Kövess minket!

Marketing

Index: eladták a TV2-t

A hírt már régóta rebesgette a piac, az Index szerint maga a vezérigazgató és a gazdasági igazgató, illetve a mögöttük álló, meg nem nevezett befektetők a vevők. Hivatalos közlemény még nincs.

Az Index értesülése szerint a TV2 vezetése hivatalosan bejelentette a dolgozóknak, hogy az eddigi német tulajdonos, az ProSiebenSat1-csoport eladja az országos kereskedelmi csatornát. Az Index információi szerint Simon Zsolt azt mondta, hogy ő maga vette meg a csatornát a TV2 gazdasági igazgatójával Yvonne Dederickkel közösen. Azt az Index szerint a vezérigazgató is elismerte, hogy nincs ekkora magánktőkéjük, de hogy milyen befektetői csoportokkal működik együtt, azt nem árulta el munkatársainak sem, csak azt, hogy magyarokról van szó. A vételár tízmilliárdos nagyságrendű lehet, de erről sem esett szó. A TV2-től hivatalos kommunikáció ezidáig nem érkezett.

Arról, hogy kinek a kezébe kerül a tévétársaság, régóta folytak a találgatások. Volt szó az annak idején az RTL Klubbal is próbálkozó Infocenterről, a Viasatot tulajdonló MTG-ről, legutóbb pedig a kínai érdekeltségek mögé búvó magyar befektetőket dobta be a pakliba a Figyelő. A Kreatív hosszabb cikket szentelt korábban a találgatásoknak, ezt itt érhető el. Hogy ténylegesen ki áll a két felsővezető mögött, azt nem tudni.

Amint megérkezik a hivatalos információ is, akkor egy bizonytalansággal kevesebb lesz a piacon. A Kreatív decemberi médiás konferenciáján egy szurkálódásoktól sem mentes médiacégvezetői kerekasztalon elhangzott: gondot jelent az az instabilitás, amelyet a régóta húzódó adás-vételi ügyek hordoznak magukban. A TV2-ügy mellett a Sanoma Media értékesítése és a Ringier-Axel Springer fúzió húzódik már hosszú idő óta. E beszélgetésen ugyanakkor az is elhangzott, hogy a bejelentések után (bármikor is történjenek azok) még jó idő, míg ténylegesen “történik valami”, azaz új pályára állnak a társaságok, tehát közvetlen hatással a piacra legkorábban 2015-ben lehetnek.Ugyanezen az eseményen Incze Kinga előadásában azt mondta: a top100 médiacég volumenének harmada “placcon van”, azaz potenciális eladási célpont.

A TV2-csoport 2012 szeptemberében mutatta be az új stratégiáját. Ekkor három éves időtávra határoztak meg elérendő eredményeket, ehhez a ProSiebenSat.1-csoport kétszámjegyű milliárdos összeget rendelt hozzá. A TV2-t üzemeltető MTM-SBS egyébként 14,239 milliárd forintos bevétellel zárta a 2012-es évet, szemben a 2011-es 16,264 milliárd forinttal. Eközben az üzemi eredmény -6,145 milliárd forint volt, szemben a 2011-es -7,910 milliárddal. Az adózott eredmény -6,707 milliárd forintot tett ki a 2011-es -8,947 milliárd után. A számok alapján a társaság erőteljesen mérsékelte a kötlségeit, de ez annyira volt elegendő, hogy a veszteségekből faragjanak.

A ProSiebenSat.1-csoport nem csupán itthon válik meg az érdekeltségeitől, hanem a sokkal erősebb és perspektivikusabb skandináv piacokon is. Ott a Discovery Communications összesen 12 dániai, finn- és svédországi, illetve norvégiai televíziós hálózatot, valamint vezető rádióadót és digitális brandet vett át a németországi székhelyű médiaháztól.

Idén júliusban aztán magának az anyacégnek a lehetséges értékesítéséről is hír érkezett. Akkor a ProSiebenSat.1-csoport közgyűlése megszavazta a részvénystruktúra átalakítását, ami szabaddá tette az utat a KKR és a Permira többségi részesedésének apadása előtt. A tranzakció lényege az, hogy a két társaság összesített tulajdoni aránya 88-ról 44 százalékra eshet. További részleteket nem lehetett tudni, azt azonban igen, hogy a lépéstől többek között azt várták, hogy a menedzsment nagyobb mozgástérhez jusson.

Marketing

Átadták Az utazó magazin turisztikai díjait

A legjobb szolgáltatók kapták az elismeréseket, köztük határon túli magyar vállalkozások is.

Közzétéve:

Borítókép: A díjazottak és az átadó Potápi Árpád János államtitkár a díjak átadóján a Continental Hotel Budapest szállodában, fotó: MTI/Balogh Zoltán

Potápi Árpád János, a Miniszterelnökség nemzetpolitikáért felelős államtitkára a díjátadón kiemelte: fontos, hogy idén is díjazták a határon túli magyar turisztikai szolgáltatókat. Elismerését fejezte ki azoknak, akik a járvány ellenére fejlesztettek, és éltek a bértámogatással is. Közös erőfeszítések eredménye, hogy a járványt visszaszorították, és megtesznek mindent, hogy a következő hullám esetleges kitörésére is felkészüljenek – jelezte. Az oltás az egyetlen megoldás a sikeres védekezéshez, és mindenkit arra biztatott, hogy oltassa be magát, ha még nem tette meg.

Potápi Árpád János kitért arra, a közeljövőben a belföldi turizmusra lehet támaszkodni elsősorban. Reményét fejezte ki, hogy

az idei nyár a hazai turizmus megerősödését hozza majd. Budapestre pedig újra vissza kell csalogatni a vidéki turistákat

– tette hozzá.

Baldauf Csaba, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) elnöke arról beszélt, hogy az ágazat még egy leállást nem tudna túlélni, így reménykeltő, hogy az ismereteik szerint nem várható ilyen. Évekbe fog telni a kilábalás, ami már elindult.

Érsek M. Zoltán, Az utazó magazin főszerkesztője elmondta, hogy idén már 19. alkalommal adták át a legjobb turisztikai szolgáltatóknak járó díjakat. Közölte:

30 kategóriában díjazták a szolgáltatókat az olvasók és turisztikai szakemberek szavazata alapján.

Az év családbarát szállodája az alsópáhoki Kolping Hotel Spa & Family Resort lett, az év wellnessszállodája a Hotel Silverine Lake Resort, a szállodaüzemeltetője a Hotel & More Hotel Management. Az év üzleti szállodája elismerést a Prestige Hotel Budapest kapta, az év konferenciaszállodája a Duna Relax Hotel. Az év turisztikai városa tavaly Székesfehérvár lett, az év gyógyfürdője pedig a Hévizgyógyfürdő és Szent András Reumakórház. Az év wellnessfürdője az Aquaticum Debrecen.

A határon túli szolgáltatók között erdélyi, felvidéki, kárpátaljai, vajdasági, muravidéki és horvátországi éttermek, szálláshelyek egyaránt kaptak elismeréseket.

Tovább olvasom

Marketing

Emojis kampányt indított a kormány

A köztéri plakátkampány az új nemzeti konzultációt kíséri.

Közzétéve:

Borítókép forrás: mandiner.hu

Vidám, dühös, szomorú és egyéb emojikkal kísért plakátkampányt indít a többek között az illegális bevándorlásra és az LMBTQ-témára rákérdező nemzeti konzultáció támogatására a kormány. A kampány már fut a köztereken – hívta fel rá a figyelmet a Mandiner.

Tovább olvasom

Marketing

200 millió fontos reklámbevétel-kiesést okozhat az új szabályozás

Betiltja az Egyesült Királyság az egészségtelen élelmiszerek reklámozását 2023-tól, ami évente több mint 200 millió font bevételkiesést okozhat a műsorszolgáltatóknak.

Közzétéve:

Flickr

Boris Johnson brit miniszterelnök szeretne leszámolni az Egyesült Királyságon elhatalmasodó elhízási válsággal, ezért új intézkedéseket vezet be a kormány. Egyebek mellett

2023-tól betiltják az egészségtelen élelmiszerek reklámozását online és a televíziókban este kilenc óra előtt

– számol be róla a V4NA Hírügynökség.

A szabályozásról, mint a világ legszigorúbb marketingkorlátozásáról ír a The Guardian. A lap felhívja rá a figyelmet, hogy a szabályozás jelentősen befolyásolja az egyes márkák online és tévés reklámköltéseit, melyek évente több mint 600 millió fontot tesznek ki.

A magas zsír-, só- és cukortartalmú ételek és italok (HFSS – high fat, salt, sugar) reklámjaiból este 9 óráig nagyjából 200 millió fontos bevétele van évente az olyan műsorszolgáltatóknak, mint az ITV, Channel 4, Channel 5 és a Sky.

Az online hirdetési tilalom digitális marketing minden formáját érintené, mint a Facebook- és Google-hirdetések, a fizetett keresési találatok, SMS-, Instagram- és Twitter-promóciók. Becslések szerint évente 400 millió fontot költenek élelmiszerek online reklámozására az Egyesült Királyságban.

A The Guardian azt írja, hogy a szigorú szabályozás mellett azután döntött Boris Johnson miniszterelnök, hogy tavaly koronavírussal kórházba került. A kormányfő állítólag saját egészségügyi problémáit is felismerte, és úgy gondolja, ezek is hozzájárultak ahhoz, hogy súlyos beteg legyen, hiszen a túlsúlyos embereket nagyobb mértékben fenyegetik a betegségek, és többen is haltak meg közülük a járvány idején.

Egy kutatás szerint Angliában minden harmadik általános iskolás gyerek túlsúlyos vagy elhízott, csakúgy mint a felnőttek kétharmada.

Borítókép: illusztráció

Tovább olvasom