Scripps Networks Interactive megvásárlásával a családok számára leghitelesebb médiaportfoliót hozta létre, így tovább erősítette domináns pozícióját a valóságon alapuló szórakoztatás területén. Az új cég így olyan globális márkákat tartalmaz, mint a Discovery Channel, a TLC, a Food Network, a HGTV, a Investigation Discovery, a Travel Channel és az Eurosport – teszik hozzá.

Médiapiac

“10-20 globális sajtóorgánum mondja meg, mit kell gondolni”

Varga Judit igazságügyi miniszter a Német Külpolitikai Társaság (DGAP) szerdai online jogállamiság-vitáján arra biztatta a nyugati “buborékban” élőket, hogy “merjenek szembenézni a mainstreammel”, ugyanis – mint mondta – soha nem baj, ha az embernek van önálló véleménye.

Közzétéve:

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

A tárcavezető a vitát követően közösségi oldalán elgondolkodtatónak nevezte, hogy

az elmúlt évtizedben egyetlen olyan vita, panelbeszélgetés, konferencia vagy nemzetközi sajtóban megjelent interjú sem volt még, ahol ne lehetett volna előre tudni, hogy a liberális politikusok, “megmondóemberek” és újságírók mit fognak mondani, kérdezni és hogyan érvelnek a jogállamisági és szabadságjogi témákban.

Hozzátette: soha egyetlen új gondolat, új kérdés vagy új kontextus nem merült fel.

Azt írta:

kényelmes póz az ilyen, hiszen 10-20 civilszervezet és 10-20 globális sajtóorgánum úgyis mindig pontosan megmondja, mit kell gondolni és mit szabad képviselni ezekben az ügyekben.

Az elmúlt évtizedekben ez a fajta politikai és ideológiai lustaság Varga Judit szerint olyan “hatalmas buborékot” hozott létre a Nyugat számára, amelyben nem kell gondolkozni, csak vissza kell mondani a megszokott mantrákat és varázsszavakat és akkor az ember “jó ember lesz” és “elkerülheti a civilizált világból történő kiátkozást”.

Éppen ezért – tette hozzá – az igazságügyi miniszternek mindig izgalmas kihívás jogállamisági beszélgetéseken, vitákon részt venni. Azonban ezek a “bokszmeccsek” véleménye szerint egyáltalán nem valódiak.

Hangsúlyozta, “mindenki a saját, külön szorítójában egyedül bokszol a levegőbe”, Magyarország például az európai jog talaján állva, mások ideológiai meggyőződésből; vannak, akik belpolitikai haszonszerzésből és vannak olyanok, akik nem is akarnak “bokszolni”, csak “beküldték őket a szorítóba”.

Egy azonban biztos: “a magyar ringbe, amely az európai jog és tények talaján áll, senki, vagy csak nagyon kevesen mernek belépni” – közölte Varga Judit.

Úgy fogalmazott: megpróbálta “beinvitálni a kényelem bajnokait a magyar szorítóba”, arra biztatva őket, hogy merjenek nyitni a más vélemények felé, legyenek bátrak megismerni a másik oldal érveit is. És ami a legfontosabb: “merjenek szembenézni a mainstreammel”, ugyanis sose baj, ha az embernek van önálló véleménye.

Tovább olvasom

Médiapiac

Elnézi-e Soros, a főszerkesztőjének antiszemita kirohanásait?

“B*zik, zsidók, vegetáriánusok kíméljenek” – ezzel a tárggyal küldött e-mailt a munkatársainak egy európai online lap főszerkesztője.

Közzétéve:

MTI Fotó: Sándor Katalin

A Pesti Srácok portál szerezte meg az egyik magyar baloldali propagandaportál, a 444.hu főszerkesztőjének korábbi e-mail üzeneteit, amelyeket a kollégáinak írt. A belső, 2005-ben íródott e-mailben Uj Péter vállalhatatlan kijelentéseket tett. Uj ekkor még az Index nevű baloldali magyar portál főszerkesztője volt.

Az iromány akkor keletkezett, amikor 2005-ben az Országos Rádió-és Televízió Testület (ORTT) három órára elhallgattatta a Tilos Rádiót, mert az lejátszotta Barcs Miklós Képviselő funky című alkotását. A dal szövegében olyan botrányos sorok vannak, mint “hitler k*rja szálasit, sztálin d*gja rákosit, szálasi b***za orbányt, rákosi k*csögöli gyurcsányt”.

Ezt követően Uj a kollégáinak írt egy levelet, amelyben munkatársai figyelmébe ajánlotta Barcs válaszlevelét az ORTT-nek. Ez állt benne:

“Térdre nyilas pucsíttani, Se**enbüntet fityma rabbi! Tennap hallottam (m)értékadó judeopata körökben, hogy ez a sza*osku..a bácsfi dijána is kok zsidó, mint a szabóalby, se**enburgerrul maggyarosittott! zsidó nemzsidó, ba***ttronda gusztustalan csótány, 1 kiló kokóval se tunnám korpásongyalázni, még ha úgy pucsítana is, mint a szálasi akasztása közben ez a tény pediglen politikailag incorrect! (…)”

Egy másik, 2006-os szintén a kollégáinak küldött e-mailben disznóvágásra hívta embereit. Az e-mailnek antiszemita, kirekesztő tárgyat adott: “b*zik, zsidók, vegetáriánusok kíméljenek”.

Soros és a 444.hu kapcsolata

A 444.hu portált kiadó Magyar Jeti Zrt. nevű vállalatban kisebbségi tulajdont vásárolt néhány évvel ezelőtt a Soros Györgyhöz köthető Media Development and Investment Fund (MDIF), amely több mint 100 millió forintot (299,5 ezer euró) fizetett ki a portál 20 százalék körüli részvénypakettjéért.

A magyar cégadatbázisból kiderül, hogy a 444-et kiadó igazgatótanácsában ott ül Maria Nemcova, aki korábban a Nyílt Társadalom Alapítvány (Open Society Foundation, OSF) prágai programigazgatója volt. Nemcova most Media Development and Investment Fundnál tevékenykedik működési vezérigazgató-helyettesként (chief operating officer).

Az MDIF létrejöttét Soros 500 ezer dollárral támogatta és azóta sem engedte el a kezét. Az OSF honlapja szerint 2016 és 2019 között 16,8 millió dollárt adtak a szervezetnek.

A V4NA levélben fordult Soros Györgyhöz, a Nyílt Társadalom Alapítványokhoz, illetve a Media Development Investment Fundhoz. Arra voltak kíváncsiak, hogy

  1. Mit gondol Soros György ezekről a kijelentésekről?
  2. Elhatárolódnak-e Uj Pétertől?
  3. Le kell-e mondania Uj Péter főszerkesztőnek?
  4. Megszüntetik-e az együttműködést a 444.hu-val ezen kijelentések fényében?

A portál jelezte, amint választ kapnak kérdéseikre, arról is beszámolnak.

Tovább olvasom

Médiapiac

A magyarságot gyalázták az N1TV műsorában

Pörzse Sándor és Havas Henrik butának nevezte és leparasztozta a magyarokat a Jobbikhoz köthető csatornán.

Közzétéve:

Forrás: YouTube

„Ennyiszer becsapni egy népet, mint ahányszor a magyart becsapták, nem lehet, csak akkor, ha buta. Nem tudok mást mondani” – hangoztatta Pörzse Sándor az N1TV februrár 19-i műsorában a Vasárnap.hu beszámolója szerint.

„A magyar az buta”

– erősítette meg szavait a műsorvezető, Havas Henrik, majd azt fejtegette, hogy Trianon után kizárólag a parasztok és a zsellérek maradtak Magyarországon, akiket „lepofoz a földesúr, az intéző, a csendőr”.

„És ezek most gyűlölik Budapestet, amely valóban világváros, valóban multinacionális, valami egészen elképesztő kulturális háttere van, és ezek a parasztok ezt nem bírják elviselni” – zárta a monológját Havas.

Pörzse Sándor azt is elmondta, sokáig azt hitte, hogy a magyar a kiválasztott nép, de aztán a választások „megvilágosították”. És azt is megjegyezte, hogy ma már Wass Albert könyveinek olvasását vagy éppen a lovasíjászkodást olyan dolgoknak látja, amelyeket „azért kinő az ember”.

A beszélgetés ominózus részét a videó 20. percétől itt lehet megtekinteni:

Az ismert újságíró korábban az Echo TV-n gyártott erősen jobboldali hangvételű műsorokat, majd Magyar Gárda-alapító és jobbikos országgyűlési képviselő lett, valamint a Jobbikhoz kötődő radikális lap, a Barikád főszerkesztőjeként is dolgozott – emlékeztet a Vasárnap.hu cikke.

Borítóképünk kivágás az N1TV műsorának videójából

Tovább olvasom