Kövess minket!

Marketing

Lufi vagy hatékony eszköz a fiatalok elérésében?

Szinte minden évben felröppen három-négy buzzword a médiapiacon, amikre konferenciákat lehet szervezni, ideig-óráig még a hirdetési kampányok menetét is megszabják. De talán egy sem volt még olyan erős, mint az influencer marketing, amely két-három éve diktálja a trendet.

Őszintén mondom, az influencereknek egy töredékét sem ismerem, nem követem őket. Nem is igazán hiszek az influencer marketingben, de az utóbbi időben egyre nagyobb volt a nyomás a cégünk európai központjából, hogy használjuk őket. Tavaly beadtam a derekam. Amikor bejelentettem a csapatomnak, éljeneztek, tapsoltak

– mesélte az egyik nagy büdzsével rendelkező cég marketingigazgatója, miképpen változtatott a stratégiáján.

Véleményével nincs egyedül. A Médiapiac által megkeresett – zömében 40 év feletti – marketingigazgatók, média- és reklámügynökségi vezetők többsége szkeptikus az influencer marketinggel kapcsolatban, ők sem tudják azonban kivonni magukat a hatása alól. De nem csak a médiás és marketinges szakembereket fertőzte meg az influencermánia.

Jó napot kívánok! Szeretnék influencer lenni. Hol lehet jelentkezni?

Ezt a kérdést az Armadillo kreatívügynökség kapta, amikor kutatást végzett a fiatalok körében, hogy ki és miért szeretne véleményvezér lenni.

Eladják magukat?

Szó se róla, a nyugati influencerek, celebek elképesztő eléréssel rendelkeznek, több tízmilliós követőtáboruk van. Ők akár a tartalmaik mellett megjelenő hirdetésekből is képesek fényűző életet élni, így érthető, hogy sokan vágynak erre a státuszra.

Ám a hazai piac kicsi, a pay-per-click alapú reklámok csak keveseknek biztosítanak komoly bevételeket. A közösségi média ugyanakkor bizonyos előírások betartása mellett lehetővé teszi a termékelhelyezést, ez pedig arra ösztökéli a YouTube, a Facebook, az Instagram hazai sztárjait, hogy „eladják magukat”.

Most már az influencerek több korszakáról beszélhetünk Magyarországon is. A blogok minálunk valamivel később virágoztak fel, mint Nyugaton, a sokkal kisebb időeltolással idehaza is megjelenő YouTube- és Facebook-vlogok esetében ugyanakkor legalább két generációt azonosíthatunk.

Az „idősebb” influencerek megtanulták, hogy a szöveges tartalmakról átterelődött a figyelem a képes anyagokra, amelyek akkor tudják megragadni a figyelmet, ha nagyon jó minőségűek. Rajtuk kívül van a huszonéves generáció, amelyik már csakis mozgóképekben kommunikál – tudtuk meg Heuthaler Orsolyától, a Café Communications digitális stratégájától.

Elérés szempontjából háromfelé lehet osztani a hazai véleményvezéreket:

  • már magyar viszonylatban is beszélhetünk az egymilliós nézettséget is elérő makro-,
  • a százezres követőbázissal rendelkező közép-,
  • és a legfeljebb tízezer körüli követőszámot felmutatni tudó mikroinfluencerekről.

Horváth Ádám, a NuHeadz Talent Management ügyvezetője szerint a magyar ágazat sok tekintetben már beérte a nemzetközi trendeket, a legtöbb esetben minőségben és kínálatban is felveszi a versenyt az amerikai vagy más külföldi piacokkal.

A gaming és a lifestyle kategória nincs elmaradásban, a humorban, a közéletben, a sportban és a tech területén azonban még vannak piaci rések

– szögezte le. Juhász Noémi, a BugTv YouTube-specialistája szerint a fejlődés ellenére a hirdetőket nem annyira a videók minősége, kivitelezése érdekli, mint inkább az influencer szerethetősége, közönségének összetétele és aktivitása. „Ajánlatkérőink többnyire csomagot szeretnének rendelni, melyben a fő kommunikációs csatorna a YouTube-videó, ezt pedig egyéb közösségimédia-felületek posztjaival, sztorijaival kívánják megtámogatni. Influencereink ezeken a felületeken a legaktívabbak, de egyre gyakoribb a csak Instagramra vonatkozó együttműködés is.”

Komfortzóna

A Star Networknél is hasonló a helyzet: ahogyan azt Farkas Dániel szakmai vezetőtől megtudtuk, a YouTube náluk is a kampányok központi csatornája, amely kiegészül egyéb felületekkel. Ezzel a metódussal a 3–30 éves korosztályt tudja a társaság a leghatékonyabban elérni, de a BugTV szakemberéhez hasonlóan ő is megemlítette, hogy számos együttműködésük valósul meg csak az Instagramon.

 

Mit esznek az influencereken?

A legnépszerűbbek a vicces tartalmak, a felhasználók háromnegyede szokott ilyeneket nézegetni közösségi oldalakon, alkalmazásokon – derül ki a Gemius Hungary tavaszi felméréséből. A válaszadók mintegy 60 százaléka kedveli a filmes-sorozatos, illetőleg a zenei megosztásokat.

A férfiak szignifikánsan nagyobb arányban preferálják a tudományos és a gamermegosztásokat, mint a nők, utóbbiak pedig inkább az életmód-, divat-, a főzős, a mese-, a DIY- és a kihívásos tartalmakat szeretik.

Forrás: Gemius Hungary

Az egyes életkori csoportoknak is különbözik az ízlésük. A 10–15 évesek a többiekhez képest szignifikánsan nagyobb arányban részesítik előnyben a gamer-, a zenei, a DIY- és a kihívásos videókat, posztokat. A 16–18 évesek a márkákhoz vonzódnak jobban, mint a többi korcsoport. A legfiatalabbakon kívül a kihívásos videók még őket kötik le, az idősebb korosztályok tagjait már egyáltalán nem.

 

Heuthaler Orsolya szerint ezt a kérdést nem a csatornák vagy a véleményvezérek, hanem a kiszemelt célcsoport szempontjából ajánlatos megközelíteni, s azt érdemes vizsgálni, hogy azok, akikhez a márka el szeretne jutni, melyik platformot használják, illetve azt hogyan használják. „Ott érdemes kommunikálni, ahol jelen van az, akit el szeretnénk érni, és azon a nyelven tanácsos szólni hozzá, amely komfortos számára” – tette hozzá.

Ezt az állítást támasztja alá a Post For Rent statisztikája: a több mint 2500 egyedi ügyfélre vetítve 91 százalék Instagram-, 6 százalék Youtube-, 2 százalék Facebook- és egy százalék Twitter-megbízást kell a cégnek teljesítenie. Nem igaz tehát, hogy minden esetben a legnagyobb videómegosztó a „legkelendőbb”, a Google és a Facebook párharcából idővel feltehetően az utóbbi jön majd ki győztesen.

Vannak, akik úgy vélik, az influencer marketing még gyerekcipőben jár, mások viszont úgy gondolják, nem lesz hosszú életű. Abban azonban minden megkérdezett egyetért, hogy amíg nem derül ki a „végeredmény”, addig a márkák nem fognak lemondani erről a lehetőségről. Heuthaler Orsolya szerint a vloggereken-bloggereken keresztüli kommunikáció alapelve nem új keletű: érdemes felidézni Paul Lazarsfeld 1955-ös kétdimenziós modelljét, amely megállapította, hogy egy üzenetet sokkal hatékonyabban lehet eljuttatni egy közönséghez, ha közbeiktatunk úgynevezett véleményvezéreket. Ezt a gondolatot támasztja alá a Star Network munkatársának azon véleménye, miszerint a múlt században is voltak már influencerek – filmsztárok, előadóművészek –, akik szintén diktálták a trendeket.

Exponenciális tendencia

A megkérdezett szakemberek szerint az igazán közkedvelt youtubereink által fújt lufik nem „pukkadnak ki”, hiszen a hirdetőknek ott kell lenniük a felhasználók mobiltelefonján, mert ma már sok esetben így lehet őket a leghatékonyabban vagy egyedüli módon elérni.

Hasonlóképpen látja ezt a kérdést Csiszár Gergő, a Post For Rent ügyvezető igazgatója:

Az influencer marketing szerepe egyre csak nő, és az elkövetkezendő két-három évben ugyanilyen exponenciális tendenciát fog mutatni. Ugyanolyan természetes lesz, mint jelenleg egy billboard, egy citylight vagy akár egy TVC, sőt a digitális hirdetések ezeket fogják hosszabb időtávon »kannibalizáni«.

(Erről másképp vélekedett a nemrég elhunyt Sas István reklámpszichológus: jóslatait lásd a táblázatban – a szerk.)

SAS ISTVÁN JÓSLATAI AZ INFLUENCER MARKETING JÖVŐJÉRŐL

  • 2019: A kritikus tömeg fölé emelkedik az egymással rivalizáló influencerek száma. A rájuk fordított büdzsé aránya jelentősen növekszik, míg az egyéni gázsik közti olló jelentősen nyílik. Kirobbannak az első „balhék” és bírósági perek a „hibásan teljesített” szerződési kötelezettségek és az összeférhetetlen reklámozás miatt.
  • 2020: Elszaporodnak a márkák elleni támadások, hitelrontások, hamis hírek, negatív reklámok miatti viták és konfliktusok.
  • 2022: A bloggerek iránti bizalom a korlátozhatatlan kereskedelmi behatás nyomán jelentősen megrendül. A jogrend kétségbeesetten próbálja követni a reklámozással járó pénzügyi és etikai szabályozást
    • 2025: A véleményvezérekre bízott üzenetek értéke véglegesen inflálódik, az influencer marketing „felfalja” önmagát.
    • 2028: Vissza fogják sírni azt a rémes kort, amikor…

    Elhangzott a 2018-as Media Hungaryn.

     

    Összességében azok a márkák, amelyek nem hisznek ebben, többnyire gyerekeket látnak az influencerekben, akik gyerekekhez szólnak, és akik mögött nincs valós tartalom. Azon fogyasztók számára ugyanakkor, akik feliratkoztak ilyen csatornákra, ők valós véleményvezérek.

    Juhász Noémi azt mondta: a brandek videóinak közönségéhez képest a youtuberek nézői kétszer aktívabbak, valamint négyszer több vásárló preferálja a termékbemutató videóikat, mint a szöveges termékleírásokat. Nem szabad ugyanakkor megfeledkezni arról, hogy ezeknek a véleményvezéreknek a követői válnak majd az elkövetkező években az elsődleges költőkké, így a fő célcsoporttá is, és az influencerek azáltal, hogy odaállnak egy-egy márka, termék vagy szolgáltatás mellé, hitelesítik is azt.

    A legfőbb probléma, hogy az influencerek hatása nehezen mérhető az értékesítési folyamatban. El kell azonban ismerni, hogy nem hatástalanok. Évek óta kínlódtunk azzal, hogy a fogyasztók nem olvassák végig a használati utasítást, így túl sokáig hagyták fenn a hajfestékünket. Az influencereink viszont ezt hangsúlyozták minden csatornán, erre radikálisan visszaesett a panaszok száma

    – mesélte az egyik beautytermékeket forgalmazó cég kommunikációs igazgatója, milyen régi problémát oldottak meg a cégnek az újkori véleményvezérek.

    A cikk eredetileg a Médiapiac májusi-júniusi számában jelent meg az influencer-melléklet részeként, amelynek további cikkeit itt találja.

    Összeállította: Béres Máté és M. László Ferenc

    Béres Máté

     

    Nézze meg Béres Máté teljes profilját a Ki Kicsoda? oldalunkon.

    M. László Ferenc

     

    Nézze meg M. László Ferenc teljes profilját a Ki Kicsoda? oldalunkon.

    Marketing

    Elhunyt Tonk Emil, a hazai marketingszakma legendás alakja

    A szakembert a Magyar Marketing Szövetség saját halottjának tekinti.

    Közzétéve:

    A borítókép illusztráció, a forrása: Pixabay

    Szomorú hírről számolt be a Magyar Marketing Szövetség.

    “Mély megrendüléssel tudatjuk, hogy Tonk Emil, a Magyar Marketing Szövetség alapító, örökös tagja, amelynek minőségi működéséhez 29 éven keresztül ügyvezető alelnökként is hozzájárult, február 23-án elhunyt.

    Magyarország egyik első marketingvezetőjeként üzletemberek sokaságát vezette sikerhez – tréningjeivel, workshopjaival, előadásaival új utakat nyitott meg az üzleti kommunikáció gyakorlati elsajátításában, a tárgyalási, kommunikációs, értékesítési és marketingmódszereinek, prezentációs technikáinak tanításában. Szakértő munkáját Mentor Oscar-díjjal is jutalmazták, valamint 2010-ben a világ legjobb előadói közé is beválasztották. Többéves személyes tapasztalatára, üzleti szemléletmódjára építve az üzletemberek, vezetők és munkatársaik képzésével foglalkozó Üzleti Akadémia vezetője volt, és rendszeresen tartott előadásokat, tréningeket, szemináriumokat konferenciákon, szakmai rendezvényeken, és felsőfokú intézményekben is.

    Tonk Emil búcsúztatására szűk családi körben kerül sor, a szakma számára nyílt megemlékezésről a későbbiekben adunk tájékoztatást.

    Tonk Emilt a Magyar Marketing Szövetség saját halottjának tekinti” – tudatta közleményében a Magyar Marketing Szövetség.

    Tovább olvasom

    Marketing

    Mamusits Péter: A legizgalmasabb feladatot a közösségek összetartása jelenti

    A Lounge Communications ügyvezetőjét a marketingszakma és azon belül cége helyzetéről kérdeztük.

    Közzétéve:

    A Lounge Group idén első ízben szerepelt, és rögtön a 3. helyen debütált az év legeredményesebb ügynökségeinek fenntartott Kreatív PR Toplistán – olvasható a Lounge Group sajtóközleményében. Az eredmény kapcsán a Médiapiac Mamusits Pétert, a Lounge Communications ügyvezetőjét kérdezte arról, hogy az elmúlt év milyen nehézségeket tartogatott a szakma és a Lounge számára, valamint arról is érdeklődtünk, miként látja az ügyvezető a Lounge helyzetét. Interjú.

    Milyen kihívások elé állította a Lounge Communicationt a koronavírus-járvány?

    Láthatóan nincs olyan üzleti, gazdasági terület, amelynek ne kellett volna komoly nehézségek árán követnie a „világrend” változásait. Cégvezetőként én is megtapasztaltam ezt a nyomást, és rengeteg olyan döntéssel néztünk szembe az elmúlt időszakban, amelyre nem volt referenciatudásunk. Emellett azonban partnereink szakterületükből eredő egyedi változásait egyesével kellett lekövetnünk. Számunkra ez volt az igazi kihívás. Mintha egy étteremben mindenki egyszerre szeretné a nagymamája szerinti egyedi köretet megrendelni. De ez a szolgáltatóipar és én nagyon büszke vagyok a kollégáimra és arra ahogyan megoldották a felmerülő helyzeteket.

    A járvány nyomában járó gazdasági problémák miatt azt lehetett hallani a szakmában, hogy a cégek leginkább a PR- és marketingkiadásokon spóroltak. Hogyan látja ezt a tendenciát? Veszítettek-e ügyfeleket?

    Nos, valóban az a tapasztalat, mint például a 2008-as gazdasági válság idején, hogy első megoldásként, főként a nagyobb vállalatok ezeket a költségcsökkentő, szinte automatikus döntéseket hozzák meg. De a mostani pandémia újszerű helyzet volt a modern világ számára és azt tapasztaltuk, hogy az általános és sokszor elkapkodott döntések helyett mindenki igyekezett megfontolt intézkedéseket hozni. Ha sok időt nem is, de lehetőséget kaptunk arra, hogy tanácsokkal, javaslatokkal, egyes esetekben pedig konkrét új stratégiával lássuk el ügyfeleinket. Sok partnerünknél fordult át az addig megszokott munkafolyamat egy egészen más feladatkörré és a kialakult partneri viszonynak köszönhetően szinte mindenhol találtunk megoldást, hogy folytatódhasson a közös munka.

    Milyen innovatív megoldásokkal, szakmai újításokkal álltak elő ebben a rendkívüli és nehéz helyzetben? Melyikre a legbüszkébb?

    A kommunikációs szakmai eszközrendszereknek folyamatosan kell fejlődniük. Ezt nem tarthatja fel egy világméretű katasztrófára, de a változtatások és a fejlesztések felgyorsítása elengedhetetlen volt. Jó pár évvel ezelőtt még több ügyfelünk számára tartottunk klasszikus médiatréningeket, sajtótájékoztatói felkészüléseket vagy akár céges eseményhez beszédfelkészítő kurzusokat. A legutóbbi években azonban a globális média átalakulási folyamataihoz és az online interaktív jelenléthez való alkalmazkodáshoz kellett leginkább támpontokat nyújtanunk. Ez a folyamat nálunk évek óta tart, de most a világ azonnal átkapcsolt.

    A legizgalmasabb feladatot a közösségek összetartása jelenti ebben az időben. Gondoljunk csak bele, hogy az online felületeken, amelyek technológiailag már mindenre képesek, miként tud egy – a pandémia miatt már hosszú hónapok óta home officeban dolgozó – csapat jókedvűen és persze eredményesen egy szakmai ötletelést megtartani. Többek között ehhez is már évekkel ezelőtt kidolgoztuk a megfelelő módszertant, amire most még nagyobb szükség lett.

    Összességében azonban arra vagyok a legbüszkébb, hogy miután ügyfeleink megosztották velünk céljaikat minden esetben modern és végrehajtható megoldásokat tudtunk letenni az asztalukra. Így volt ez a pandémia alatt, előtt, és bizton állíthatom, hogy ezt követően is.

    „2020 nálunk a szervezeti átalakításról és a szakmai kompetenciák fejlesztéséről szólt” – írta abban a közleményében, amely annak kapcsán jelent meg, hogy a Lounge a 3. helyen debütált az év legeredményesebb ügynökségeinek fenntartott Kreatív PR Toplistán. Milyen szervezeti átalakításokra volt szükség?

    Mindig büszke voltam arra, hogy az ügyfeleinkkel való kapcsolatot kölcsönös tisztelet, türelem és egyfajta szakmai partnerség jellemezte. Ehhez társult az a számomra talán még fontosabb cél, hogy a csapaton belül is hasonló baráti, őszinte kapcsolat legyen. Ki akar rossz környezetben dolgozni? És a környezetet mi magunk határozzuk meg, nem pedig a bútorok.

    Egy ügynökség növekedését sokszor a hangsúlyok, esetlegesen a korábban meghozott elképzelések szép lassú elhagyása követi. Erre nem kerülhet sor nálunk. Ezért a létszámnövekedést párhuzamosan követte egy mentorprogram és egy senior tanácsadói belső klub létrehozása is. Úgy gondolom, hogy az egyedi, ugyanakkor az eredeti elképzelések megtartását lehetővé tevő belső szervezeti kialakítás nagyon jól működik.

    Mit jelent a cég és személyesen az ön számára a Kreatív PR Toplistán elért 3. hely?

    Magánemberként és az ügynökség egyik vezetőjeként is igyekszem mindig pozitívan gondolkozni, ami 2020-ban persze nem volt könnyű. De pont ezekben az időkben kell felállni a futópadra és nagyobb fordulatszámmal kihívás elé állítanunk magunkat. Tavaly úgy döntöttünk, hogy több szakmai versenyen indulunk és mérettetjük meg magunkat. Büszkék vagyunk, hogy ilyen illusztris társaságban kerülhettünk a legjobbak közé. De természetesen ehhez kellettek és kellenek azok a fantasztikus ügyfelek, akiknek ezúton is köszönjük a bizalmat és szakmai együttműködést. Remélem, hogy az elkövetkezendő években folytatni tudjuk ezt a munkát.

    10 éves a Lounge Communication, hogyan látja a cég helyzetét, és merre tovább?

    A Lounge Group második legidősebb tagjaként rengeteg tapasztalatra tettünk szert ez alatt a 10 év alatt. A cégcsoport teljes szakmai kompetenciáját kihasználva rengeteg lehetőség kínálkozik számunkra az integrált kommunikációs kampányok terén. Szeretnénk minél több ilyen jellegű projekttel kiszolgálni ügyfeleinket, hiszen úgy vélem, hogy kiemelkedően sok ismerettel bírunk ezen a területen.

    Az elmúlt évtized legfontosabb tapasztalata az volt számomra, hogy becsüljünk meg minden lehetőséget és tartsunk ki céljainkért. A következő 10 évben tehát ugyanígy becsülni fogjuk ügyfeleinket, becsülni fogjuk egymást és megtartjuk céljainkat. Másként nem is lehet.

    Bácskai Balázs

    Borítóképünkön Mamusits Péter, a Lounge Communications ügyvezetője

    Tovább olvasom

    Marketing

    Több szponzorüzenet jelent meg a tévéműsorokban

    A legaktívabb cégek 2020-ban is az építőipari vállalkozások voltak.

    Közzétéve:

    Pixabay

    Az előző időszakhoz képest 2020 második felében 7,4 százalékkal több támogatói szpot jelent meg az országos kereskedelmi televíziók műsoraiban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának (NMHH) e heti ülésén elfogadott új tanulmány szerint.

    Az NMHH kommunikációs igazgatóságának az MTI-hez eljuttatott szerdai közleménye szerint a televíziók támogatási gyakorlatáról készült legfrissebb tanulmány megállapította: a vizsgált csatornák műsoraiban 2020 második félévében 86 559 szponzorüzenet jelent meg, a szponzorcégek száma pedig 1915 volt.

    2020-ban is építőipari cégek voltak a tévéműsorok legaktívabb szponzorai

    – írták.

    A legnagyobb elérésű televíziók összesen 82 032 szpotot tettek közzé, a legtöbbet, 47 036-at a TV2, az RTL Klub 26 682-t, a Duna TV 8314-et.

    A tanulmány szerint a koronavírus-járvány második hulláma felkészültebben érte a vállalkozásokat, ugyanis 2019 azonos időszakában 76 343 szponzorüzenettel jelentkeztek a minta állandó szereplői.

    A legtöbbször – 3003 esetben – az Austrotherm Kft. jelent meg szponzorként, ezt követte a Baumit Kft. 2106 és a Velux Magyarország Kft. 2011 üzenettel, ez ismét az építőipari cégek reklámdominanciáját mutatja, ugyanúgy, mint 2019 azonos időszakában. A legtöbb ilyen támogatói megjelenést a TV2 időjárás-jelentésében szerkesztették adásba (18 934), amit az RTL Klub Reggeli című adása (3871) és saját időjárás-jelentése (3247) követett.

    Hozzátették: a reklám és a támogatás egyaránt kereskedelmi közlemény. Az előbbiben a reklámozó direkt módon fogyasztásra, igénybevételre ajánlhatja a termékét, szolgáltatását, ez utóbbiban viszont a reklám legfőbb, fogyasztásra ösztönző üzenete nem jelenhet meg, de a támogató cég a védjegyét, arculatát, tevékenységét népszerűsítheti.

    A minta állandó szereplői a legnagyobb elérésű országos kereskedelmi televíziók – az RTL Klub és a TV2, valamint a közszolgálati Duna TV – voltak, mellettük egy-egy hónapig helyet kapott a mintában az M1, az M4-Sport, az M5 országos vételkörzetű közszolgálati, illetve a Pesti TV, a Sláger TV és a TV4 kereskedelmi televízió is – írták.

    A teljes tanulmány megtalálható az NMHH honlapján.

    A magyarok közel háromnegyede internetezik

    A közlemény szerint a Médiatanács elfogadott egy kutatást 2020 negyedik negyedévének internetes közönségmérési adatairól is, amelynek eredményei szerint a 15 év feletti magyar lakosok 72,35 százaléka internetezik. A kutatás rámutatott a generációk közötti számottevő internethasználati különbségekre is.

    A 15-24 év közötti Z-generáció, valamint a 25-40 év közötti Y-generáció 93,12 és 96,81 százalékban használja az internetet, míg “az 57-75 éves babyboomereknek csak 52,81 százaléka”

    – írták, hozzátéve, hogy a tanulmány hamarosan olvasható lesz az NMHH honlapján.

    Figyelmeztették a Debrecen TV-t

    A grémium e heti ülésén döntött arról, hogy a Nyíregyháza 106,8 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt rádiós pályázati eljárás nyertese a Médiahíd Kft.

    A testület elfogadta és pénteken közzéteszi honlapján a Békéscsaba 91,8 MHz és az Eger 99,1 MHz helyi vételkörzetű frekvenciákra szóló közösségi jellegű használatra irányuló pályázati felhívások tervezetét.

    Hozzájárult a tanács, hogy a Zemplén Televízió Közhasznú Nonprofit Kft. két hónap halasztással, legkésőbb május 6-án kezdje meg médiaszolgáltatását a Sátoraljaújhely 104,9 MHz helyi frekvencián.

    A tanács figyelmeztette a Debrecen TV szolgáltatóját a jogszerű magatartásra, miután november elején az ÉPI-TECH magazin egyik adásában jogszabályellenesen a műsort támogató, építőanyagokat forgalmazó cég termékeinek beszerzésére ösztönözte a nézőket – írták.

    Tovább olvasom